Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@06:23:37 GMT

تالاب سرخرود پناهگاه مهاجرت پرندگان

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۷۰۶۳۹

تالاب سرخرود پناهگاه مهاجرت پرندگان

اگر به سرخرود مازندران سفر کنید، منظره بی‌نظیر تالاب بین‌المللی سرخرود، پیش چشمان شما خودنمایی می‌کند؛ زندگی پرندگان مهاجر، پرواز دسته‌‌ای از قوهای سپید و تماشای شنای گونه‌های اردک و مرغابی بر روی آب تالاب، حس و حال متفاوتی را در شما ایجاد می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، تالاب سرخرود مازندران یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان محمودآباد، جایی در نزدیکی دریای خزر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تالاب بین‌المللی در تمام منطقه شناخته شده است و بهترین زیستگاه و پناهگاه برای پرندگان مهاجر به شمار می‌رود.

اگر به سرخرود مازندران سفر کنید، منظره بی‌نظیر تالاب بین‌المللی سرخرود، پیش چشمان شما خودنمایی می‌کند؛ زندگی پرندگان مهاجر، پرواز دسته‌‌ای از قوهای سپید و تماشای شنای گونه‌های اردک و مرغابی بر روی آب تالاب، حس و حال متفاوتی را در شما  ایجاد می‌کند! این جاذبه‌ها در نوع خود منحصر به فرد هستند و هر ساله، هزاران گردشگر را از سراسر ایران به خود جذب می‌کنند.

سفر کردن در فصل بهار و تابستان به مناطق شمال کشور بسیار پرطرفدار است. اکثر افراد ترجیح می‌دهند تعطیلات تابستانی خود را در کنار دریای خزر سپری کنند و از مناظر آن لذت ببرند. منظره تالاب سرخرود مازندران در فصل پاییز و زمستان جذابیت دیگری دارد. این منطقه به خصوص در سرمای زمستان، زیستگاه پرندگان مهاجر است؛ پرندگانی که از کیلومترها دورتر از کشورهای اروپایی به یک منطقه خوش آب و هوا مهاجرت می‌کنند.

 

انتهای پیام/

 

مرورگر شما از نمایش ویدیو پشتیبانی نمیکند. تالاب سرخرود پناهگاه مهاجرت پرندگان دانلود

منبع: دانا

کلیدواژه: سرخرود مازندران پرندگان مهاجر تالاب سرخرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۰۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع درختان و تخریب طبیعت در الیمالات دغدغه مازندرانی‌ها شد + فیلم

الیمالات یکی از تفرگاه های طبیعی شهرستان نور استان مازندران محسوب می شود یکی از جذابیت های این منطقه وجود دریاچه است که در میان جنگل محصور است و به همین جهت از زیبایی ویژه ای برخوردار است.

به گفته شهروندخبرنگار ما مدتی است جنگل این منطقه گردشگری توسط عده ای در حال تخریب است و اقدام به قطع درختان کرده اند. با توجه به اینکه محافظت از جنگل‌ها و مراتع به عنوان یکی از سرمایه‌های ملی محسوب می‌شود و تخریب آن می‌تواند خسارت جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد، اما در برخی از مواقع برخی از افراد این موضوع مهم را نادیده بگیرند.

شهروندخبرنگار ما فیلمی ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید که مشاهده می‌کنید.

منبع: علایی - مازندران

بیشتر بخوانید:

نابودی و تخریب بخشی از جنگل‌های هیرکانی در روستای ده نالاج + تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • مرغان آتشین مهاجر رقص کنان به تالاب بین المللی هامون بازگشتند
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • آبگیری بخشی از تالاب هامون و خوشحالی ‌مردم سیستان
  • قطع درختان و تخریب طبیعت در الیمالات دغدغه مازندرانی‌ها شد + فیلم
  • دستگیری متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو
  • احیای موقت گردشگری در تالاب بین‌المللی هامون
  • تالاب دورگه‌سنگی نقده میزبان فلامینگو‌های مهاجر
  • وضعیت مطلوب تالابهای نقده