Web Analytics Made Easy - Statcounter

عظیم عظیمی گفت : چهارشنبه سوری به عنوان رسم کهن ایرانیان است در گذشته در این شب اقوام و فامیل دور هم جمع شده و آتشی برپا کرده و به جشن و شادی می‌پرداختند، اما متاسفانه در چند سال گذشته با پیشرفت علم و فناوری یک سری امکانات در اختیار کودکان و نوجوانان قرار گرفته که به دلیل عدم کنترل هیجانی موجب شده این شب به شب وحشت و آسیب و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. تبدیل شود.

به گفته دکترای روانشناسی سلامت در این شب شاهد افزایش رفتار‌های مخاطره آمیز از سوی برخی کودکان و نوجوانان هستیم که ریشه در نبود توانایی آن‌ها در کنترل هیجان دارد.

متاسفانه ما در خانواده و مدرسه به کودکان و نوجوانان آموزش نداده ایم که چگونه هیجان خود را مدیریت کنند و همین امر موجب شده در برخی مواقع از جمله چهارشنبه سوری که هیجان آن‌ها افزایش می‌یابد، نتوانند این هیجان را مدیریت کرده و رفتار‌های مخاطره آمیز از خود نشان دهند.

در وهله اول برای کاهش مخاطرات این شب نیاز است به کودکان و نوجوانان در زمینه کنترل هیجان در طول سال آموزش داده شود.

در حال حاضر که زمانی کوتاه تا چهارشنبه آخر سال باقی مانده توصیه است که والدین با استفاده از فیلم و عکس، کودکان و نوجوانان را نسبت به خطرات مواد محترقه و آسیب‌های ناشی از آن آگاه کنند.

علاوه بر این توصیه مهم این است که مراسم این شب جهت کاهش مخاطرات آن به صورت خانوادگی برگزار شده و والدین در تمام طول شب در کنار فرزندان خود باشند.

همراه بودن کودکان و نوجوانان با گروه همسالان در این شب هیجان آن‌ها را افزایش می‌دهد و به دلیل پایین بودن آستانه برانگیختگی کودکان و نوجوانان احتمال بروز رفتار‌های مخاطره آمیز از سوی آن‌ها افزایش می‌یابد، طوری که حتی خود آن‌ها متوجه رفتار‌های پرخطر خود نمی‌شوند.

در همین راستا توصیه مهم این است که والدین فرزندان خود را در این شب تنها نگذارند تا در صورت بروز رفتار‌های مخاطره آمیز، به موقع آن را کنترل کنند.

هرگز توصیه نمی‌شود که والدین مانع جشن و شادی و هیجان کودکان و نوجوانان شوند، بلکه باید محیط و بستری فراهم کرده که این هیجان بدون آسیب و خطر تخلیه شده و فرزندان شب شادی را تجربه کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی چهارشنبه سوری رفتار های مخاطره آمیز کودکان و نوجوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۱۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوزستان میزبان ‌جشنواره‌ هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان

ایسنا/خوزستان مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان خوزستان در اهواز برگزار می‌شود.

مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان خوزستان روز پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور هشت گروه نمایشی شرکت کننده در سالن نمایش مرکز فرهنگی هنری کانون شماره یک اهواز به اجرا درمی‌آید.

به گزارش ایسنا، مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان در حالی به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک اهواز روز پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد که در آن پنج گروه نمایشی کانونی و سه گروه نمایشی آزاد با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

این نمایش‌های شرکت کننده در ۲ بخش عروسکی، صحنه‌ای و زنده عروسکی در نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان در استان خوزستان با شعار «این صحنه خانه‌ ماست» به رقابت می‌پردازند.

محورهای موضوعی این جشنواره شامل توجه به نامداران، امیدآفرینی، آیین‌های بومی، سنتی، مذهبی، طنز، محیط زیست و موضوعات آزاد هستند.

این جشنواره روز پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۹ صبح کار خود را در سالن نمایش مرکز شماره یک کانون پرورش فکری اهواز به نشانی امانیه، پیچ استادیوم، پارک حجاب آغاز می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک
  • اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • خوزستان میزبان ‌جشنواره‌ هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
  • کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان
  • ویپ و خطراتی فراتر از آسیب به ریه و مغز
  • راهکار ساده برای کمک به رژیم‌تان؛ نوشیدن آب داغ چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟