Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شنبه ایرنا، عابدین خردم در پنجاهمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، مراقبت جدی برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ایام پایانی سال را مورد تاکید قرار داد و افزود: اهمیت کنترل‌های بهداشتی در مرزهای زمینی و هوایی استان توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز و جمعیت هلال احمر استان باید جدی گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خواستار استقرار کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر استان در مرزها برای اعمال کنترل‌های لازم بر تردد مسافران شد.

خرم با اشاره به آمار رو به کاهش کرونا در آذربایجان شرقی، یادآور شد: اما در عین حال باید مدیریت و مراقبت های جدی صورت بگیرد تا رخدادهای آخر سال باعث بدتر شدن اوضاع بعد از تعطیلات نوروزی نشود.

وی با بیان اینکه سیاست‌گذاری دولت در حوزه واکسیناسیون و پایش و درمان بیماران نتایج اثرگذاری داشته و نرخ بالای واکسیناسیون حاکی از اعتماد مردم به مجموعه دولت و نظام بوده است، وضعیت مناسب آمار واکسیناسیون دوز اول و دوم در استان را نشانه این اعتماد دانست.

خرم ادامه داد: برای افزایش ضریب دوز سوم نیز باید یک اهتمام و حرکت جدی از سوی همه بخش‌ها صورت بگیرد که استمرار طرح شهید سلیمانی یکی از اقدامات ضروری در این زمینه است.

وی از آمار پایین ثبت اطلاعات آذربایجان شرقی در سامانه «ایران من» انتقاد و اضافه کرد: از اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی انتظار می رود تا با جدیت بیشتری نسبت به اطلاع‌رسانی و توجیه اصناف و فعالان صنفی برای ثبت اطلاعات خود در این سامانه اقدام کنند.

خرم خطاب به مدیران آموزش و پرورش و دانشگاه‌های استان نیز گفت: تمهیدات و مقدمات لازم برای از سرگیری کامل آموزش حضوری در مدارس و دانشگاه‌ها از سال تحصیلی آینده پیش‌بینی شود تا شاهد افت تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان نباشیم.

وی به فرمانداران دستور داد در ایام پایانی سال، ضمن نظارت بر رعایت قیمت و کیفیت محصولات عرضه‌ شده در سطح بازار، بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اماکن عمومی و مراکز خرید و همچنین ادارات و بانک‌ها به طور جدی نظارت کنند.
 
به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم در این جلسه، اعلام کرد: در حال حاضر شهرستان‌های عجب‌شیر، مراغه و ملکان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و ۱۱ شهرستان از جمله تبریز در وضعیت نارنجی و بقیه شهرستان‌ها در وضعیت زرد هستند.

بهمن نقی‌پور از روند رو به کاهش آمار مراجعان سرپایی و بستری‌های کرونا در استان خبر داد و گفت: وضعیت مرگ‌ و میر ناشی از کرونا در هفته‌های اخیر تقریباً ثابت بوده و امیدواریم از اواخر هفته جاری شاهد کاهش فوتی‌ها باشیم.

وی درخصوص آخرین آمارهای واکسیناسیون کرونا در آذربایجان شرقی، گفت: در حال حاضر ۹۴ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان دوز اول، ۸۵ درصد دوز دوم و ۴۱ درصد دوز سوم واکسن را تزریق کرده‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا آذربایجان شرقی مناطق مرزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آذربایجان شرقی مناطق مرزی ویروس کرونا آذربایجان شرقی مناطق مرزی آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۰۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی اعظم السادات برغمدی اظهار کرد: همه دختران ۱۴ تا ۲۴ سال استان می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از آموزش‌های ویژه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: ثبت نام از دختران تا پایان اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام به تارنمای طرح ملی قرآنی حفظ نور https://beitnarjes.ir/Article/Single/۴۸ مراجعه کنند.

مدیر طرح ملی حفظ قرآن کریم کشور ادامه داد: تربیت نسل جوان، تربیت نسل قرآنی مهدوی، تحقق خواسته رهبری در خصوص تربیت حافظ قرآنی و انتقال فرهنگ قرآنی با خانواده‌ها از جمله اهداف این طرح است.

برغمدی افزود: این طرح فرصت بی نظیری پیش روی دختران علاقه‌مند در استان آذربایجان شرقی قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در دوره‌های گذشته بانوان علاقمند تبریزی به صورت مجازی از برنامه‌های آموزشی حفظ قرآن کریم بهره‌مند شدند.

چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" ویژه بانوان سراسر کشور در سال ۱۴۰۳ با شعار «حافظ قرآنی، مکتب سلیمانی» با هدف زنده نگه داشتن یاد و نام این شهید بزرگوار برگزار می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن در آذربایجان‌غربی
  • رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • شمارش معکوس برای اتمام آزادراه مراغه- هشترود+ فیلم