Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: بحمدالله در حوزه غنی‌سازی پیشرفت بسیار حاصل شده و در دولت سیزدهم نیز کاربرد فناوری‌ هسته‌ای را در زندگی مردم خواهیم داشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرمشهر، جشنواره ملی «ره‌آورد سرزمین نور» همزمان با ‌«روز ملی راهیان نور» با حضور مهندس محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری در خرمشهر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسلامی در این مراسم اظهار داشت: بسیار جای سعادت است که دیگر بار در این مکان مقدس شاهد راه اندازی فعالیت حرکت عظیم راهیان نور در سرزمین نور هستیم.

وی افزود: آمریکا منافع ملی اش را در قلمرو جهانی دنبال می‌کند و چه با دیپلماسی، چه با زور، از منافع خودش حفاظت خواهد کرد و برای محافظت از آن حمله‌های پیش دستانه‌ای که امروز اعتبارش را در دنیا از دست داده، انجام می‌دهد.

اسلامی گفت: دوران افتخار آمیز انقلاب اسلامی اگرچه با فراز و فرود همراه بوده، ولی به حمدالله رو به رشد است و مشاهده می‌کنید که در مقاطع گوناگون و به خصوص در این 5 سال گذشته شکننده‌ترین و ناکارآمدترین تحریم‌ها علیه کشورمان تنها با همین روند رو به رشد بی تاثیر شده اند.

رئیس سازمان انرژی اتمی: غربی‌ها بعد از غنی‌سازی 60 درصدی در ایران شتابان پای میز مذاکره آمدند/ دستور ساخت رآکتورهای بومی ابلاغ شداسلامی: ایران قصد ندارد غنی‌سازی بالاتر از 60 درصد انجام دهداسلامی: ادعای غنی‌سازی 90درصد در ایران کذب است/ موضوع سایت کرج خارج از پادمان استگروسی: توافق با تهران امکانپذیر است/ در حال حاضر غنی‌سازی 90 درصدی در ایران وجود ندارد

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران یادآور شد: آمریکا هر زمانی که تحریم‌های جدیدی را وضع کرد، یک پیشرفت برای ایران اسلامی حاصل کرده است و ما به نقطه قوتی دست پیدا کرده‌ایم که در پی آن مجدداً تحریم دیگری بر ما اثر نخواهد کرد.

وی ادامه داد: تحریم‌ها هم در حوزه هسته‌ای و هم در دیگر حوزه‌ها به بهانه مبارزه با تروریسم یا حقوق بشر نامگذاری شده و بر ملت ما اعمال می‌شوند و ایران را متهم می‌کنند، اما همه متوجه شده اند که هدف از این بازی ها، برهم زدن امنیت منطقه است.

اسلامی خاطرنشان کرد: برای آمریکا مواجهه با سردار سلیمانی عزیز در منطقه، مواجهه ساده‌ای نبود. سردار سلیمانی با طرح خاورمیانه بزرگ مقابله کرد؛ که با فرماندهی رهبر معظم انقلاب به معنای واقعی کلمه این پروژه به شکست انجامید.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: آمریکا در سوریه با استراتژی خود این گروه‌های تروریستی جنایتکار را در مناطق مختلف گروه بندی کرد تا این سرزمین را بین آن‌ها تقسیم کند و این قلمرو‌ها در خاک عراق هم همین طور بود تا بتوانند به خیال خام خود به ایران هم راه پیدا کنند که با جانفشانی جبهه مقاومت به کل این نقشه، نقش برآب شد.

وی ادامه داد: دشمنان بر نمی‌تابند که فنآوری‌های پیشرفته هسته‌ای در قلمرو ایران اسلامی وجود داشته باشد حتی این اجازه را به متحدان خودشان هم نمی‌دهند که بتوانند به خود کفایی و استقلال برسند.

اسلامی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب هم به موضوع فناوری هسته‌ای به وضوح پرداختند و حتی در چند سخنرانی اخیر به این نکته اشاره فرمودند که ما در ابعاد مختلف به انرژی‌های نوین خصوصاً حوزه هسته‌ای احتیاج داریم و آن را توسعه خواهیم داد.

معاون رئیس جمهور افزود: خدا را شاکر هستیم که عزیزان ما در نیروی هوافضای سپاه موفق شدند باز هم ماهواره‌ای را در مدار قرار دهند که کاربرد‌های بسیار برای ایران دارد. در حوزه‌های پنج‌گانه انرژی‌های نوین نیز به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا دارای ظرفیت‌های قابل اتکا هستیم. بحمدالله در حوزه غنی‌سازی پیشرفت بسیار حاصل شده و در دولت سیزدهم نیز کاربرد فناوری‌ هسته‌ای را در زندگی مردم خواهیم داشت.

وی گفت: آمدن به اردوی راهیان نور سفر به نور است. جمعیت خرمشهر امروز 85 میلیون نفر است و قلب همه ایران برای خرمشهر می‌تپد و اتحاد ما و پیروی ما از  ولی امر مسلمین و ایستادگی ما تا آخر برای اعتلای کلمه «حق» یک تکلیف همیشه پایدار است.

اسلامی عنوان کرد: از خداوند می‌خواهم که در این راه ثابت قدم باشیم و هر روز افتخارات بیشتری را برای این کشور بیافرینیم و مردم ما بتوانند زندگی با کیفیت بالاتر و منزلت اجتماعی ارزشمندی را برخوردار شوند.

گفتنی است، این جشنواره باحضور مهندس اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در اردوگاه شهید باکری خرمشهر آغاز بکار کرد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس سازمان انرژی اتمی ایران غنی سازی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۰۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم

روسیه هشدار داد تسلیحات هسته‌ای آمریکا در صورتی که در لهستان استقرار یابند به عنوان اهداف جنگی مشروع در نظر گرفته خواهند شد.

به گزارش فارس، «ماریا زاخارووا» ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت چنانچه آمریکا تصمیم به مستقر کردن تسلیحات هسته‌ای خود در لهستان بگیرد، مسکو این تسلیحات را به عنوان «اهداف مشروع» در زمان وقوع جنگ مستقیم با ناتو در نظر می‌گیرد.

به نوشته «خبرگزاری آناتولی» ، زاخارووا در یک نشست مطبوعاتی از اظهارات چند روز پیش «آندژی دودا» ، رئیس جمهور لهستان در یک مصاحبه که آمادگی کشورش برای میزبانی از تسلیحات هسته‌ای آمریکا را اعلام کرده بود انتقاد کرده و این موضع رئیس جمهور لهستان را «تحریک آمیز» خواند.

زاخارووا بیان داشت: «طرح چنین صحبت‌های تحریک‌آمیزی از سوی رهبران لهستان اتفاق جدیدی نیست. مقام‌های لهستانی بلندپروازی خودشان برای آن که به شکل سفت و سخت‌تری به تسلیحات هسته‌ای آمریکایی مستقر در اروپا متوسل شوند پنهان نکرده‌اند و از مدتها پیش درباره آن حرف زده‌اند.»

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه خاطر نشان کرد حرف‌های مقام‌های لهستانی درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای همواره با سیاست خصمانه آنها نسبت به روسیه ارتباط مستقیم داشته است.

او در نشست مطبوعاتی هشدار داد: «همانطور که می‌دانید در صورتی که تسلیحات هسته‌ای آمریکا در خاک لهستان مستقر شوند به سرعت فهرست اهداف مشروع روسیه مربوط به وضعیت تقابل نظامی مستقیم با ناتو به‌روزرسانی خواهد شد.»

زاخارووا در این نشست در واکنش به تصمیم اخیر سوئیس برای مسدود کردن دارایی‌های روسیه به ارزش ۳ .۱۴ میلیارد دلار شامل ذخایر حاکمیتی متعلق به بانک مرکزی روسیه گفت: «در اینجا نباید درباره مسدود کردن صحبت شود بلکه یک اختلاس، دزدی و راهزنی اتفاق می‌افتد.»

این مقام ارشد وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد یک چنین اقداماتی «به مثابه نقض فاحش هنجار‌های قوانین بین‌المللی، شامل اصول برابری حاکمیتی کشورها و منشور سازمان ملل است.»

او ادامه داد: «هر گونه دست‌اندازی به منافع و حقوق مالکیتی کشور ما، صرف نظر از هر نامی که روی آن بگذاریم، چیزی به جز یک دزدی وقیحانه و خودسرانه در نظر گرفته نمی‌شود.»

او در این مورد نیز هشدار داد روسیه بر مبنای اصل مقابله به مثل به آن پاسخ خواهد داد و تدابیر تلافی‌جویانه‌ای که لزوما متقارن نخواهند بود اتخاذ خواهد کرد.

زاخارووا بیان داشت مسکو ابزارهای اقتصادی و سیاسی متعددی برای پاسخ به اقدامات غیردوستانه دارد که در صورتی که مقام‌های سوئیس بر اجرای یک چنین دسیسه‌های ناعادلانه‌ای اصرار بورزند، کشور آنها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • رئیس‌جمهور: تفاوت معناداری در نگاه ایران و کشورهای غربی به قاره آفریقا وجود دارد / لزوم توسعه روابط ایران و آفریقا
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم