Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-27@14:59:36 GMT

مردم تغییرات مثبت خبر را احساس کردند

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۶۸۵۵۵

مردم تغییرات مثبت خبر را احساس کردند

مهدی خانعلی‌ زاده ادامه می‌دهد: تبدیل سازمان صداوسیما از روابط‌عمومی حاکمیت به رسانه حاکمیت بزرگ‌ترین اتفاقی بوده که در این ماه‌ها رخ داده است. البته با توجه به روند طولانی‌مدت محافظه‌کارانه در حوزه خبر، اقدامات این ما‌ه‌های اخیر بسیار درخشان بوده و امیدواریم این مسیر و موارد نقطه‌ای، به‌زودی به یک جریان فعال و تاثیرگذار تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خانعلی‌زاده با اشاره به عادت ساختارسازی شکلی در تمام کشور تشریح می‌کند: در حوزه فرم نه‌تنها در صداوسیما و حوزه خبر، بلکه در تمام کشور به ساختارسازی‌های شکلی عادت کرده‌ایم. مثلا وقتی می‌خواهیم دانشگاهی بسازیم به یک ساختمان، چند کلاس، یک استاد و دانشجو فکر می‌کنیم و به الزامات دیگر توجهی نمی‌کنیم. البته در گذشته اقدامات ارزشمندی انجام شده اما در مجموع فرآیندی که در شبکه خبر، خبرگزاری صداوسیما و باشگاه خبرنگاران جوان انجام شده بود بیش از این‌که عمق داشته و نیت و اقدامی در پشت آن وجود داشته باشد و تحولاتی در حوزه خبر رقم بزند حالات شکلی داشته است.

وی می‌افزاید: این بخش‌های مختلف به این شکل تاسیس شده‌اند که چون همه جای دنیا یک شبکه خبر و محل تربیت خبرنگار دارند ما هم باید داشته باشیم و تمام این کارها صرفا به‌صورت فرمی، شکلی و ظاهری بوده است.

تهیه‌کننده و مجری سابق سازمان صداوسیما در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید: اقدام اخیر که نام ادغام و هم‌افزایی را یدک می‌کشد کمک می‌کند بروکراسی شکلی کار کنار گذاشته شود و هم‌افزایی در بخش خبری واقعا اتفاق بیفتد و کیفیت این فرم به خروجی باکیفیت‌تر در حوزه خبر منجر شود. البته باید توجه داشت یک‌سری ساختارها برای مخاطبان به عادت تبدیل شده است. خاطره جمعی مردم ایران به اخبار ساعت ۱۴ و ۲۱ از شبکه یک عادت شده است و بعد از جمع‌آوری این بخش‌های خبری باید منطبق بر خواست مخاطب باز طراحی صورت گیرد.

وی ادامه می‌دهد: انحصار و تجمیع بخش‌های مختلف خبری زمینه را برای هم‌افزایی این بخش فراهم کرده و فواید بسیاری دارد که مهم‌ترین این فواید این است که دیگر پرکردن بخش‌های خبری در اولویت شبکه‌ها نیست. در گذشته و قبل از اجرایی‌شدن طرح هم‌افزایی مثلا شبکه یک باید یک تیم مفصل خبری داشت که داده‌های خبری اخبار ساعت ۲۱ را تامین کند. شبکه خبر هم باید از یک تیم دیگر بهره ببرد که داده‌های خبری ساعت ۲۱ شبکه خبر را تامین کند. حالا شبکه‌های دیگر هم بودند که تیم‌های مختلف خبری داشتند. قاعدتا سخت بود که بخواهیم نفرات زیاد و باکیفیت را در حوزه خبر پیدا کنیم که برای هر شبکه و به‌صورت شبانه‌روزی فقط خبر تولید کنند و همین مساله باعث شده بود افت کیفیت را در اخبار شبکه‌های مختلف شاهد باشیم.

خانعلی‌زاده در پایان با اشاره به چاقوی دولبه بودن طرح هم‌افزایی تشریح می‌کند: اقدام اخیر معاونت سیاسی سازمان صداوسیما زمینه را برای استفاده بهینه از نیروی انسانی، بهره‌مندی بیشتر و افزایش بهره‌وری نیروهای باکیفیت خبری فراهم می‌کند و به‌جای این‌که سه بخش خبری متوسط و حتی رو به پایین داشته باشیم اکنون یک بخش خبری خوب و باکیفیت رو به بالا خواهیم داشت.

این هم‌افزایی در بخش خبر اقدام بسیار مناسبی است اما یک چاقوی دولبه است که اگر به کیفیت آن توجه نشود و در مسیر هم‌افزایی نتواند آن‌طور که باید پیش برود می‌تواند آسیب هم داشته باشد، چون در گذشته لااقل در بخش‌های خبری کمیت وجود داشته و کیفیت نبود اما اکنون اگر این طرح به افزایش کیفیت منجر نشود کمیت را هم از دست داده است و مجبور می‌شود برای پرکردن آنتن هزینه بیشتری را پرداخت کند.

گروه رسانه روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بخش های خبری حوزه خبر هم افزایی شبکه خبر بخش خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۸۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس جای خالی گوهری را احساس کرد!(عکس)

به گزارش ورزش سه، احمد گوهری گلر تیم آلومینیوم در بازی جام حذفی مقابل تیم سابق خود عملکرد خوبی داشت و برخلاف چهار گلی که دریافت کرد نقش ویژه و تاثیرگذار در صعود تیم خود و بازگشت آلومینیوم به مسابقه داشت.

او در طول جریان مسابقه در گردش توپ نقش آلومینیوم نقش آفرینی می‌کرد و با تسلطی که در بازی با پا داشت به خوبی این تیم را از فشار خارج می‌کرد و بازیسازی خوبی از عقب زمین انجام می‌داد، او شروع مجدد های خوبی هم داشت و توپ به نقاط مناسب برای مهاجمان آلومینیوم ارسال می‌شد که فضای انتقال توپ و حتی استفاده از اشتباه مدافعان پرسپولیس را فراهم می‌کرد.

گوهری در دقایق پایانی مسابقه پیش از گل تساوی آلومینیوم روی حملات پرسپولیس واکنش‌های خوبی داشت و دو فرصت استثنایی را از بازیکنان سرخ‌پوش مهار کرد تا همچنان شانس کامبک برای سفید و سبزپوشان اراک فراهم باشد.

او دو دقیقه قبل از گل تساوی آلومینیوم توپ تند و تیزی که به سمت دروازه این تیم آمد را مانند یک مدافع مسلط با پا دفع کرد و در ادامه همان صحنه توپ را جمع کرد و حمله تیم آلومینیوم را آغاز کرد و در رفت و برگشت این توپ به گل تبدیل شد تا بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود.

درخشش گوهری در ضربات پنالتی هم نقش ویژه و تاثیرگذار او بود، از 7 پنالتی بازیکنان پرسپولیس او 4 تشخیص درست و 2 مهار پنالتی داشت که عملکردی فوق‌العاده مقابل ستاره‌های نامدار باشگاه پرسپولیس بود.

توانایی های گلر جوان آلومینیوم مقابل تیم سابق خود به چشم آمد و در ضربات پنالتی به خوبی قدرت رهبری تیم خود را هم در دست گرفته بود و سعی داشت که بازیکنان این تیم روحیه دهد که در نهایت هم به صعود آلومینیوم ختم شد.

دیگر خبرها

  • پرسپولیس جای خالی گوهری را احساس کرد!(عکس)
  • هم‌افزایی با دهیاران و شورای روستا راه‌حل غلبه بر مشکلات 
  • تراز تجاری ایران با آفریقا باید علاوه بر مثبت بودن پایدار باشد
  • ماجرای انتشار دود در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان چه بود؟ + فیلم
  • ماجرای انتشار دود در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان چه بود؟
  • یک شوی نمایشگاهی در اصفهان با فاجعه اشتباه گرفته شد
  • تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران
  • حل معضل پسماند در استان نیازمند هم افزایی مردم و مسئولان مرتبط است
  • سیاست ارزی غلط دلیل احساس نشدن درآمدهای سرشار نفتی و رشد اقتصادی در زندگی مردم
  • رئیسی در نشست خبری با رئیس جمهور سریلانکا: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است