Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه "اراضی گلخانه ای در استان البرز از ۳۵۰ هکتار به ۲۵۰۰ هکتار افزایش می‌یابد" گفت: الگوی کشت مناسب در استان البرز وجود ندارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کرج،  عبدالرضا روشن نژاد با بیان اینکه بخش کشاورزی استان البرز نیازمند الگوی کشت مناسب است، اظهار داشت:  برنامه ریزی مدون برای کشت و نبود بانک اطلاعاتی مناسب از مشکلات این بخش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه سند دار کردن اراضی کشاورزی به عنوان مهمترین برنامه تحولی در سال آینده برنامه ریزی شده است ، عنوان کرد: سند دار کردن اراضی کشاورزی شامل رفع تداخلات قوانین موازی، تهیه کاداستر کشاورزی و صدور اسناد کشاورزی است.

روشن نژاد با اشاره به اینکه  متاسفانه در کشور فقط 4 درصد اراضی کشاورزی دارای سند هستند ،گفت: این عدد نشان می‌دهد که در اراضی کشاورزی با ضعف اطلاعات مواجه هستیم و در استان البرز   الگوی کشت مناسب وجود ندارد.

توسعه کشت گلخانه‌ای در آذربایجان غربی؛ مصرف آب 10 برابر کاهش می‌یابد170 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی کشور به کشت کلزا اختصاص یافت30 هزار اصله نهال در هرمزگان کشت خواهد شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به اینکه نبود بانک اطلاعاتی در خصوص وضعیت موجود بخش کشاورزی از دیگر مشکلات  این سازمان است، ادامه داد: باید رصدخانه و پایگاه‌های داده های کشاورزی در استان البرز راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه البرز استان پیشرو در پایش هوشمند اراضی کشاورزی است ، تصریح کرد:  با استفاده از تصاویر ماهواره ای و تکنولوژی روز وضعیت تغییر کاربری های اراضی کشاورزی رصد می‌شود.

 روشن نژاد ادامه داد: البرز از لحاظ میزان اراضی کشاورزی آخرین استان کشور است، ولی بهره وری از اراضی کشاورزی در این استان از بسیاری از  استان‌های کشور بالاتر است و با سه دهم درص اراضی کشاورزی 2   رصد تولید کل کشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه  یکی از برنامه‌های تحولی در استان افزایش 350 هکتاری اراضی گلخانه ای به 2 هزار و 500 هکتار است ، بیان کرد: در خصوص گوشت مرغ در سال گذشته در برخی مواقع شاهد نارضایتی بودیم که با سیاست وزارت جهاد کشاورزی و جهاد کشاورزی استان البرز در ذیل ستاد تنظیم بازار استان در خصوص کالاهای اساسی به خصوص مرغ به آرامش قابل توجهی دست یافتیم.

وی با بیان اینکه کیفیت محصولات تولیدی در البرز بالاتر از بسیاری از استان‌ها  است، خاطرنشان کرد: محصولات سبزی و صیفی این استان بازار خیلی خوبی در کشورهای دیگر از لحاظ کمی و کیفی دارد.

وی با اشاره به تامین کالاهای اساسی به خصوص برای ایام پایانی سال عنوان کرد:  از لحاظ ذخیره سازی کالاهای اساسی در شرایط خوبی هستیم به طوریکه مرغ منجمد، شکر، گوشت، برنج و روغن به میزان مورد نیاز تامین و ذخیره سازی شده است.

وی ادامه داد:  روزانه بسته به نیاز بازار گوشت گرم مرغ وارد واحدهای عرضه می‌شود به طوریکه امروز 60 تن گوشت وارد بازار مصرف شده است.

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جهاد کشاورزی استان البرز استان البرز اراضی کشاورزی گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۱۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، مهدی سرخوش اظهار داشت: میزان واگذاری اراضی ملی و دولتی به مساحت ۱۹ هزار و ۴۵ هکتار و به تعداد یک‌هزار و ۲۰۳ مورد به متقاضیان واگذاری زمین برای اجرای طرح‌های کشاورزی، وابسته و غیرکشاورزی در سطح کشور انجام شده است.

وی ادامه‌داد: از این میزان مساحت ۱۲ هزار و ۳۹۵ هکتار به تعداد ۹۱۷ مورد برای طرح‌های کشاورزی و وابسته به کشاورزی و تعداد ۲۸۶ مورد به مساحت ۶ هزار و ۶۵۰ هکتار برای طرح‌های تولیدی و صنعتی زمین واگذار شده است.

مدیرکل دفتر واگذاری و توسعه اراضی سازمان امور اراضی کشور افزود: سال گذشته در راستای نظارت بر اراضی واگذار شده، تعداد ۳۷ هزار و ۹۲۷ مورد بازدید توسط عوامل نظارتی انجام شده که نتیجه آن تشکیل ۲۷۸ جلسه هیأت‌های نظارت ماده ۳۳ استانی بود که سه هزار و ۱۸۹ پرونده در این جلسات مطرح و درباره تمدید قرارداد مربوطه، تعیین مهلت برای اجرای طرح، یا فسخ قرارداد و استرداد زمین و سایر تکالیف مقرر در قانون و مقررات حاکم تصمیم‌گیری شده است.

وی تصریح کرد: درباره موضوع واگذاری باتوجه به تکلیف ابلاغی سیاست‌های سازمان متبوع، برنامه تکلیفی برای استان‌ها با توجه به ظرفیت‌ها و شرایط و عملکرد استانی مشخص شده و ابلاغ خواهد شد.

سرخوش ادامه‌داد: مقرر شده استان‌ها با استفاده از ظرفیت تفاهم‌نامه منعقد شده با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در خصوص برون‌سپاری وظایف غیرحاکمیتی سازمان پیگیری لازم را انجام دهند.

وی خاطرنشان‌کرد: در راستای رفع نقایص موجود، اصلاح دستورالعمل نظارت بر طرح‌ها به انضمام فرم‌های مربوطه و ضوابط اجرایی لایحه قانونی واگذاری و احیای اراضی در دستور کار این دفتر قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا