Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-29@12:03:48 GMT

برادر بزرگتر ابوبکر البغدادی سرکرده جدید داعش

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۶۸۳۰۹

برادر بزرگتر ابوبکر البغدادی سرکرده جدید داعش

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، داعش روز گذشته (پنجشنبه) در یک پیام صوتی اعلام کرد «ابو الحسن الهاشمی القرشی» به رهبری این گروه انتخاب شده است.

این پیام صوتی چند هفته پس از هلاکت ابو ابراهیم القرشی دومین سرکرده گروه تروریستی داعش در شمال سوریه منتشر شده است.

در همین رابطه، دو مسئول امنیتی عراقی به خبرگزاری رویترز گفتند نام واقعی سرکرده جدید داعش «جمعه عوض البدری» است که متولد عراق و برادر بزرگتر البغدادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یک مسئول امنیتی غربی هم تاکید کرد که این دو برادر (ابو بکر البغدادی و سرکرده جدید داعش) برادر تنی یکدیگر هستند اما مشخص نکرد که کدام بزرگتر است.

اطلاعات زیادی از البدری در دست نیست اما وی از حلقه نزدیک به گروه‌های افراطی و جهادی‌ عراق است که پس از حمله امریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی ظهور یافتند.

یکی از مسئولان امنیتی عراق گفت: البدری شخصیتی افراطی و تندرو است که در سال ۲۰۰۳ میلادی به گروه‌های سلفی و جهادی ملحق شد و همواره به همراهی شخصی و مشاور شرعی اسلامی البغدادی معروف بود.

وی گفت: البدری از مدت‌ها پیش رئیس مجلس شورای داعش بود که مسئولیت ترسیم استراتژی و انتخاب «خلیفه» بعدی به هنگام هلاکت یا اسارت سرکرده قبلی را برعهده دارد.

در فایل صوتی داعش آمده است که سرکرده جدید پیش از هلاکتش وی را به این سمت انتخاب کرده است.

لقب «القرشی» از ادعای باطل این گروه حکایت دارد که سرکردگان این گروه منتسب به پیامبر بزرگوار اسلام (ص) هستند تا این چنین میان طرفداران خود نفوذ دینی کسب کنند.

مسئولان امنیتی عراق تصریح کردند سرکرده جدید داعش به تلاش‌های خود برای انجام حملات در سراسر عراق و سوریه ادامه خواهد داد و چه بسا دیدگاه و روش خاصی برای نحوه انجام این حملات داشته باشد.

یک مسئول امنیتی عراقی به خبرگزاری رویترز گفت: البدری اخیرا از طریق مرز سوریه وارد عراق شده و منابع مالی مهم این گروه تروریستی را به ارث خواهد برد.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، داعش حدود ۲۵ تا ۵۰ میلیون دلار پول در دست دارد که از باج‌گیری، غارت و ربایش دربرابر پرداخت فدیه به دست آمده است.

مسئول امنیتی عراق در پایان گفت: البدری دو برادر دیگر هم دارد؛ یکی از آنها چند سال است توسط نیروهای امنیتی عراق دستگیر شده است اما مکان برادر دیگر وی نامعلوم است اما گمان می رود وی هم عضو داعش باشد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: ابوبکر البغدادی داعش سرکرده جدید داعش مسئول امنیتی امنیتی عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۸۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بشاگرد مدال افتخار ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، امیر والی، برادر حاج عبدالله والی در نشست جشنواره والی گفت: امروز بشاگرد بیش از ۸۶ پزشک دارد و بیشتر مسئولان آن از مردم بومی منطقه هستند.

او گفت: دیدگاه حاج عبدالله این بود که آینده بشاگرد باید به دست مردمان آن ساخته شود و این دیدگاه از  دیدگاه حضرت امام خمینی(ره) سر چشمه گرفته شده بود.

برادر حاج عبدالله گفت: بیشترین طلاب استان  بشاگردی هستند و در کل استان به خدمت رسانی مشغول هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

   

 

دیگر خبرها

  • تویوتا برای جوانان و خانواده ها خودروی برقی می سازد
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • تبریک تولد بهرام رادان به سبک محسن کیایی!
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • بشاگرد مدال افتخار ایران
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا