Web Analytics Made Easy - Statcounter

افزایش قیمت بلیت سینما در آستانه اکران نوروز، موضوعی است که علاوه بر مردم و سینماداران، واکنش منتقدان را هم به دنبال داشته است.

سید محمد حسینی با تاکید بر اینکه قیمت بلیت‌ها باید با درآمد طبقه متوسط جامعه همخوانی داشته باشد، تاکید کرد که راه ایجاد تحول در سینمای ایران، گسترش عدالت در پخش فیلم‌هاست. باید زیرساخت‌ها ساخته شود، هزینه‌های تولید کاهش یابد و قصه‌ها جذاب باشند تا مخاطب سینما خیلی افت نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت بلیت سینما با آغاز اکران نوروزی امسال افزایش ۵۰ درصدی داشته است؛ به طوری که بلیت در سینما‌های مدرن ۴۵ هزار تومان، در سینما‌های ممتاز ۳۵ هزار تومان و در سینما‌های درجه یک و دو ۲۵ هزار تومان شد.

حسینی با تاکید بر لزوم وارد کردن بیش از پیش سینما به زندگی مردم، اکران فیلم توبه نصوح در مساجد را یکی از کار‌هایی برشمرد که بعد از انقلاب برای بازگشت سینما به دل مردم انجام شد. کار‌هایی که هم اکنون جشنواره عمار هم آن‌ها را پیش گرفته و در جشنواره فجر هم سعی شد که فیلم‌ها در دورترین مناطق هم اکران شوند.

او با اشاره به ریزش مخاطبی که در پی افزایش قیمت بلیت، در سینما‌ها رخ خواهد داد، پیش‌بینی را کرد که عادت مردم به قیمت جدید بلیت ماه‌ها طول بکشد.

به گفته این منتقد آن طور که نیل گابلر در کتاب امپراتوری هالیوود نوشته است، قیمت بلیت سینما در آمریکا نسبت به تئاتر و موسیقی بسیار ارزان‌تر و هنر پنج سنتی بوده است؛ اما ورود سینما به ایران کاملاً درباری بوده و خود مظفرالدین شاه و دیگر صاحب منصبان، مالک آن بوده‌اند.

در کشور آمریکا، سینما از بدو ورود با یک قیمت اندک در دسترس مخاطب عام، قشر کارگر و متوسط قرار می‌گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینمای ایران قیمت بلیت قیمت بلیت سینما سینما ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۸۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلیط فروشی بازی تراکتور و گل گهر آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com

سامانه بلیت‌فروشی بازی تراکتور و گل گهر به نشانی ticket.tractor-club.com آغاز به کار کرد. قیمت بلیت دیدار تراکتور و گل گهر در سامانه باشگاه تراکتور مورد توجه کاربران فضای مجازی برای خرید است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های فوتبال تراکتور و گل گهر در چارچوب رقابت‌های هفته بیست‌وهفتم لیگ‌برتر فوتبال ایران از ساعت ۱۸:۵۰ _شنبه بیست‌ودوم اردیبهشت_ در ورزشگاه یادگار امام تبریز مقابل هم صف‌آرایی خواهند کرد.

پس از صدور مجوز فروش بلیت دیدار تراکتور و گل گهر سامانه فروش بلیت این دیدار از دقایقی پیش در دسترس قرار گرفته است و هواداران می‌توانند بلیت این دیدار را از درگاه رسمی بلیت‌فروشی باشگاه تراکتور دریافت کنند.

قیمت بلیط بازی تراکتور و گل گهر

قیمت بلیت این دیدار ۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

سامانه خرید بلیط تراکتور و گل گهر

تماشاگرانی که تمایل به خرید بلیت دیدار تراکتور و گل گهر را دارند، می‌توانند از طریق سامانه ticket.tractor-club.com برای خرید بلیت اقدام کنند.

کد خبر 751170

دیگر خبرها

  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۲۰ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • بلیط فروشی بازی تراکتور و گل گهر آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • افزایش سرعت سیر قطارهای باری راه آهن جنوب
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۱۹ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • هنری که لاکچری شده!
  • افتتاح ۴۰ بازار جدید میوه و تره‌بار تا پایان سال
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۱۸ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت