Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا دکتر «محمد مهدی مجذوبی» روز شنبه در ستاد مدیریت کرونا استان همدان با بیان اینکه ۳۷ نفر از افراد بستری در بیمارستان های این استان زیر ۱۸ سال هستند افزود: میزان موارد بیماران کرونایی سرپایی در یک هفته گذشته کاهشی بوده و تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان ها پس از سه هفته به زیر ۲ هزار نفر رسید که کاهش محسوسی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: با وجود روند کاهشی در بیماران سرپایی و بستری اما شمار بیماران بستری تغییری نیافته است و هم اینک ۱۰۰ درصد ظرفیت تخت های آی .سی.یو بزرگسالان تکمیل است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: هم اینک ۱۱۸ بیمار در بخش آی.سی.یو بستری هستند که از این تعداد وضعیت جسمی ۴۴ نفر وخیم گزارش شده است.

مجذوبی افزود: در یک هفته گذشته به طور میانگین روزانه سه تا چهار نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند که میانگین سنی این افراد ۷۵ سال بوده و از نظر جنسیت شمار زنان و مردان به طور نسبی برابر هستند.

وی تاکید کرد: افراد مسن نسبت به سایر گروه های سنی در برابر کرونا آسیب پذیرتر هستند همچنین بروز علائم بیماری در افراد مسن همانند کودکان زیر ۲ سال خفیف بوده بنابراین آنها نسبت به پیگیری برای درمان اقدام نکرده و زمانی مراجعه می کنند که ویروس بخش زیادی از بدن را درگیر کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از افراد مسن و خانواده های آنان خواست در صورت مشاهده علائمی نظیر ضعف و بی حالی، بی اشتهایی و بی رمقی ساده بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه کنند و در صورت تاخیر دیرهنگام طی چهار تا پنج روز ویروس به تمام نقاط بدن سرایت می کند.

مجذوبی اظهار داشت: تمامی فوت شدگان ناشی از کرونا در بیمارستان بستری بودند و ۷۷ درصد از این افراد در بخش آی.سی.یو تحت درمان بودند.

وی ادامه داد: از نظر رنگ بندی کرونایی از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان شهرستان‌های رزن و درگزین در وضعیت قرمز، بهار در وضعیت زرد و هفت شهرستان مابقی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان تصریح کرد: تاکنون سه میلیون و ۱۰۴ هزار دُز تزریق شده است که ۹۲.۷ درصد جامعه هدف طرح ملی واکسیناسیون نوبت اول واکسن، ۸۲.۷ درصد نوبت دوم و ۳۶.۷ نوبت سوم را دریافت کرده اند.

مجذوبی بیان کرد: در بین گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال ۹۴.۶ درصد نوبت اول و ۸۳.۳ درصد نوبت دوم واکسن را تزریق کردند همچنین در گروه پنج تا ۱۱ سال ۲۱.۳ درصد واکسن را تزریق کردند و در بین بانوان باردار به علت مراجعه خانه به خانه ۹۴ درصد نوبت اول را تزریق کردند. 

بازرس ستاد کرونا استان همدان نیز گفت: با توجه به نزدیک شدن به اعیاد شعبانیه انتظار می رود مراسم و جشن های پیش بینی شده برای این روزها در فضای باز و با رعایت فاصله فیزیکی برگزار همچنین برای پنجشنبه پایان سال نیز تدبیر ویژه ای در نظر گرفته شود.

سردار «مهدی فرجی» تصریح کردآموزش و پروش و دانشگاه های استان نسبت به برگزاری حضوری همه کلاس ها پیشگام شده تا دغدغه مسئولان به ویژه رییس جمهوری را رفع کنند.

وی اضافه کرد: وضعیت رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی صنوف و ارائه دهندگان خدمات مطلوب است اما با وجود افزایش حجم مراجعه مردم به بازار و فروشگاه ها در آستانه سال جدید، رعایت پروتکل ها از سوی مردم ضعیف است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز گفت: روند آموزش در مدارس طی ۲ هفته گذشته به صورت حضوری بوده که طبق بازرسی های صورت گرفته از  ۱۰۰ مدرسه استان، وضعیت متوسطه اول مناسب بوده اما ضعف هایی در متوسطه دوم مشاهده شد.

«محمود نقوی» افزود: ۷۰۰ کلاس درس در استان همدان برای اسکان نوروزی مسافران با اولویت فرهنگیان در نظر گرفته شده است که ۵۰۰ کلاس در مرکز استان قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان نیز گفت: چهار هزار و ۳۰۰ تخت بخش خصوصی شامل هتل ها و مهمانپذیرها آماده میزبانی از مسافران نوروزی هستند اما طبق تجربیات سال های گذشته در برخی از روزها مسافران نیازمند اسکان به هشت هزار نفر نیز رسیده است بنابراین سایر نهادها به ویژه آموزش و پرورش نیز باید فعال شوند.

«علی مالمیر» تصریح کرد: هیچیک از خانه مسافرها مجوز فعالت ندارند بنابراین پیشنهاد می شود شعبه ویژه ای در دادگستری برای برخورد با این افراد تشکیل شده و با برخورد سلبی زمینه هدایت و استقبال این افراد برای دریافت مجوز قانونی ایجاد شود.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان استان همدان ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان استان همدان ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان استان همدان ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان همدان درصد نوبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۹۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ متخصص بیماری‌های داخلی و مدیر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در استان همدان ۲۶۹ بیمار مبتلا به هموفیلی داریم که ۱۹۴ نفر از آنها نیازمند دریافت دارو به صورت مستمر هستند.

طوس کیانی افزود: این بیماری نوعی اختلال در خونریزی به طور وراثتی است و بیشتر با علائم کاهش انعقاد خون و کبودی‌های بدن پس از ضربه مشخص می‌شود.

به گفته این متخصص داخلی، هموفیلی با خونریزی مفصلی و تغییر شکل مفاصل و گاهی گوارشی و مغزی همراه می‌شود.

دکتر کیانی افزود: راه درمان این بیماری دریافت فاکتور‌های خونی به ویژه فاکتور‌های ۸ و ۹ است که از فراوده‌های خونی در کشور ما هم تهیه می‌شود و با تزریق به بیمار منتقل می‌شود، تا آنزیم‌های خون مبتلا به هموفیلی مشابه افراد سالم شود.

دیگر خبرها

  • نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد
  • آیت‌الله محمدی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است
  • نجات جان ۶ بیمار با اهدای اعضای بیمار ۴۴ ساله مشهدی
  • حس خوب حمایت
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت