Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار آذربایجان شرقی گفت: خوشبختانه آمارهای کرونا رو به کاهش است، اما باید مدیریت و مراقبت جدی صورت گیرد تا رخدادهای آخر سال باعث بدتر شدن اوضاع بعد از تعطیلات نوروزی نشود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، عابدین خرّم در پنجاهمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، اظهار داشت: سیاست‌گذاری دولت در حوزه واکسیناسیون و پایش و درمان بیماران، نتایج اثرگذاری داشته و نرخ بالای واکسیناسیون حاکی از اعتماد مردم به مجموعه دولت و نظام بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه آمار واکسیناسیون دوز اول و دوم در استان وضعیت خوبی دارد، افزود: برای افزایش ضریب دوز سوم نیز باید یک اهتمام و حرکت جدی از سوی همه بخش‌ها صورت گیرد که استمرار طرح شهید سلیمانی یکی از اقدامات ضروری در این زمینه است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به آمار پایین ثبت اطلاعات استان در سامانه "ایران من"، از اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی خواست تا با جدیت بیشتری نسبت به اطلاع‌رسانی و توجیه اصناف و فعالان صنفی برای ثبت اطلاعات خود در این سامانه اقدام کنند.

وی با اشاره به اهمیت کنترل‌های بهداشتی در مرزهای زمینی و هوایی استان، از دانشگاه علوم پزشکی تبریز و جمعیت هلال احمر استان خواست تا با استقرار کارشناسان خود در این مرزها، کنترل‌های لازم را بر تردد مسافران انجام دهند.

خرّم خطاب به آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها هم تأکید کرد: تمهیدات و مقدمات لازم برای ازسرگیری کامل آموزش حضوری در مدارس و دانشگاه‌ها از سال تحصیلی آینده پیش‌بینی شود تا شاهد افت تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان نباشیم.

استاندار آذربایجان شرقی به فرمانداران استان نیز دستور داد در ایام پایانی سال، ضمن نظارت بر رعایت قیمت و کیفیت محصولات عرضه‌شده در سطح بازار، بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اماکن عمومی و مراکز خرید و همچنین ادارات و بانک‌ها به طور جدی نظارت کنند.

در این جلسه گزارش ثبت اطلاعات استان در سامانه "ایران من" و گزارش کمیته علمی و فناوری ستاد مقابله با کرونا نیز ارائه شد.

تیموری، مدیر فناوری اطلاعات استانداری آذربایجان شرقی درخصوص سامانه "ایران من"، گفت: تمامی واحد‌های صنفی در راستای اجرای مدیریت هوشمند بیماری کرونا باید نسبت به ثبت‌نام در این سامانه به نشانی asnaf.moi.ir و اخذ و نصب  QR-Code در واحد صنفی اقدام کنند.

به گفته وی، سامانه "ایران من" به منظور کمک به فعال بودن بازارهای کشور در شب عید و همچنین رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط اصناف مختلف ایجاد شده  و ثبت‌نام در آن برای فعالیت  کلیه اصناف در ایام عید نوروز الزامی است.

تیموری خاطرنشان کرد: هر فعال صنفی باید ضمن تزریق سه دوز واکسن کرونا، در سامانه "ایران من" ثبت‌نام کرده و با اخذ و نصب  QR-Codeاختصاصی، مشتریان را از رعایت شیوه‌نامه‌های در واحد صنفی خود مطلع کند.

وی افزود: ثبت‌نام در این سامانه برای کارفرمایان و کارکنان تمام واحدهای صنفی شامل مراکز پذیرایی و سرو غذا، اماکن ورزشی، فروشگاه‌ها و مراکز خرید، مراکز اقامتی، تورهای گردشگری، بانک‌ها و موسسات مالی، کارگزاری‌ها، دفاتر پیشخوان خدمات دولت و پلیس+10، سالن‌های سینما، تئاتر و موسیقی الزامی است.

تیموری گفت: اتاق اصناف و تشکل‌های صنفی موظفند ضمن نظارت موثر بر چگونگی رعایت الزامات مربوط در حوزه عملکرد واحدهای صنفی، نسبت به واحدهایی که الزامات مقرر را نقض کرده‌اند، اخطار و برخوردهای قانونی را انجام دهند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا دولت واکسیناسیون درمان آذربایجان شرقی دانشگاه علوم پزشکی جمعیت هلال احمر مسافران آموزش و پرورش افت تحصیلی علمی و فناوری فناوری اطلاعات شب عید ایام عید تئاتر موسیقی تبریز شیوه نامه های بهداشتی استاندار آذربایجان شرقی رعایت شیوه نامه ایران من ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۰۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛به‌مناسبت هفتهٔ سلامت و به‌منظور تشویق متصدیان به رعایت مسایل بهداشتی، واحد بهداشت محیط مه ولات از سه نفر از متصدیانی که در سال ۱۴۰۲ نسبت به رعایت مسائل بهداشت فردی و بهداشتی محیط محل کسب خود تلاش بیشتری نموده و بیش‌ترین همکاری را با واحد بهداشت محیط داشته‌اند، با اهدای لوح، قدردانی کرد.

سرپرست شبکهٔ بهداشت و درمان شهرستان مه ولات گفت: نظارت، پایش و کنترل مستمر مراکز تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی و کنترل سلامت و نیز رعایت بهداشت مواد غذایی تضمین کنند سلامت مصرف کنندگان خواهد بود؛ لذا دستیابی به یک زندگی سالم تنها از طریق برخورداری از محیط سالم و ارائهٔ خدمات صحیح بهداشت محیط فراهم می‌شود.
جواد جوانی افزود: شاخص‌های بهداشتی این واحد‌های صنفی، رعایت بهداشت فردی، بهداشت فردی و ابزار کار و توجه به تذکرات ارائه شده و همکاری مناسب با بازرسین مرکز بهداشت بود و این واحد‌ها همهٔ موارد بهداشت محیطی را در واحد صنفی خود به دقت رعایت کردند و در سال ۱۴۰۲ هیچ‌گونه اخطار، شکایت تلفنی و حضوری و تماس با ۱۹۰ توسط مراجعین نداشتند.

دیگر خبرها

  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • حضور استاندار اذربایجان غربی در سامانه سامد
  • شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • شنبه؛ حضور استاندار آذربایجان‌غربی در سامانه سامد
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند