Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، هواشناسی مازندران پیش بینی کرد که با ورود این سامانه جدید که با بارش باران و برف و وزش باد همراه است دمای هوا در مناطق مختلف این استان از فردا تا پایان روز پنجشنبه کاهشی شود و بیشترین میزان کاهش دما نیز در روز سه شنبه رخ می دهد.
جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که دمای هوا در طی این مدت در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بین چهار تا ۶ درجه و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین هفت تا ۱۰ درجه سردتر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنابر این گزارش کاهش دما در شهرهای مرکزی و شرق مازندران بیشتر از مناطق غربی است و شهروندان این مناطق کاهش پنج تا ۶ درجه ای دما را تجربه خواهند کرد بگونه ای که دمای هوای شهر های ساری، آمل، بابل، گلوگاه، نکا و میاندرود از ۱۸ درجه سانتی‌گراد امروز، با هشت  درجه کاهش در روز سه شنبه به ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر برسد.
شهر چالوس نیز در طی این مدت شاهد کمترین میزان کاهش دما خواهد بود، دمای هوای این شهر از ۱۵ درجه سانتی‌گراد در روز جاری با پنج درجه کاهش در روز سه شنبه به ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

کاهش ۱۲درجه ای دمای هوا درمناطق کوهستانی مازندران 

هواشناسی مازندران اعلام کرد در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بیشترین میزان کاهش دما در آلاشت اتفاق خواهد افتاد. دمای هوای این منطقه از ۱۳ درجه سانتی‌گراد در روز جاری با ۱۲ درجه کاهش در روز سه شنبه به یک درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. دمای هوای کجور و کیاسر نیز در طی این مدت ۱۰ و بلده ،سیمرغ و رینه نیز هشت درجه سردتر می‌شود.
هواشناسی شرایط جوی مازندان در روز جاری را نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و از بعدازظهر از سمت غرب بتدریج ابری با بارندگی و در ارتفاعات با بارش باران و برف و وزش باد و در روز یکشنبه نیز ابری همراه با کاهش دما گاهی با  بارندگی، وزش باد و در ارتفاعات با بارش باران و برف و از بعدازظهر با کاهش ناپایداری پیش‌بینی کرده است.
آسمان مازندران در روزهای دو‏شنبه و سه‌‏شنبه نیز در نیمه غربی ابری گاهی با بارندگی و در ارتفاعات مه آلود گاهی با بارش باران و برف و وزش باد و در نیمه شرقی نیز نیمه ابری تا ابری ، گاهی با بارش پراکنده و در ارتفاعات مه آلود با بارش پراکنده باران و برف و وزش باد پیش‌بینی شده است.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، شرایط جوی مازندران در روزهای چهارشنبه و پنج‏شنبه ابری همراه با بارش باران و در ارتفاعات مه آلود با بارش برف، وزش باد و کاهش دما همراه است.

گزارش دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد پل سفید با ۲۰.۶ و کلاردشت با ۱۰.۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین شهرهای مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته سه درجه افزایش نشان می‌دهد.

براساس داده‌های آماری از ایستگاه‌های سینوپتیک مازندران از چهارشنبه ۱۸ اسفندماه جاری تا صبح پنجشنبه، حداکثر سرعت وزش باد با ۱۱۵ کیلومتر بر ساعت در آلاشت و کمترین سرعت وزش باد نیز در طی این مدت با ۲۲ کیلوکتر در گلوگاه به ثبت رسیده است.

جدول پیش‌بینی۱۲ ساعته دریایی هواشناسی مازندران نیز وضعیت دریای خزر از ساعت هشت صبح امروز تا ساعت ۲۰ امشب را با باد متوسط و مواج و بیشینه ارتفاع موج در مناطق نزدیک ساحل را تا یک و در مناطق دور از ساحل را نیز تا ۱.۳ متر اعلام کرده است.

برچسب‌ها ساری ایرنا مازندران بارش برف بارش باران سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساری ایرنا مازندران ساری ایرنا مازندران بارش برف بارش باران سازمان هواشناسی درجه سانتی گراد بالای صفر بارش باران و برف باران و برف و وزش باد هواشناسی مازندران روز سه شنبه طی این مدت دمای هوای وزش باد پیش بینی کاهش دما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۹۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران در راه خراسان رضوی

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، آذر رضایی در گفتگویی با بیان اینکه روزهای پایانی هفته در خراسان رضوی، میزبانی بارش‌های رگباری خواهیم بود، اظهارکرد: بارش ها از امروز به تدریج از جنوب غربی خراسان رضوی آغاز خواهد شد و در روزهای پایانی هفته بیشتر نقاط استان را فرا خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده در خراسان رضوی فعال خواهد بود، ادامه داد: بارش ها در روز پنج شنبه و جمعه به اوج خود خواهد رسید که این بارندگی ها در مناطق مستعد همراه با رعد و برق، تگرگ و آبگرفتگی است و موجب کاهش موقت دمای هوا در مناطق مختلف نیز خواهد شد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی تصریح کرد: در شبانه روز قوچان با سه و سبزوار با ۳۰ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق خراسان رضوی بوده اند و در همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۱ تا ۲۳ درجه را به ثبت رسانده است.

رضایی پور اضافه کرد: دمای کنونی مشهد ۲۱ درجه است که طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی امروز بین ۱۳ تا ۲۵ درجه در نوسان خواهد بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901704

دیگر خبرها

  • دمای هوای اصفهان تا ۶ درجه کاهش می‌یابد/بارش رگبارهای بهاری
  • باران در راه خراسان رضوی
  • آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • هوای استان کرمانشاه روز‌های پنجشنبه و جمعه بارانی است
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان/ تهران آخر هفته بارانی می‌شود
  • هوای تهران دوباره سرد و بارانی می شود | پیش بینی هوای پایتخت در روزهای پایان هفته
  • اصفهان پایان هفته بارانی است
  • اصفهان پایان هفته بارانی است/ افزایش ۳ درجه‌ای دما
  • هوای ایلام از عصر امروز بارانی می‌شود
  • هوای ابری و بارانی در لرستان