Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه سال 1401 با نگاه کاهش تورم مصوب شد گفت: مجموعا هدف تلاش مشترک دولت و مجلس در تصویب لایحه بودجه سال آینده کشور کاهش تورم و جلوگیری از افزایش قیمتها بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز؛ با اشاره به پایان رسیدگی مجلس شورای اسلامی به لایحه بودجه 1401 دولت اظهار کرد: با توجه به شرایط کشور و با عنایت به چارچوبی که دولت در لایحه بودجه آورده بود مجلس هم تلاش کرد با کمترین تغییر آن را مصوب کند چون مجلس اعتقاد دارد که دولت سیزدهم با کار کارشناسی که مورد انتظار مجلس بود و پیش بینی می شد بتواند به نحوی لایحه را مصوب کند که دولت هم مسئولیت اجرای آن را بپذیرد و بتواند پاسخگوی جامعه باشد ولی در مجموع بهتر از این هم می شد لایحه بودجه را تنظیم کرد و به مجلس آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه امسال اولین سالی است که دولت سیزدهم لایحه بودجه تنظیم کرده است مجموعا لایحه مناسب بود و کار کارشناسی مختلفی راجع به تصمیمات اساسی آن از جمله موضوع ارز ترجیحی و مسایلی که مستقیما به مردم بر می گشت مجلس توجه داشت و با توجه به آن ملاحظات بودجه را مصوب کرد.

* تلاش مشترک دولت و مجلس در تصویب لایحه بودجه کاهش تورم و جلوگیری از افزایش قیمتها بود

وی گرانی های اخیر و افزایش قیمت کالاهای اساسی را متاثر از افزایش قیمت جهانی برخی کالاها و جنگ اوکراین دانست و گفت: مجلس در روند بررسی لایحه بودجه تلاش کرد به نحوی برای جلوگیری از تورم و افزایش قیمتها کمک کند، در واقع هدف تلاش مشترک دولت و مجلس در تصویب لایحه بودجه کاهش تورم و جلوگیری از افزایش قیمتها بود که انجام شد.

حاجی دلیگانی افزود: اما نکته حائز اهمیت در گرانی ها این است که اخیرا افزایش قیمت جهانی برخی از کالاها خصوصا افزایش قیمت جهانی گندم و نهاده های دامی و امثالهم را شاهد هستیم علاوه بر آن جنگی که در اروپا شکل گرفته نیز بر گرانی ها تاثیر گذار خواهد بود ولی با این حال در بودجه سعی شد که ریشه های تورم زا و آنهایی که خصوصا پایه نقدینگی را افزایش می دهند و باعث بروز تورم می تواند باشد، کنترل شود.

* بودجه سال 1401 با نگاه کاهش تورم مصوب شد

وی در خصوص تامین منابع بودجه سال آینده کشور ابراز کرد: مجموعا لایحه بودجه سال 1401 نسبت به بودجه 1400 و سال قبل از آن بهتر بسته شد و تلاش شد با نگاه کاهش تورم مصوب شود.

* بررسی طرح صیانت از کاربران فضای مجازی طبق آیین نامه مجلس انجام خواهد شد

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به روند بررسی طرح صیانت از فضای مجازی در مجلس بیان کرد: با توجه به اینکه تا روز سه شنبه مجلس مشغول رسیدگی به لایحه بودجه بود هنوز در خصوص بازگشت طرح صیانت از کاربران فضای مجازی از کمیسیون اصل 85 به صحن علنی تصمیم گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه امضا درخواست تعدادی از نمایندگان در این خصوص است ولی روند آن براساس آیین نامه انجام می شود، در پاسخ به اینکه آیا موافق بررسی طرح صیانت در صحن علنی مجلس است یا خیر ابراز کرد: بایستی ببینم ظرفیت های آیین نامه برای این موضوع چگونه است و براساس ظرفیت هایی که در آیین نامه وجود دارد طبیعتا دنبال خواهم کرد، و احتمالا یکی از دستورات جلسات هفته جاری که در مجلس بررسی می شود همین موضوع خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی بررسی طرح صیانت افزایش قیمت افزایش قیمتها طرح صیانت لایحه بودجه فضای مجازی بودجه سال آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۰۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسات علنی هفته جاری مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه (۱۲،۱۱،۹) اردیبهشت ماه برگزار می شود و موارد زیر در دستور کار این هفته صحن علنی مجلس قرار می گیرد:

در این هفته قرار است گزارش کمیسیون تلفیق در مورد بخش دوم (جداول بودجه) بودجه ۱۴۰۳ کل کشور، گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر سودا گری و سفته بازی و طرح یک فوریتی اصلاح برخی احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم بررسی شود.

همچنین نمایندگان در هفته پیش رو ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی ‎در مورد لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار،گزارش کمیسیون انرژی در مورد لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند به داوری و گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح یک فوریتی استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۱) را بررسی می کنند.

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح دوفوریتی استفساریه تبصره (۲) ماده واحده قانون اصلاح بند (و) ماده ۴۴ قانون برنامه ۵ ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران،گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد لایحه موافقتنامه همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری پرتغال در حوزه های زبان، آموزش و فرهنگ و رسانه های جمعی و گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد طرح استفساریه جز (۱) بند (الف) ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده در دستور کار صحن علنی این هفته مجلس قرار می گیرد.

همچنین گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان، لایحه یک فوریتی الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(۳) وگزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اصلاح ‎ماده ۸ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه این هفته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی می شود.

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت مالی ، لایحه اصلاح تبصره (۵) الحاقی به ماده واحده قانون سرباز قهرمان و واحده گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه یک فوریتی نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی از دیگر برنامه های هفته جاری صحن علنی مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان توسعه زنان سازمان همکاری اسلامی، گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح یک فوریتی الحاق (۷) تبصره به ماده (۷) اساسنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابت تسهیل روند ساخت و ساز روستایی برای بومیان روستا و حمایت از دولت در جهت ساخت یک میلیون مسکن در سال و گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد لایحه پروتکل ارزیابی اثرات زیست محیطی ‎فرامرزی الحاقی به کنوانسیون چهارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر در دستور کار هفتگی مجلس در هفته جاری قرار گرفت.

متن کار دستور جلسات صحن علنی مجلس را اینجا بخوانید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در جلسات هفته جاری مجلس
  • کاهش رشد نقدینگی به تنهایی موجب مهار تورم نخواهد شد
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟