Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: کارگروه ساماندهی پرونده‌های بازار سرمایه را طبق دستورالعملی که رئیس قوه قضاییه در سال گذشته ابلاغ کرده بود با قوه قضاییه داریم و همکاری نزدیکی بین سازمان بورس و قوه قضاییه در این زمینه وجود دارد.

 مجید عشقی در پاسخ به میزان با اشاره به جلسه‌ای که با حضور معاون اول قوه قضاییه برگزار شد و اتاق فکر در سازمان بورس گفت: برای تصمیم گیری در خصوص اقدامات سازمان بورس در سطوح مختلف جلسه شورای مشورتی تشکیل می‌شود و افراد صاحب نظر و روسای قبلی سازمان از دهه ۸۰ به بعد در این شورای مشورتی حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با فعالان قدیمی بازار نشست‌های مستمری برگزار می‌شود همچنین با شرکت‌های کارگزاری، شرکت‌های تامین سرمایه، نهاد‌های مالی و هلدینگ‌های بزرگ نیز نشست‌هایی به صورت دائم برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در سطح کلان نیز در حوزه وزارت اقتصاد و ستاد اقتصادی دولت نیز به صورت موردی مسائلی که نیاز به تصمیم گیری دارد جلسات تشکیل می‌شود و گزارشاتی ارائه می‌شود و در خصوص آن تصمیم گیری خواهد شد.

عشقی گفت: کارگروه ساماندهی پرونده‌های بازار سرمایه را طبق دستورالعملی که رئیس قوه قضاییه در سال گذشته ابلاغ کرده بود با قوه قضاییه داریم و همکاری نزدیکی بین سازمان بورس و قوه قضاییه در این زمینه وجود دارد که منحصر به پرونده‌های بازار سرمایه نشده چرا که در آن ابلاغیه، پتانسیل‌های خیلی خوبی برای بازار سرمایه وجود دارد.

وی بیان کرد: سازمان‌های زیر نظر قوه قضاییه مثل دستگاه‌هایی که در حوزه ثبت کار می‌کنند همچون اداره ثبت شرکت‌ها و ثبت احوال که ارتباط الکترونیکی بین سازمان بورس و این سازمان‌ها می‌تواند به تسهیل فرایند‌های بازار سرمایه از جمله ثبت صورت جلسات و افزایش سرمایه‌ها کمک کند لذا این اتاق فکر نه به صورت متمرکز با چند نفر بلکه با لایه‌های مختلف بازار در حال برگزاری است و سازمان از نظر همه افراد استفاده می‌کند و تک تک تصمیماتی که در هیئت مدیره در خصوص بحث‌های کلان بازار گرفته می‌شود ابتدا در این جلسات بررسی و با در نظر گرفتن نتایج تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

/میزان

برچسب ها: سازمان بورس ، قوه قضاییه ، همکاری مشترک لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Qwy

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: سازمان بورس قوه قضاییه همکاری مشترک پرونده های بازار سرمایه بین سازمان بورس قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۸۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، شاخص کل بورس تهران بازار سرمایه در اولین روز هفته ثبات نسبی داشت. امروز (شنبه) شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۶۵۲ واحد افزایش یافت و به رقم دو میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۸ واحد رسید تا بازار سرمایه به روند کج‌دار و مریز هفته‌های اخیر ادامه داده باشد.

شاخص هم‌وزن نیز ۱۳۹۵ واحد رشد کرد و در عدد ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحد ایستاد.

امروز بیش از ۳۶۹ هزار معامله در بورس انجام شد که ارزش آن ۵۵۹۱ میلیارد تومان بود.

صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل

فملی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشت اما شپنا و شستا تاثیر منفی ایجاد کردند. ذوب، کاما و خزامیا نیز از نمادهای پرتراکنش بودند.

روز شنبه فرابورس ایران ۸۵ واحد افت کرد و به ۲۵ هزار و ۵۱۹ واحد رسید.

تعداد معاملات فرابورس بیش از ۲۲۵ هزار فقره به ارزش ۶۷۶۳ میلیارد تومان بود.

آریا و شگویا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند اما تجلی تاثیر مثبت ایجاد کرد. خاور، کرمان و کرومیت نیز از نمادهای پرتراکنش بودند که همگی قرمز به کار خود پایان دادند.

کد خبر 847484 برچسب‌ها شاخص کل بورس خبر مهم بورس تهران بورس - فرا بورس

دیگر خبرها

  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت