Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، کمسیون مرکزی انتخابات ترکمنستان اعلام کرد تا ساعت 11 به وقت محلی 51.05 درصد از کل رای دهندگان در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در ترکمنستان رای داده اند.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی کمیسیون مرکزی انتخابات، مشارکت در همه مناطق بالا است، در عین حال، 62.24 درصد از کل رای دهندگان ثبت نام شده قبلاً در رای گیری در خارج از کشور شرکت کرده اند، زیرا در برخی کشورها به دلیل تفاوت زمان، رای گیری زودتر آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام کمیسیون انتخابات تا ساعت 13  حدود 71.90 درصد از رای دهندگان در انتخابات ریاست جمهوری ترکمنستان رای دادند.

بر این اساس، در استان آخال  71.86 درصد، در استان بالکان،  3.46 7درصد، در استان داش آغوز 70.73 درصد، در استان  لباب، 71.29 درصد، در استان مرو  72.71 درصد و در شهر عشق آباد 72.83 مردم رای داده اند.

همچنین 63.19 درصد از رای دهندگان خارج از کشور در شعب اخذ رای خارج از کشور رای دادند.

در قلمرو ترکمنستان، رای گیری در 2.5 هزار شعبه رای گیری انجام می‌شود. این انتخابات توسط 2.7 هزار ناظر ملی و همچنین حدود 50 ناظر بین المللی از کشورهای مستقل مشترک المنافع، سازمان همکاری شانگهای، سازمان همکاری اسلامی، سازمان کشورهای ترک و کشورهای خارجی نظارت می‌شود.

در مجموع حدود 3.5 میلیون شهروند ترکمنستان برای شرکت در انتخابات ثبت نام کردند. 9 نامزد برای ریاست جمهوری رقابت می کنند  که سه نفر از احزاب سیاسی و شش نفر از گروه های ابتکاری از شهروندان می‌باشند.

 رای گیری تا ساعت 19 ادامه خواهد داشت، همچنین به دستور رئیس جمهور ترکمنستان مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب در روز  شنبه  19 مارس برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکمنستان انتخابات ریاست جمهوری رای عشق اباد ریاست جمهوری رای دهندگان رای گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۹۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا ظهر شنبه درنشست مصوبات ریاست‌جمهوری به استان ایلام اظهار کرد: از مجموع ۱۴۵ مصوبه ابلاغ شده سفر ریاست محترم جمهوری به استان ایلام ۹۶ درصد از این مصوبات اجرایی شده است.

بهرام‌نیا گفت: این مصوبات شامل ۳۰۱ پروژه است که از این تعداد، ۹۸ درصد پروژه‌ها اجرایی شده‌اند.

وی ادامه داد: برای مصوبات سفر اول ریاست‌جمهوری ۶ هزار و ۱۸۷ میلیارد تومان مصوب شده که میزان چهار هزار و ۶۲۹ میلیارد تومان در قالب اعتبارات عمرانی و تسهیلات معادل ۷۵ درصد تخصیص داده شد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام یادآورشد: پیگیری مصوبات سفر رییس‌جمهور تا تکمیل همه طرح‌ها ادامه دارد و مدیران در جذب اعتبار برای تکمیل پروژه‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

وی اضافه کرد: پروژه مصوب سفر رییس‌جمهور در حوزه نوسازی و تجهیز مدارس استان که بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند حداکثر تا ۴۵ روز آینده به بهره‌برداری خواهند رسید و پایگاه اورژانس انجیره که ۶۰ درصد پیشرفت دارد در اسرع وقت تکمیل شود.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: از ۲۳ پروژه دانشگاه علوم پزشکی ۱۸ پروژه به بهره‌برداری رسیده است و مابقی پروژه‌ها تا خردادماه باید تکمیل شود.

کد خبر 6090140

دیگر خبرها

  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • ایسنا: تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • اکثر آمریکایی‌ها معتقدند حمایت بیش از حد واشنگتن از تل‌آویو هدر دادن دلارهایشان است