Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، عضو هیأت مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران گفت: اوکراین و روسیه سهم زیادی در تأمین غلات جهان دارند به همین علت جنگ میان این دو کشور موجب شده تا قیمت غلات جهش چشمگیری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: آمریکا در خلق درگیری میان روسیه و اوکراین نقشی بی بدیل داشت 

محمد مهدی نهاوندی با اعلام این مطلب افزود: بروز جنگ میان دو کشور موجب شده تا فروشندگان خارجی تمایلی به عرضه محصولات خود نداشته باشند و البته از سوی دیگر نیز خریداران کالاهای اساسی تلاش می‌کنند تا سهم بیشتری از خرید کالاهای اساسی را به خود تخصیص بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی قیمت غلات اظهار کرد: در حال حاضر قیمت‌های پیشنهادی برای ذرت تحویل بنادر جنوبی حدود ۴۵۰ یورو و برای جو دامی ۴۵۵ یورو است و قیمت اعلامی فروشندگان خارجی برای کنجاله سویا هم حدود ۶۵۰ یورو اعلام می‌شود.

عضو هیأت مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام وطیور ایران تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود لازم است تا قیمت‌های ارزی و ریالی نهاده‌های دامی اصلاح شود تا فرآیند تأمین نهاده‌های دامی توسط بخش خصوصی تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/ 

منبع: مهر

ملیحه آدینه کد خبر: 1133232 برچسب‌ها روسیه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۱۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید هسته‌های اولیه بذر غلات گامی برای تحقق شعار سال

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان گفت: فعالیت‌های مهم این مرکز در زمینه افزایش بهره‌وری کشاورزی و کمک به جهش تولید با مشارکت مردم، تولید هسته‌های اولیه بذر‌های غلات است.


 محسن دادار  افزود: هسته‌های اولیه بذر‌ها اولین قدم در تولید محصولات با کیفیت و سالم، افزایش بهره‌وری زمین، صرفه جویی در مصرف آب، افزایش بازدهی اقتصادی و در نتیجه کمک به جهش تولید است.

 
او گفت: گفت: سال گذشته برای اولین بار استان اصفهان از واردات هسته‌های اولیه بذر‌های غلات گندم و جو بی نیاز شد و به خودکفایی رسید که تداوم آن تاثیر مثبتی بر جهش تولید استان دارد و نیازمند برخی حمایت‌ها است.

 
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان با اشاره به یکی دیگر از فعالیت‌های مرکز برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم گفت: پایگاه تولید نهاده‌های ژنتیکی گاو هلشتاین، سالانه حدود ۲۰۰هزار اسپرم از برترین گاو‌های نر وارداتی از کشور آلمان تولید می‌کند.


او خاطر نشان کرد: این پایگاه با هدف افزایش مشارکت مردم توسط بخش خصوصی و با حمایت مرکز ایجاد شده است.


 تولید هسته‌های اولیه بذر‌های غلات در ۵ مرحله صورت می‌گیرد که شامل بذر پرورش یک، بذر پرورش دو، بذر پرورش سه، بذر مادری و بذر گواهی شده است.


استاندار اصفهان، فرماندار، جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان  در بازدید از ایستگاه تحقیقاتی کبوترآباد با فعالیت‌ها و دستاورد‌های این مرکز به ویژه در زمینه تولید هسته‌های اولیه بذر‌های غلات از نزدیک آشنا شدند و در جریان نیاز‌های ایستگاه برای جهش تولید قرار گرفتند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • قیمت ارز مرکز مبادله‌ای ۹ اردیبهشت؛ افزایش قیمت دلار و یورو
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • ۱۸ میلیون راس دام سبک آماده کشتار است
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | افزایش قیمت ارزهای مبادله‌ای
  • افزایش قیمت ارزهای مبادله‌ای/ دلار چند شد؟
  • تولید هسته‌های اولیه بذر غلات گامی برای تحقق شعار سال
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد