Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت از اتصال سامانه وزارت نفت (MOP) به درگاه ملی مجوزهای کسب‌وکار به میدان‌داری وزارت اقتصاد خبر داد و گفت: متقاضیان می‌توانند برای ثبت درخواست دریافت مجوز پنج طرح وزارت نفت به این درگاه مراجعه کنند.

به گزارش ایران آنلاین، هوشنگ فلاحتیان با اشاره به اینکه دستگاه‌ها تا ۱۸ اسفندماه امسال فرصت داشتند به درگاه ملی مجوزها متصل شوند و برای صدور مجوزهای کسب‌وکار استعلامات را به‌صورت الکترونیک انجام دهند، تصریح کرد: وزارت نفت در این ارتباط  اجرای طرح‌های ان‌جی‌ال (مایعات گازی)، اجرای طرح‌های ال‌ان‌جی (گاز طبیعی مایع‌شده)، اجرای طرح‌های پتروشیمی/ جی‌تی‌ال (تبدیل گاز طبیعی به مایع)، اجرای طرح‌های پالایشی/ پتروشیمی و احداث ایستگاه‌های گاز و سی‌ان‌جی را در این درگاه ملی قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ارتباط سامانه وزارت نفت (MOP) و شرکت‌های اصلی آن با درگاه ملی مجوزهای کسب‌وکار برقرار شده است، تصریح کرد: تمامی متقاضیان مجوز از وزارت نفت و شرکت‌های اصلی از این پس می‌توانند با مراجعه به این درگاه (g۴b.ir) درخواست خود را ثبت کنند تا در صورت بارگذاری اطلاعات مورد نیاز از سوی متقاضیان، نسبت به صدور مجوز آنها اقدام شود.

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد هم به‌تازگی از وزارت نفت به‌عنوان دستگاه پیشرو در اتصال به این سامانه نام برده و گفته بود: باید سامانه‌های هوشمند، جایگزین کاغذبازی‌های اداری در اعطای مجوز سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی شود تا طبق زمان‌بندی شفاف روند خدمت‌رسانی به فعالان اقتصادی پیش برود.

در ماده‌ هفت اصل ۴۴ قانون اساسی نیز به این موضوع اشاره شده است. دولت ملزم است به‌منظور تسهیل سرمایه‌گذاری در ایران، مراجع صدور مجوزهای کسب‌وکار موظف‌اند شرایط و فرآیند صدور یا تمدید مجوزهای کسب‌وکار را به نحوی ساده کنند که هر متقاضی مجوز کسب‌وکار در صورت ارائه مدارک مصرح در پایگاه اطلاع‌رسانی مجوزهای کسب‌وکار، بتواند در حداقل زمان ممکن مجوز مورد نظر خود را دریافت کند.

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری نیز در نشست هشتم اسفندماه هیئت دولت بیان کرده بود: تسهیل و کاهش زمان صدور مجوزهای کسب‌وکار از برنامه‌های دولت و خواست مردم بوده و اکنون نیز به قانون تبدیل شده است. دولت پشتیبان سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و کسب‌وکارهای حلال است.

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مجوزهای کسب وکار اجرای طرح درگاه ملی صدور مجوز وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۱۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی واحدهای صنفی فاقد مجوز با الکترونیکی شدن مجوزها

به گزارش خبرگزاری مهر، میز خدمت تبدیل مجوزهای کاغذی صنفی به شناسه یکتا برای صنف خرازان تهران امروز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) در مسجد سید عزیزالله واقع در بازار بزرگ تهران برگزار شد و عبدالله اسفندیاری رئیس اتحادیه خرازان تهران در حاشیه این مراسم با تاکید بر ضرورت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا، گفت: بر اساس قانون باید تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا تا ۲۵ اردیبهشت ماه جاری صورت بگیرد.

رئیس اتحادیه خرازان تهران در ادامه تاکید کرد: الکترونیکی شدن مجوزها یکی از بهترین راهکارها برای مقابله با آن دسته از افرادی است که غیرقانونی و زیرزمینی فعالیت اقتصادی انجام می‌دهند.

وی افزود: در حال حاضر یکی از چالش‌هایی که فعالان صنفی دارای مجوز با آن مواجه هستند این است که باید با واحدهای صنفی فاقد مجوز در شرایط نابرابر رقابت کنند.

این مسیول صنفی خاطرنشان کرد: الکترونیکی شدن مجوزها و منوط شدن ارائه خدمات به تبدیل مجوزها می‌تواند منجر به شناسایی واحدهای صنفی فاقد مجوز شده و از ادامه فعالیت آنها به دلیل قطع شدن خدمات دولتی جلوگیری کند. تبدیل مجوزهای الکترونیکی اقدامی در راستای اجرای قانون تسهیل و گامی در راستای تحقق دولت الکترونیک است.

کد خبر 6097496

دیگر خبرها

  • ضرب الاجل وزارت صمت به ایران خودرو و سایپا
  • حذف پروانه کسب های کاغذی از ۵۰۰ هزارتا عبور کرد
  • آخرین مهلت الکترونیکی کردن مجوز‌های کسب وکار و دریافت شناسه یکتا
  • برگزاری میز خدمت تبدیل شناسه یکتا برای صنف خرازان
  • تبدیل بیش از نیم میلیون مجوز کاغذی به شناسه یکتا
  • شناسایی واحدهای صنفی فاقد مجوز با الکترونیکی شدن مجوزها
  • با چند کلیک مجوز بگیرید | چگونه در کمترین زمان پروانه کسب بگیریم؟
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • الکترونیکی شدن ۴۷۷,۰۰۰ پروانه کسب کاغذی تا ۱۵ اردیبهشت ماه
  • اگر مجوز کاغذی و قدیمی را به الکترونیک تبدیل نکنیم، چه می‌شود؟