Web Analytics Made Easy - Statcounter

میلاد منیعات روز شنبه در حاشیه برگزاری دوره آموزشی پرورش کپور ماهیان پرواری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به سرمایه‌گذاری صورت گرفته در زمینه تولید ماهی گرمابی و استعدادهای بالقوه فراوانی که در سطح استان و شهرستان خرمشهر وجود دارد افزایش تولید آبزیان در منطقه هدفگذاری شده است.

وی امنیت غذایی، ارز آوری، اشتغالزایی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته را از اقدامات شیلات و توسعه مزارع پرورش ماهی بیان کرد و افزود:افزایش بهره‌وری از مزارع و ظرفیت‌های موجود، ترویج و آموزش پرورش دهندگان و بهره‌برداران با استفاده از روش‌های نوین در آبزی پروری و مکانیزاسیون مزارع به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 منیعات به برگزاری دوره آموزشی پرورش کپور ماهیان پرواری در خرمشهر اشاره کرد و گفت: این دوره آموزشی با تاکید بر مدیریت تغذیه و غذادهی به همت اداره شیلات و اداره ترویج جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر با حضور ۲۰ نفر از آبزی پروران برگزار شد.

وی با بیان اینکه شیلات با همکاری و هماهنگی اداره های مرتبط و بخش خصوصی درصدد رفع موانع تولید در مزارع پرورش ماهی در خرمشهر است افزود:با برنامه‌ریزی و اقدامات صورت گرفته و با توجه به استعدادهای موجود در منطقه خرمشهر می‌تواند به الگوی پایدار آبزی پروری و قطب اصلی و مهم پرورش انواع آبزیان در کشور و منطقه تبدیل شود.

به گزارش ایرنا مجتمع پرورش ماهی شهید احمدیان خرمشهر شامل ۱۳۷ مزرعه در ۲ فاز است که گام نخست شامل یک هزار هکتار با ۴۹ مزرعه و گام دوم نیز با یک هزار و ۵۰۰ هکتار شامل ۸۸ مزرعه است.
بیش از ۶ هزار هکتار مزرعه پرورش ماهی با ظرفیت تولید سالانه ۲۳ هزار تن ماهی آمور، کپور، فیتو فاک، بیگ هد و گونه‌های محلی در خرمشهر وجود دارد.

برچسب‌ها خرمشهر آبزیان دریایی سازمان شیلات ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خرمشهر آبزیان دریایی سازمان شیلات ایران خرمشهر آبزیان دریایی سازمان شیلات ایران پرورش ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۹۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، در راستای اجرای طرح تناوب زراعی و استفاده بهینه از زمین‌های آیش، ۱۰۰ هکتار از مزارع این شرکت به کشت کلزا اختصاص یافته بود.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر با اشاره به میانگین برداشت ۱.۸ تن کلزا در هکتار، این رقم را نسبتاً مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه و تلاش بی‌وقفه کارشناسان و کارکنان زراعت، شاهد عملکرد مناسبی در کشت کلزا بوده‌ایم.
کشت کلزا علاوه بر افزایش حاصلخیزی خاک و کنترل علف‌های هرز، نقش مهمی در تأمین روغن خوراکی و کاهش وابستگی به واردات دارد.
به گفته منصور همدان نژاد: برنامه‌ریزی برای افزایش سطح زیر کشت کلزا در سال‌های آینده در دستور کار شرکت قرار دارد.
"آیش" به زمینی گفته می‌شود که برای مدتی به حال خود رها شده و در آن زراعت انجام نمی‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • کلنگ احداث طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس