Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن امیری مقدم ظهر شنبه در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا که با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: با مشارکت مردم و تلاش کادر بهداشت و درمان در استان کرمانشاه شاهد روند کاهشی تعداد مبتلایان و بستری‌ها در پیک ششم کرونا هستیم.

وی افزود: در ۲ هفته گذشته روند بیماری کاهشی و تعداد بستری در استان کرمانشاه کمتر از میانگین کشوری بوده و تقریباً تعداد بیماران بستری به نصف کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: پیک ششم نسبت به پیک پنجم کوتاه‌تر و با تعداد موارد ابتلاء، بستری و مرگ و میر کمتری همراه بود و همچنین ضریب اشغال تخت روزانه که در پیک پنجم ۳.۵ برابر پیک ششم بود کاهش داشته و این کاهش قابل توجه در پیک ششم ناشی از اثر واکسیناسیون عمومی و خدمات دولت سیزدهم است.

امیری مقدم از توجه ویژه رئیس جمهور و دولت سیزدهم برای تسریع در روند انجام واکسیناسیون کرونا از اولین روز فعالیت دولت تقدیر کرد و گفت: گزارش‌های آماری دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه نشان می‌دهد با سرعت در انجام واکسیناسیون عمومی ایمنی جمعی ارتقا یافته و تعداد مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها کاهش یافته است.

وی حمایت دولت از تلاش‌های محققان داخلی و افزایش تولید واکسن داخلی را نیز عاملی مهم برای حفظ سلامت عمومی و اجرای واکسیناسیون گسترده دانست و بیان کرد: در اوایل فعالیت دولت با افزایش واردات و در ادامه با حمایت از تولید واکسن کرونا داخلی و عرضه گسترده برای تزریق این واکسن به مردم و سرعت بخشی مناسبی به روند انجام واکسیناسیون شکل گرفت و امروز در پیک ششم اثرات اقدامات مؤثر دولت سیزدهم را شاهد هستیم.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: تعداد بستری‌ها، مبتلایان و فوتی‌های استان بر اساس گزارش جامع دانشگاه علوم پزشکی پایین‌تر از میانگین کشوری است و این بررسی بر اساس روند پیک‌های ۲ سال گذشته انجام شده است.

امیری مقدم خاطر نشان کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افرادی که واکسیناسیون کرونا کامل انجام داده‌اند کمتر مبتلا شده و در واقع این مهم اثر واکسیناسیون به عنوان اقدام مطلوب دولت مؤثر بوده است و تکمیل روند واکسیناسیون گروه‌های هدف را در کرمانشاه با مشارکت مردم ادامه خواهیم داد.

وی با تشریح وضعیت واکسیناسیون کرونا در گروه‌های هدف استان کرمانشاه، گفت: تاکنون ۹۱ درصد گروه هدف بالای ۱۲ سال دُز اول، ۸۲ درصد دُز دوم و ۳۷.۶ درصد نیز دُز سوم را دریافت کرده‌اند و گروه‌های سنی ۹ الی ۱۲ سال ۲۱.۷ درصد و گروه سنی پنج الی ۹ سال نیز ۸.۵ درصد واکسن دریافت کردند و این همراهی و همکاری مطلوب برای حفظ سلامت عمومی با مشارکت مردم تداوم و سرعت بیشتری خواهد گرفت.

استاندار کرمانشاه با اشاره به فرارسیدن تعطیلات نوروزی، افزود: از مردم می‌خواهیم با مشارکت مطلوب برای تزریق دُز سوم واکسن کرونا اقدام کنند و هرچند روند مدیریت پیک ششم مطلوب بوده اما ضرورت دارد اجرای مقررات و شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه در آستانه نوروز با جدیت دنبال شود.

گفتنی است، آیت الله سید ابراهیم رئیسی پس از ارائه گزارش اقدامات استاندار کرمانشاه در کنترل بیماری کرونا از تلاش‌های استان تقدیر و بیان کرد: لازم است که از اقدامات، خدمات و تلاش‌های صورت گرفته توسط همه دست اندرکاران مقابله با کرونا و کادر درمان نیز تقدیر و تشکر داشته باشم.

کد خبر 5445134

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه استانداری کرمانشاه بهمن امیری مقدم ویروس کرونا واکسن کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا پیک ششم کرونا امیکرون دولت سیزدهم سیدابراهیم رئیسی بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه سفر استانی گردشگری ایلام اردوهای راهیان نور شیوع کرونا عکس استانها مشهد جهاد تبیین خراسان رضوی استاندار کرمانشاه استان کرمانشاه پیک ششم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۰۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع ۳۰ حادثه کوهستان در کرمانشاه/ استان دوم کشور در حوادث کوهستان هستیم

ایسنا/کرمانشاه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه خبر داد که از ابتدای امسال تاکنون به ۳۰ مورد رسیده و گفت: از نظر تعداد حوادث و فوتی‌های کوهستان دومین استان کشور هستیم.

محمدباقر محمدی در نشست ستاد مدیریت بحران کرمانشاه که امروز (هشتم اردیبهشت) با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد، از بالا بودن حوادث کوهستان در کرمانشاه بواسطه کوهستانی بودن این منطقه یاد کرد و گفت: امسال ۳۰ حادثه کوهستان در استان رخ داده که از نظر تعداد حوادث و همچنین تعداد موارد فوتی ناشی از حوادث کوهستان دومین استان کشور هستیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته نیز شاهد آمار بالای حوادث کوهستان در کرمانشاه بودیم، به گونه‌ای که از ۸۵۸ حادثه رخ داده در سطح استان که هلال احمر در آن ماموریت داشته، ۹۹ مورد آن حوادث کوهستان بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از دشواری عملیات در حوادث کوهستان یاد کرد که پُرهزینه و با ریسک بالا بوده و نیازمند تجهیزات تخصصی است.

محمدی خواستار تامین تجهیزات بیشتری برای رسیدگی به حوادث کوهستان در کرمانشاه شد و عنوان کرد: تجهیزات کنونی که در اختیار داریم پاسخگو نیست و برخی از آنها قدیمی و فرسوده هستند.

وی در ادامه از کم توجهی به امکانات و تجهیزات امدادی مورد نیاز کرمانشاه بعد از زلزله سال ۱۳۹۶ نیز گلایه کرد و یادآور شد: اکنون که تا حدودی برای سیل سیستان و بلوچستان نیز کمک‌هایی ارسال کردیم، موجودی انبارهای استان برای حدود دو درصد جمعیت کرمانشاه کافی است، درحالیکه بلحاظ استانداردها این میزان باید برای ۱۰ درصد جمعیت استان جوابگو باشد.

محمدی خواستار توجه ویژه به امکانات و تجهیزات امدادی مورد نیاز در کرمانشاه شد و افزود: با توجه به تعدد و تنوع بالای حوادث و مخاطرات، در اختیار داشتن امکانات و اقلام امدادی ضروری است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کیفیت هوای سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس 
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • وقوع ۳۰ حادثه کوهستان در کرمانشاه/ استان دوم کشور در حوادث کوهستان هستیم
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • افزایش بیماران خاص در کرمانشاه