Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@19:18:29 GMT

آمار واقعی مرگ و میر کرونا در جهان چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۷۰۳۴۹

نتایج یک بررسی، آمار جدیدی از مرگ و میر ناشی از اپیدمی کرونا را آشکار کرده است، این بررسی مدعی شده که تعداد واقعی قربانیان کرونا می‌تواند بیش از سه برابر تخمین‌های رسمی باشد.

خبرگزاری میزان - فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان نوشت: نتایج یک بررسی جدید می‌گوید، دولت‌ها تعداد مرگ و میرهای همه گیر کووید-۱۹ را به شدت کمتر گزارش کرده‌اند و تعداد واقعی می‌تواند بیش از سه برابر تخمین‌های رسمی باشد که شکاف های عمده در سیستم‌های گزارش دهی بهداشتی را آشکار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق آمار رسمی مرگ و میر، این ویروس تا پایان سال ۲۰۲۱ جان ۵.۹ میلیون نفر را گرفته بود. اما تجزیه و تحلیل گروهی از محققان نشان می‌دهد که ارقام واقعی می‌تواند بیش از ۱۸.۲ میلیون نفر باشد.

این مطالعه، اولین تخمین بررسی شده در مورد مرگ و میر بیش از حد کووید-۱۹ است که روز جمعه در مجله لنست منتشر شد و ارقام مرگ و میر را با استفاده از داده‌های ۱۹۱ کشور و منطقه بین اول ژانویه ۲۰۲۰ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ محاسبه کرد.

محققان داده‌های مربوط به مرگ و میرهای منتشر شده توسط دولت‌ها را از سال ۲۰۰۹، ۱۱ سال قبل از شروع همه‌گیری کووید-۱۹، تا پایان سال ۲۰۲۱ جمع‌آوری کردند تا تعداد واقعی مرگ و میر ناشی از این همه‌گیری را تخمین بزنند. آنها از مدل‌هایی برای استخراج اعداد مازاد مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ استفاده کردند.

به گفته محققان، تفاوت‌های گسترده بین مرگ و میر بیش از حد کووید-۱۹ و سوابق رسمی، ممکن است به دلیل عدم تشخیص دقیق به دلیل عدم انجام آزمایش و مشکلات مربوط به گزارش داده‌های مرگ باشد.

از آنجایی که اکثر کشورهای در حال توسعه با کمبود کیت‌های آزمایش دست و پنجه نرم می‌کردند، بسیاری از قربانیان راهی برای تایید عفونت خود نداشتند. چنین تلفاتی ممکن است در سوابق دولتی گزارش نشده باشد.

هایدونگ وانگ، نویسنده اصلی این مطالعه گفت: «درک آمار واقعی مرگ و میر ناشی از همه‌گیری برای تصمیم‌گیری مؤثر در سلامت عمومی حیاتی است. چندین کشور، از جمله سوئد و هلند، نشان می‌دهند که کووید-۱۹ عامل مستقیم بیشتر مرگ‌ومیرها بوده است، اما در حال حاضر شواهد کافی برای اکثر مکان‌ها نداریم».

امواج متعدد کووید-۱۹ از جمله انواع دلتا و امیکرون سیستم‌های بهداشتی از ایتالیا تا هند را تحت تأثیر قرار داده و آسیب پذیری دولت‌ها را برای مقابله با شیوع عمده بیماری‌های عفونی نشان داد.

پژوهش صورت گرفته خاطرنشان کرد که بیشترین تعداد مرگ و میر در جنوب آسیا در سطح منطقه و پس از آن شمال آفریقا و خاورمیانه و شرق اروپا اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: آمار جهانی قربانیان و مبتلایان کرونا تا ۲۱ اسفند

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: کرونا کووید 19 واکسیناسیون کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا کووید 19 واکسیناسیون کرونا مرگ و میر ناشی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۰۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه گفت که رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است و اشاره کرد که نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بورل دیدگاه خود در مورد احتمال رویارویی هسته‌ای را به تشدید تنش‌ها بین شرق و غرب نسبت داد و بر لزوم باز نکردن دوباره آنچه به عنوان جعبه جنگ توصیف کرد، تاکید کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: رقابت‌های تجاری شرق و غرب به دلیل عدم اعتماد در حال تبدیل شدن به درگیری است و اروپا با عدم تنوع در منابع انرژی خود و اتکا به روسیه، خود را تضعیف کرده است.

جوزپ بورل پیشتر گفته بود که جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، شهر‌های نوار غزه را در معرض ویرانی بیشتری نسبت به شهر‌های آلمان در طول جنگ جهانی دوم قرار داده است. 

بورل در سخنرانی خود در جلسه عمومی پارلمان اروپا در شهر استراسبورگ فرانسه گفت: تعداد شهر‌های غزه بیشتر از شهر‌های آلمان در جنگ جهانی دوم تخریب شد.

او افزود: می‌توان گفت بیش از ۶۰ درصد زیرساخت‌های فیزیکی غزه آسیب دید که ۳۵ درصد آن به طور کامل تخریب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • پیش بازی بایرن مونیخ - رئال مادرید؛ ال کلاسیکوی واقعی اروپا و بازی بزرگ نسل ما
  • تلویزیون‌های UHD واقعی را بشناسید 
  • واقعی ترین حس یک بازی کامپیوتری قطعا همینه! (فیلم)
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • قارچ خور در دنیای واقعی! (فیلم)
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد