Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق داده‌های منتشر شده توسط مقامات آمریکایی، ۳۰ درصد از کودکان کشته شده بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در کشور آمریکا, در طول همه‌گیری سویه اومیکرون ثبت شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ طبق داده‌های منتشر شده توسط "مرکز کنترل و پیشگری از بیماری آمریکا" (CDC)، 30 درصد از کودکان کشته شده بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در کشور آمریکا, در طول همه‌گیری سویه اومیکرون ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه خبری "گاردین" در این باره نوشت: طبق داده‌های منتشره به نظر می‌رسد کودکان با خطرات فزاینده از ویروس کرونا رو‌به‌رو هستند؛ با وجود قوانین سختگیرانه در طول همه‌گیری اومیکرون و تزریقات گسترده واکسن کرونا, کودکان بیشتر در معرض خطر قرار گرفتند.

"جیسون کین" متخصص اطفال در بیمارستان دانشگاه "شیکاگو کامر" آمریکا در این باره گفت: ما در طول شیوع موج سویه اومیکرون، شاهد افزایش شدید بستری کودکان خردسال در بیمارستان بودیم که در ماه‌های اولیه همه‌گیری کرونا مشاهده نکرده بودیم.

بر اساس داده‌های "مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها" (CDC) از ابتدای سال 2022، 550 کودک بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا جان خود را از دست داده‌اند در حالی که این رقم در دو سال گذشته 1017 کودک بوده است؛ سویه اومیکرون نخستین  بار در نوامبر شناسایی شد و در عرض چند هفته به سویه غالب کرونا غالب در ایالات متحده تبدیل شد.

تحقیقات اخیر CDC نشان می‌دهد اگرچه اومیکرون نسبت به دلتا شدت کمتری دارد اما سه تا پنج برابر به لحاظ شدت، بدتر از انواع قبلی است و بیشتر بر کودکان اثر گذاشته است.

اومیکرون راه‌های هوایی فوقانی را در کودکان تحت تاثیر قرار داده و راحت‌تر باعث  آلودگی آنها می‌شود.

گروه سنی زیر پنج سال در چند ماه گذشته شاهد افزایش بستری شدن در بیمارستان بوده است؛ طبق تحقیقات اخیر CDC، نرخ بستری شدن در بیمارستان در طول همه‌گیری اومیکرون برای کودکان زیر پنج سال، پنج برابر بیشتر از زمان موج دلتا افزایش یافته است.

پیشتر نیز محققان آمریکایی اعلام کرده بودند که واکسن‌های موجود کمترین میزان اثربخشی بر کودکان 5 تا 11 ساله را داشته است؛ طبق داده‌های منتشره میزان اثربخشی واکسن‌های فایزر بر کودکان آمریکایی تنها 30 درصد بوده است.

کاهش اثربخشی واکسن "فایزر-بیون‌تک" در کودکان 5 تا 17 سالهmRNA موجود در واکسن‌ کرونای فایزر در کبد انسان تبدیل به DNA می‌شود!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آمریکا سویه اومیکرون آمریکا سویه اومیکرون طول همه گیری سویه اومیکرون طبق داده ویروس کرونا بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۹۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش خبرآنلاین، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد