Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-04@23:27:35 GMT

جوان‌ترین رئیس جمهور شیلی سوگند خورد

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۶۹۸۸۲

جوان‌ترین رئیس جمهور شیلی سوگند خورد

گابریل بوریک چپ‌گرا در حالی روز جمعه به عنوان رئیس‌جمهور جدید شیلی سوگند یاد کرد که متعهد شد که به حرف‌های همه طرف‌ها در این کشور گوش دهد و در عین حال همزمان با رقم خوردن چشمگیرترین تغییر سیاسی در شیلی از زمان بازگشت این کشور به دموکراسی در سه دهه پیش بعد از دیکتاتوری خونین آگوستو پینوشه، نسبت به چالش‌های پیش رو هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، بوریک ۳۶ ساله که رهبر سابق جنبش اعتراضی در شیلی و قانونگذاری با خالکوبی مشهورش است، در ساختمان کنگره در شهر بندری والپارایسو کرسی ریاست جمهوری را از سباستین پینرا، رئیس جمهور در حال کناره گیری و میلیاردر تحویل گرفت؛ اتفاقی که او را به جوان‌ترین رهبر منتخبی که تا کنون در این کشور روی کار آمده تبدیل کرد.

بوریک در اولین سخنرانی خود به عنوان رئیس جمهور شیلی از محل بالکن کاخ ریاست جمهوری موسوم به "لاموندا" در حالی که مشرف به جمعیتی اکثراً ماسک زده و پرچم به دست بود گفت: "راه پیش رو طولانی و سخت خواهد بود. "

بوریک در سخنرانی فراگیری که در آن به مسائل مربوط به اقتصاد، مهاجرت و تغییرات آب و هوایی پرداخت، با انرژی متعهد شد دولتی را رهبری کند که نماینده همه شهروندان باشد و تاکید کرد که دسترسی او فراتر از پایگاه حمایتی چپگرایش خواهد رفت.

او اظهار کرد: من همیشه به پیشنهادات کسانی که متفاوت با ما فکر می‌کنند گوش خواهم داد. من رئیس جمهور همه شیلیایی‌ها خواهم بود.

ظهور بوریک به ریاست جموری شیلی امید ترقی خواهان شیلی را که مدت‌ها پایگاه محافظه‌کاران حامی بازار‌های آزاد و احتیاط مالی در منطقه بی ثبات آمریکای جنوبی بوده تقویت کرده، اما همچنین این نگرانی را برانگیخته که دهه‌ها ثبات اقتصادی این کشور ممکن است از بین برود.

بوریس به عنوان کسی که رهبر یک ائتلاف گسترده چپگرا شامل حزب کمونیست شیلی است، قول داده که مدل اقتصادی مبتنی بر بازار را با هدف مبارزه با نابرابری که در پشت اعتراضات خشونت آمیز سال ۲۰۱۹ بود اصلاح کند، هرچند او در ماه‌های اخیر لفاظی‌های آتشین خود را تعدیل کرده است.

این کشور قطب تولید مس همچنین در پروسه تدوین مجدد قانون اساسی خود که به دوران پینوشه باز می‌گردد است؛ قانون اساسی که پشتوانه رشد بوده، اما همچنین مقصر دامن زدن به نابرابری شناخته شده است.

بوریک گفت: "ما به قانون اساسی نیاز داریم که ما را متحد کند. قانون اساسی متفاوت از قانون اساسی که با خون، آتش و تقلب دیکتاتوری را تحمیل کرد.

کابینه بوریچ که اکثریت اعضایش زن هستند، روز جمعه سوگند یاد کرد و هیات‌هایی از آمریکا، اسپانیا، آرژانتین، پرو و ​​دیگران به این موضوع ناظر بر این مراسم بودند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: شیلی گابریل بوریک قانون اساسی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۹۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان + تصاویر

بزرگترین درمانگاه خیریه روستایی کشور با حضور سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در دهستان بیاض شهرستان انار در استان کرمان به بهره‌برداری رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، درمانگاه خیریه حضرت ولی عصر (عج)، بزرگترین درمانگاه خیریه روستایی کشور عصر امروز با حضور سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در زمینی به مساحت 100 هزار متر مربع در دهستان بیاض از توابع شهرستان انار استان کرمان به بهره‌برداری رسید.

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه افتتاح این مراسم با بیان اینکه امروز با کمک خیرین بزرگترین درمانگاه خیریه روستایی کشور به بهره‌برداری رسید، اظهار داشت: باید از افرادی که برای ارتقای کیفیت بهداشت در کشور تلاش می‌کنند سپاسگزاری کرد.

وی با اشاره به درخواست مردم و مسئولان این شهرستان، گفت: مردم درخواست دارند وزارت بهداشت و درمان در ادامه کار از این درمانگاه حمایت کند تا وقفه‌ای در کار آن ایجاد نشود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه آب یکی از مهمترین مشکلات استان کرمان است، افزود: خوشبختانه انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های دولت تامین آب شرب و پس از آن تامین آب کشاورزی و صنعت است، گفت: در حال حاضر نیز در مناطق مختلف کشور اقدامات مفید و موثری در حال انجام است.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر، منصوب و معرفی شدند
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان + تصاویر
  • چه خدماتی به کارگران نخبه ارائه خواهد شد؟
  • حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است
  • شوراهای شهر و روستا نقش اساسی و مهمی در کشور دارند
  • شوراهای شهر و روستا نقشی اساسی و مهمی در کشور دارند
  • اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر معرفی شدند
  • معرفی اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر
  • سند تحول قضایی به مثابه قانون اساسی و نقشه راه دستگاه قضایی است