Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا دکتر سیدمحمد علوی روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان، در محل استانداری بیان کرد: اگرچه در حال خروج از موج جدید کرونا هستیم اما در برخی از کشورها از جمله آلمان و ترکیه روند بیماری مجدد سیر افزایشی گرفته است.

وی افزود: با توجه به هم‌مرز بودن با ترکیه و تردد زیاد افراد با این کشور، مرزهای کشور می‌توانند نقطه آسیب‌پذیر ما برای ورود سویه BA.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ به کشور باشند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به روند واکسیناسیون در خوزستان گفت: هم اکنون پوشش نوبت اول واکسیناسیون در افراد بالای ۱۲ سال خوزستان ۸۵ درصد، نوبت دوم ۷۳ درصد و نوبت سوم در افراد بالای ۱۸ سال ۳۱ درصد است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۵ درصد جامعه هدف خوزستان برای تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند ادامه داد: ۲۷ درصد نیز نوبت دوم و ۶۹ درصد جامعه هدف نوبت سوم را تزریق نکرده‌ که در معرض ابتلا به اُمیکرون هستند.

علوی، سرعت کم و جبران تاخیر نوبت‌های دوم و سوم را از چالش‌های واکسیناسیون در خوزستان دانست و گفت: اکنون در هر هفته ۱۱ هزار دُز واکسن نوبت اول تزریق می‌شود که جبران ۱۵ درصد افرادی که تاکنون واکسن دریافت نکرده‌اند، ۵۰ هفته طول می‌کشد.

وی ادامه داد: همچنین در هر هفته ۱۴ هزار دُز واکسن نوبت دوم تزریق می‌شود که برای جبران تاخیری‌های دُز دوم به ۳۰ هفته زمان نیاز دارد. در هر هفته ۳۶ هزار دُز واکسن نوبت سوم تزریق می‌شود که جبران تاخیری های دُز سوم ۴۰ هفته طول می کشد. 

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: تزریق دُز چهارم برای افراد دارای نقص سیستم ایمنی و نوبت سوم برای کودکان دارای نقص سیستم ایمنی بدن توصیه شده است.

وی با اشاره به اینکه آمار استفاده از ماسک در اماکن عمومی خوزستان ۴۸.۴ درصد است افزود: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در خوزستان حدود ۷۶ درصد است اما این موضوع در شوش، دشت آزادگان، حمیدیه، باوی و شادگان مطلوب نیست. میزان بازرسی‌ مشترک بهداشتی از اصناف و اماکن عمومی در خوزستان به غیر از دشت آزادگان و امیدیه مطلوب است.

علوی ادامه داد: بیشترین مقدار واکسن نزده‌ها در خوزستان در مشاغل پرخطر مربوط به باشگاه‌های ورزشی، پاساژها، نانوایی‌ها، دفاتر پیشخوان دولت و رستوران‌ها است که این موضوع باید جدی گرفته شود. متوسط رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در ادارات خوزستان نیز ۶۴ درصد است اگرچه این مقدار در ایذه، اندیکا، شوشتر و هویزه قابل قبول نیست.

وی با اشاره به اینکه پوشش واکسیناسیون شاغلان در بانک‌های حمیدیه، بهبهان و خرمشهر پایین است افزود: پوشش واکسیناسیون در ادارات دولتی خوزستان نیز ۹۳ درصد است که این رقم در دشت آزادگان، مسجد سلیمان، هندیجان و شادگان پایین تر است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان به کنترل مرزهای زمینی استان در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: در این بازه زمانی تست یک نفر از اتباع ایرانی در مرز چذابه و ۲۱ نفر در مرز شلمچه مثبت شده است که کار رهگیری آنها انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ۴۵.۴ درصد تست‌ سرولوژی، ۴۴ درصد تست‌ پی.سی.آر، و ۱۶.۸ درصد تست‌ سریع در خوزستان مثبت می‌شود افزود: مثبت شدن ۴۴ درصد تست‌ پی.سی.آر نشان می‌دهد هنوز ویروس فراوانی در طبیعت وجود داشته، لذا وضعیت شکننده است.

هم اکنون یک شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، هفت شهرستان نارنجی ، ۱۸ شهرستان زرد و یک شهرستان آبی کرونایی هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا خوزستان اهواز بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خوزستان اهواز ویروس کرونا خوزستان اهواز بهداشت و سلامت نوبت سوم درصد تست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۰۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شرکت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور ۱۴۰۳
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد