Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@07:17:29 GMT

قیمت قالیشویی در سال 1401 - افزایش 40 درصدی نرخ قالیشویی

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۶۹۱۵۹

قیمت قالیشویی در سال 1401 - افزایش 40 درصدی نرخ قالیشویی

 

برخلاف گذشته که فرش‌ها، موکت‌ها، مبلمان و ... با استفاده از روش‌های سنتی شستشو داده می‌شد امروزه مردم به دلایل متعددی همچون صرفه‌جویی در هزینه‌ها، زمان و انرژی از خدمات شرکت‌های قالیشویی استفاده می‌کنند. پربازده و سودده بودن قالیشویی باعث شده است که امروزه شرکت‌های متعددی در سراسر کشور در این زمینه فعالیت داشته باشند و خدمات مختلفی به مشتریان خود ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت قالیشویی و خدمات مختلف از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد است و به همین دلیل اتحادیه قالیشویان کشور هرساله قیمت‌های مختلفی مصوب می‌کند. قیمت‌های مصوب شده از طرف اتحادیه قالیشویان می‌تواند بر اساس فاکتورهای مختلفی محاسبه شود. در ادامه مطلب به بررسی قیمت قالیشویی در سال 1401 و همچنین میزان افزایش این قیمت‌ها پرداخته خواهد شد.

اهمیت استفاده از خدمات قالیشویی

فرش‌ها به عنوان یکی اصلی‌ترین ارکان دکوراسیون و تزئین داخلی منازل شناخته می‌شوند که به دلیل استفاده‌های مستمر از آنها و تحت ترافیک بودن، مستعد کثیف شدن و جذب آلودگی هستند. استفاده از خدمات شرکت‌های قالیشویی می‌تواند به افراد اجازه بدهد که فرش‌های خود را به بهترین شکل ممکن تمیز کرده و شستشو دهند. شستن فرش‌ها به صورت سنتی به انرژی، زمان و انرژی زیادی نیاز دارد و لازم است که حتماً افراد فضای مناسبی در اختیار داشته باشند.

شستن فرش‌ها در قالیشویی به افراد کمک می‌کند در هزینه‌ها، زمان و انرژی خود صرفه‌جویی کنند، شستن فرش‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود، در صورت لزوم تعمیر و ترمیم فرش‌ها توسط نیروهای متخصص انجام می‌شود، تمامی عملیات شستشو از گردگیری تا خشک‌کردن فرش توسط نیروهای متخصص و تجهیزات مخصوص انجام می‌شود و در نهایت از مواد شوینده و روش‌های شستشوی مخصوص برای هر نوع فرشی استفاده خواهد شد.

نرخ مصوب قالیشویی در سال 1401

همانطور که گفته شد اتحادیه قالیشویان هر ساله بر اساس فاکتورهای مختلفی همچون قیمت مواد شوینده، هزینه‌های حمل‌ونقل، نرخ تجهیزات، نرخ تورم و ... اقدام به تصویب قیمت‌های جدید برای خدمات شرکت‌های قالیشویی می‌کند و تمامی شرکت‌ها نیز موظف هستند که از بر اساس این تعرفه‌ها از مشتریان خود هزینه دریافت کنند. نرخ مصوب قالیشویی برای سال 1401 که در تاریخ 30 آذر ماه 1400 در اتاق اصناف تهران و اتحادیه صنف قالیشویان به تصویب رسیده است در مقایسه با قیمت‌های سال جاری 40 درصد افزایش داشته است و بر اساس جدول زیر خواهد بود.

ردیف

 

نوع خدمات

قیمت خدمات

نرخ معمولی

نرخ مصوب درجه‌یک

1

شستشوی انواع موکت‌ها (هر یک مترمربع)

4100 تومان

6200 تومان

2

شستشوی موکت پرزدار و گل برجسته (هر مترمربع)

6600 تومان

8600 تومان

3

شستشوی انواع فرش ماشینی معمولی (هر مترمربع)

10600 تومان

16500 تومان

4

شستشوی انواع فرش ماشینی مدرن و گل ابریشم (هر مترمربع)

22500 تومان

5

شستشوی انواع فرش دستباف معمولی (هر مترمربع)

15200 تومان

28300 تومان

6

شستشوی انواع فرش دستباف اعلا (هر مترمربع)

19000 تومان

39600 تومان

7

شستشوی انواع فرش گل ابریشم (هر مترمربع)

74600 تومان

8

کرایه رفت و برگشت در سراسر تهران برای هرچند تخته فرش

35000 تومان

9

دستمزد شستن فرش‌های کهنه و عتیقه و تمام ابریشم تبریز و اصفهان صادراتی و خدماتی همچون رنگ‌برداری، لکه‌برداری و سایر عملیات تعمیر و ترمیم فرش و موکت

بر اساس توافق طرفین قرارداد

10

هزینه بسته‌بندی و کاور هر مترمربع در صورت درخواست مشتریان

3500 تومان

11

هزینه ایاب و ذهاب تا سقف 40 مترمربع برای هر مترمربع

2000 تومان

12

هزینه خدمات نانو بر اساس درخواست مشتری

 توافقی

13

هزینه خدمات در محل مانند خشکشویی و ...

توافقی

 

منبع: فردا

کلیدواژه: قالیشویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۹۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد

یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم اشغالگر صهیونیستی گفت: قیمت‌ها رو به افزایش است و طبقه متوسط ​​در حال فروپاشی است. اگر دولت کنونی که برای ما هزینه زیادی به بار آورده، همچنان به کار خود ادامه دهد و برکنار نشود، قیمت‌ها به افزایش خود ادامه می‌دهند.

در همین راستا، رسانه‌های عبری زبان از آغاز موج قریب الوقوع افزایش قیمت‌ها از فردا چهارشنبه خبر دادند و نوشتند: علاوه بر قیمت بنزین که در ماه مه مجددا افزایش می‌یابد، لبنیات نیز گران شده و لیست بلندبالایی از افزایش قیمت مواد غذایی و شوینده‌ها وارد مرحله اجرا می‌شود.

اخیرا شبکه عبری «کان» به نقل از یک منبع بلندپایه در وزارت دارایی رژیم اشغالگر گزارش داد: اگر جنگ ادامه پیدا کند، چاره‌ای جز افزایش مالیات نیست. وزارت دارایی اسرائیل در نظر دارد به زودی مالیات‌ها را برای تامین هزینه‌های جنگ در غزه افزایش دهد.

این مساله در راستای ادامه شکست اقتصادی رژیم صهیونیستی از هفت اکتبر ۲۰۲۳ است. با توجه به افزایش هزینه‌های دولت اشغالگر، کاهش واردات و صادرات، تعطیلی کارخانه‌ها و فروپاشی بخش گردشگری، این ادعا که اقتصاد این رژیم در برابر تأثیرات جنگ مصون است، فروپاشیده است.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • شاهرودی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد
  • افزایش ۳۳ درصدی خدمات پستی البرز در خرید و فروش اینترنتی
  • قیمت طلا و سکه امروز 11 اردیبهشت 1403
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش قیمت طلا و انواع سکه در بازار ؛ ربع سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • انواع خدمات پذیرایی هتل‌ ها و تورها | از ‌‌‌BB تا UALL
  • ◄ سهم 8 درصدی راه آهن در جابجایی بار
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند