Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@22:34:15 GMT

کشته و زخمي شدن 47 کودک يمني طي 2 ماه

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۶۹۵۴۷

خبرگزاری آریا-صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در بیانیه ای از کشته و زخمی شدن 47 کودک یمنی طی دو ماه گذشته خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، یونیسف در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی دو ماه گذشته از سال 2022، دستکم 47 کودک در نقاط مختلف یمن کشته و زخمی شدند.
در این بیانیه آمده است که مطابق با تحقیقات سازمان ملل از زمان آغاز جنگ در یمن (هفت سال قبل) تاکنون بیش از 10200 کودک کشته و زخمی شده‌اند که این عدد احتمالا بسیار بیشتر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنابر گزارش شبکه روسیا الیوم، در این بیانیه اشاره شده است که خشونت، فقر و بدبختی در یمن گسترش پیدا کرده و پیآمدهای ناگواری برای میلیون‌ها کودک و خانواده‌های آن‌ها دارد و وقت آن رسیده تا به یک راه‌حل سیاسی پایدار دست یافت تا یمنی‌ها و کودکان آن‌ها در صلح و امنیتی که مستحق آن هستند، زندگی کنند.
از زمان آغاز تجاوزات ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی علیه یمن، بخش‌های بهداشتی، اقتصادی، آموزش و غیره در یمن دچار آسیب شدید و آوارگی شمار زیادی از یمنی‌ها شده که بیش از 3.3 میلیون یمنی در مدارس و اردوگاه‌ها زندگی می‌کنند که این امر باعث شیوع بیماری‌های واگیردار و وبا شده است.
همچنین بیش از 2500 مدرسه در یمن غیر قابل استفاده شده و از آن برای اهداف نظامی استفاده می‌کنند یا به پناهگاه‌هایی برای آوارگان تبدیل شده است.

فارس

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۹۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اذعان ارتش صهیونیستی به کشته و زخمی شدن 3 نظامی خود در غزه

ارتش رژیم صهیونیستی رسماً به کشته شدن دو نظامی دیگر خود در نبردهای روز گذشته در مرکز نوار غزه اعتراف کرد.

پایگاه خبری فلسطین الیوم به نقل از رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرد که دو نظامی کشته شده گروهبان «عیدو اویو» ۲۸ ساله از نیروهای یگان پشتیبانی زرهی و گروهبان ذخیره «کلکادین مهیری» ۳۷ ساله از نیروهای تیپ کرملی هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون به کشته شدن ۶۰۸ نظامی خود از آغاز جنگ در غزه و ۲۶۳ نظامی از آغاز حمله زمینی به این باریکه اعتراف کرده است.

کد خبر 6092598

دیگر خبرها

  • ریزش بزرگراهی در چین ۱۹ کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت
  • حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت
  • کشته شدن ۴ افسر آمریکایی بر اثر تیراندازی در کارولینای شمالی
  • زخمی شدن 10 نظامی اسرائیلی در غزه
  • فیلم/ تصادف اتوبوس در پرو با ۳۸ کشته و زخمی
  • اذعان ارتش صهیونیستی به کشته و زخمی شدن 3 نظامی خود در غزه
  • ۱۵۵ کشته و زخمی در سیل و رانش زمین در کنیا
  • ۲ افسر دیگر اسرائیل در غزه کشته شدند
  • گردباد در آمریکا/ ۵ نفر کشته و ۱۳۰ تَن زخمی شدند
  • شکسته شدن سد در کنیا با ۴۹ کشته و ۱۰۹ زخمی