Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی دادمان صبح شنبه در مراسم نکوداشت روز نظامی گنجوی در سالن فدک اردبیل اظهار کرد: آمیختگی ۲ هنر شعر و خوشنویسی در قالب هنرواره ایران دل جالب توجه است و این آمیختگی باید در قالب‌های هنری دیگر نیز ارائه شده و به جهان معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه حکیم نظامی گنجوی سرمایه ملی و معنوی ایران اسلامی است، تصریح کرد: آوازه این شاعر جهانی در کنار شعرایی چون مولانا، حافظ و سعدی بر همگان عیان است و شعرهای پرمغز و نغز این شاعر بزرگ سراسر درس‌آموزی و پند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس حوزه هنری ایران اسلامی با اشاره به اینکه نظامی گنجوی دارای روش و سبکی جداگانه بوده و تأثیر شیوه‌اش بر شعر فارسی نیز در شاعران پس از او پیداست، گفت: بر همه ما وظیفه است تا با پاسداشت مقام این شاعران پرآوازه جهان، جایگاه آنها را در جامعه تبیین کرده و از مفاهیم عمیق شعری و ادبی آنها استفاده کنیم.

دادمان فاصله گرفتن از فرهنگ ایرانی – اسلامی را از خواسته‌های دشمنان در طول دوره‌های مختلف دانست و افزود: گرچه استکبار جهانی سعی در مصادره فرهنگ‌های ناب و تهاجم فرهنگی دارد اما بهره گرفتن از مضامین فرهنگی و معنوی اشعار شعرایی چون نظامی گنجوی راه را برای پیمودن مسیر درست زندگی ترسیم می‌کند.

وی با تقدیر از برگزاری هنرواره خوشنویسی «ایران دل» با محوریت حوزه هنری اردبیل خاطر نشان کرد: امیدواریم با استمرار برگزاری چنین جشنواره‌ها و هنرواره‌هایی در سال‌های آینده، شاهد گسترش فرهنگ غنی ایرانی – اسلامی با تکیه بر ذخایر و گنجینه‌های ادب ایران زمین باشیم.

رئیس حوزه هنری ایران اسلامی هنرواره ایران دل را گامی در راستای حفظ آرمان‌های اصیل انقلابی ایران دانست و اضافه کرد: پاسداری از ارزش‌های دینی، ملی و معنوی ایران وظیفه همگانی است تا بتوانیم از گنجینه‌های عظیم ادبی خود حراست کرده و درون مایه این آفرینش‌های ادبی را در جامعه به ویژه در بین قشر جوان و نوجوان تبیین کنیم.

در پایان این مراسم با اهدای تندیس جشنواره، هدیه نقدی و مجموعه کتاب‌های نظامی گنجوی از محمدجواد شکوهی، ناصر شاهی، بهمن حیدری، محمد تقی محرم‌زاد، عرفان ایران‌پور، عادل جعفرزاده، زهرا نعمتی، بهروز نخستین شاکر و نیما میرجوادی برگزیدگان جشنواره ملی هنرواره خوشنویسی ایران دل تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 5444973

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه هنری فرهنگ ایرانی اسلامی محمدمهدی دادمان نظامی گنجوی حافظ شیرازی سعدی شاعر استکبار جهانی تهاجم فرهنگی بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه سفر استانی گردشگری عکس استانها شیوع کرونا جهاد تبیین ایلام اردوهای راهیان نور مشهد خراسان رضوی نظامی گنجوی ایران دل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۹۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بجنورد (مرکز استان خراسان‌شمالی) با حضور مجتبی کامکار رئیس مدارس استان خراسان‌شمالی، محمدباقر باقرپور فرماندار بجنورد، بخشداران، موسی علی‌نیا رئیس آموزش و پرورش شهرستان و سایر اعضای شورا با محور سمای بجنورد  به میزبانی مجموعه فرهنگی آموزشی مدارس واحد بجنورد برگزار شد.

رئیس مدارس استان خراسان‌شمالی در این نشست درباره فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی انجام شده در مدارس این استان، بر لزوم ارتقای سطح دانش و تربیت دانش‌آموزان با توجه به آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و الگو‌های تربیتی بومی منطبق با شرایط استان و تربیت دانش‌آموزانی در تراز انقلاب تأکید کرد.

کامکار درراستای گسترش همکاری هرچه بیشتر با آموزش و پرورش و معرفی سما به عنوان حوزه امتحانات اعلام آمادگی کرد.

وی همچنین گزارشی از فعالیت‌های حوزه‌های مختلف ارائه کرد و افزود: اساس توسعه یک کشور با آموزش و پژوهش است که آن هم برعهده معلم است.

 رئیس مدارس استان خراسان‌شمالی در ادامه با تأکید بر اینکه امروزه برتری افراد و شخصیت و نوع نگاه انسان‌ها در راستای دانایی و آگاهی وکسب دانش آنان شکل می‌گیرد، ادامه داد: نقش استادان و معلمان در تربیت پرورش و آموزش افراد خلاق و نخبه جامعه تعیین‌کننده بوده است.

رئیس آموزش و پرورش بجنورد هم در این دیدار پیرامون برگزاری آزمون‌های نهایی و اهمیت برگزاری این آزمون‌ها در شرایط و مکان مناسب سخنانی ارائه داد.

محمدباقر باقرپور فرماندار بجنورد هم به همکاری بیشتر بسیج و آموزش و پرورش برای نهادینه کردن و فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب و نقش مهم ارگان آموزش و پرورش در اشاعه فرهنگ اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی
  • نظامی گنجوی شاعر شهیر تفرشی
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • ایجاد ایست‌کار، گامی در راستای حفظ شان و منزلت کارگران
  • کارگران ستون فقرات تولید ملی و اقتصاد ایران اسلامی هستند
  • تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه
  • آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد