Web Analytics Made Easy - Statcounter

درگاه خرید رایت یا اخذ مجوز جهت هرگونه برداشت یا اقتباس از تمامی آثار و عناوین منتشر شده در انتشارات سوره مهر برای تولید آثار سینمایی، سریال و سایر محصولات تصویری، سازمان سینمایی سوره خواهد بود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم  به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری، به‌تازگی تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان سینمایی سوره و انتشارات سوره مهر مبنی بر اعطای نمایندگی حق هرگونه اقتباس یا برداشت از آثار انتشارات سوره مهر منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به موجب این تفاهم‌نامه درگاه خرید رایت یا اخذ مجوز جهت هرگونه برداشت یا اقتباس از تمامی آثار و عناوین منتشر شده در انتشارات سوره مهر برای تولید آثار سینمایی، سریال و سایر محصولات تصویری، سازمان سینمایی سوره خواهد بود.

طی این تفاهم‌نامه که در هفته اخیر میان حمیدرضا جعفریان، رئیس سازمان سینمایی سوره و علی‌اکبر شیروانی، مدیرعامل انتشارات سوره مهر امضا شد، اختیار تولید آثار تصویری براساس کتب سوره مهر، مسیر اخذ مجوز و هرگونه تفاهم به منظور اقتباس توسط سازمان سینمایی سوره صورت می‌پذیرد. 

سازمان سینمایی سوره در دوران تازه فعالیت خود در کنار ساماندهی و تمرکز ویژه بر مسئله اقتباس، خود نیز نگارش فیلمنامه چند اثر جدید را براساس برخی کتب مهم انتشارات سوره مهر از مدتی پیش آغاز کرده است که به‌زودی جزئیات آن اطلاع رسانی خواهد شد.

از آثار مکتوب انتشارات سوره مهر که تا به حال به فیلم تبدیل شده‌اند می‌توان به «دسته دختران» که یکی از منابع آن کتاب «دا» بوده، «آبادان یازده 60» بر اساس کتاب «فرکانس 1160 و «23 نفر» براساس کتاب «آن 23 نفر» اشاره کرد.

بازآفرینی یا اقتباس به این معنا است که هنرمند با الهام گرفتن از اثر کهن، دست به آفرینشی دوباره بزند و اثر اولیه را به گونه‌ای دیگر بیافریند در واقع، اثر جدید، دقیقاً همان اثر اولیه نیست بلکه تنها رگه‌هایی از اثر اولیه در آن دیده می‌شود. پایه و اساس بازآفرینی، تخیل است و اثر بازآفریده، اثری است مستقل، تازه و بدیع.

ورود چند فیلم‌ کوتاه به اکران نوروزی شبکه نمایش خانگی و اهمیت آن

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سوره مهر حوزه هنری سوره مهر حوزه هنری سازمان سینمایی سوره انتشارات سوره مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۱۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایشگاه کتاب فرصتی است تا ناشران کتاب در زمینه‌های مختلف، تازه‌های نشرشان را در معرض فروش و معرفی مردم قرار دهند.

انتشارات شهید کاظمی به ­عنوان یکی از ناشران فعال در زمینه نشر کتب ادبیات پایداری و حوزه دفاع مقدس، با بیش از 60 اثر تازه­ نشر در سی ­وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال 1403 حاضر می­‌شود. این انتشارات، از بین بیش از 700 عنوان کتابی که تا به حال روانه بازار نشر کرده است، حدود 500 عنوان کتاب را با خود به نمایشگاه می ­آورد که بیش از 60  عنوان از آن، جزو آثار جدید به ­حساب می‌آیند.

این نشر را می‌توان جزو چند ناشر برتر در بین ناشران جبهه فرهنگی انقلاب دانست. همچنین می‌توان ادعا کرد انتشارات شهید کاظمی در میان ناشران مردمی در رده نخست قرار دارد.

کتاب «در فاصله دو بوسه» اثر غلامعلی حداد عادل، «اُم علاء» به قلم سمیه خردمند، «پلاسما» نوشته فاطمه شایان پویا، جلد 6 تا 9 مجموعه «تبار انحراف» اثر حجت­الاسلام مهدی طائب، جلد دوم مجموعه «ماجرای علامه و انقلاب» نوشته رضا اکبری آهنگر و وحید خضاب، «دورت بگردم» اثر فائضه غفارحدادی، «گرای باقر» به قلم امیرحسین انبارداران، «تصویری دربند» به قلم مونس عبدی­زاده و چند اثر دیگر، از جمله آثاری هستند که برای اولین­بار در نمایشگاه کتاب از آن­ها رونمایی خواهد شد.

انتشارات شهید کاظمی بدون وابستگی به نهاد خاصی(ناشر خصوصی) و صرفاً با حمایت‌های مردمی و فروش کتاب توانسته است در کنار اثرگذاری در فضای فکری و فرهنگی کشور، رقابت خوبی با سایر ناشران انقلابی داشته باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تبدیل ۲۱.۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه الکترونیکی در اردبیل
  • موافقت شورای صدور ساخت آثار سینمایی با فیلم‌نامه هنرمند چهارمحال و بختیاری
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • ساخت فیلم سینمایی اقتباسی درباره فرهنگ رضوی
  • نرخ ساخت منطقی نیست/ ابلاغ تعرفه حق‌الزحمه مهندسان نظام مهندسی
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • بدمستی در برابر مست عشق 
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید