Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@14:47:58 GMT

وضعیت ۶ شهر فارس همچنان قرمز است

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۷۰۰۳۹

وضعیت ۶ شهر فارس همچنان قرمز است

ایسنا/فارس سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که هنوز وضعیت ۶ شهر در استان فارس به لحاظ شیوع همه گیری کرونا، قرمز است، لذا شهروندان نباید با عادی انگاری، سلامت خود و جامعه را با مخاطره مواجه کنند.

دکتر سیدوحید حسینی شنبه ۲۱ اسفند در نشست روزانه ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ضمن طرح این موضوع که مردم باید برای ارتقاء ایمنی خود و خانواده و جامعه، واکسیناسیون علیه کرونا را تکمیل کنند، گفت: بر اساس آخرین رنگ بندی کرونا در استان فارس، ۶ شهر اقلید، خرم بید، سرچهان، خُنج، کوه چنار و ممسنی در وضعیت قرمز قرار دارد و از مردم این شهرستان ها می خواهیم با رعایت حداکثری بهداشت و مشارکت در واکسیناسیون، در خروج از این بحران سهیم شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با دعوت از تمامی مردم استان به رعایت شیوه نامه های بهداشتی در آستانه نوروز و در روزهای پایانی سال اظهار کرد: در این ایام شاهد حضور مردم در مراکز خرید پرتردد و شلوغ هستیم که با بی توجهی برخی افراد نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک همراه است و اینگونه سهل انگاری ها می تواند موجب به خطر افتادن سلامت خانواده ها شود.

مسئول ارشد حوزه سلامت فارس با اشاره به تلاش بازرسان بهداشت در تمامی استان برای نظارت بر اجرای شیوه نامه های بهداشتی اعلام کرد: این بازدیدها در ایام نوروز نیز با نظارت ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با همکاری دیگر اصناف و سازمان های مرتبط ادامه دارد و با صنوف متخلف که سلامت مردم را تهدید می کنند، برخورد می شود.

حسینی با آرزوی سلامتی برای یکایک افراد جامعه از همدلی مردم با مجموعه سلامت قدردانی کرد و از آنان خواست تا در روزهای پایانی سال، شیوه نامه های بهداشتی را جدی گرفته، در تکمیل واکسیناسیون، مشارکت داشته و از تردد غیرضروری در سطح شهر پرهیز کنند.

او ضمن بررسی نمودارهای مربوط به جانباختگان کووید۱۹ در استان و کشور و پیگیری آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به ارزیابی آمار ابتلا در مناطق مختلف استان، موارد مرگ و میر، وضعیت سلامت بیماران کرونا، آمار بهبودی مبتلایان، همچنین پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در فارس پرداخت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کرونا در ایران وضعیت شیوع کرونا در فارس شیوه نامه های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۰۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است

ایسنا/ایلام معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان ایلام گفت: دریافت نکردن گواهی سلامت از سوی واحدهای مرغداری به معنی جوجه ریزی غیرمجاز است و متخلفان به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

 «الهام جم‌زاده» به ایسنا اظهار کرد: مرغداران برای جوجه ریزی در واحدهای خود باید گواهی بهداشتی لازم را دریافت کنند و نکاتی از قبیل فاصله بین جوجه ریزی، ضدعفونی سالنهای پرورش را بایستی زیر نظر و با تایید کارشناسان دامپزشکی انجام دهند و در نهایت در صورت داشتن شرایط مناسب گواهی جوجه ریزی آنها مورد تأیید دامپزشکی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: واحدهایی که گواهی بهداشتی دامپزشکی برای جوجه‌ریزی کسب نکنند به عنوان جوجه‌ریزی غیرمجاز و تخلف شناخته می‌شود و جوجه‌ریزی غیرمجاز بعنوان تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب شده و سبب به خطر افتادن جمعیت طیور استان شده و ممکن است باعث افزایش خطر بیماری‌های واگیر طیور شوند، پس هرگونه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری برای رعایت مسائل بهداشتی باید تحت نظر دامپزشکی استان صورت گیرد.‌

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان گفت: هم اکنون نظارت کامل دامپزشکی ایلام بر جوجه‌ریزی واحدهای مرغداری استان وجود دارد، هر واحدی هم اگر جوجه ریزی غیرمجاز داشته باشد، چون بازدیدهای کارشناسان دامپزشکی استان سرزده و مستمر هستند، در سریع‌ترین زمان شناسای و واحدهای متخلف بدون هیچ گونه اغماضی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی گفت: عدم کسب گواهی بهداشتی از سوی مرغداری‌ها باعث به خطر افتادن سلامت جامعه و باعث اختلال در بازار نیز می‌شود، بنابراین مسئله نظارت بر جوجه ریزی های مرغداری جزء اولویت‌های اساسی دامپزشکی استان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی
  • چالشی به نام بلاتکلیفی جاده سلامت در بجنورد
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان