Web Analytics Made Easy - Statcounter

شما هم هنگام خرید ساعت مچی با این سوال مواجه شده اید که بهتر است ساعتی اتومات خریداری کنید یا ساعتی که با باطری کار می کند، پس بهتر است که قبل از خرید ساعت جدید تفاوت بین این دو مدل ساعت را بدانید تا انتخابی بهتر داشته و از خرید خود راضی باشید. - اخبار بازار -

  احتمالا شما هم هنگام خرید ساعت ابتدا به قیمت آن توجه می‌کنید و با توجه به هزینه ای که بابت آن پرداخت می‌کنید توقع یکسری ویژگی ها و مشخصه ها را هم از ساعت خود دارید با این حال مواردی مانند حفظ زمان و کیفیت درست از نکاتی است که برای هر مدل ساعتی مورد توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از زمان اختراع ساعت و تولید انبوه ساعت مچی در جهان همواره این سوال مطرح بوده است که ساعت های اتومات بهتر است یا ساعت های باطری دار؟  اگرچه هر دوی این ساعت ها طرفداران خود را دارند و میان مصرف کنندگان محبوب ولی هر کدام جوانب مثبت و منفی خاص خود را دارند.

ساعتی مچی اتومات و مکانیکی چطور کار می کنند؟

اجازه دید نحوه کار کردن ساعت های مچی باطری دار و اتومات را به شکلی ساده تر برایتان مطرح کنیم، ساعت مچی اتومات دارای سیم پیچی داخلی است و با این حساب یک ساعت مکانیکی به شمار می‌آید. یک ساعت مکانیکی که دارای شبکه ای تحت عنوان شبکه اصلی است، این شبکه با حرکت شخص استفاده کنند، حرکت می‌کند. این حرکت همان نیرویی است که ساعت را مجبور به حرکت می‌کند و همانطور که مشخص است باید از ساعت به شکل روزانه استفاده شود و در غیر این صورت ذخیره برق ساعت چیزی در حدود 36 تا 72 ساعت بعد تمام می‌شود و ساعت اصطلاحا به خواب می‌رود. همچنین شما می توانید برای مشاهده  قیمت ساعت مچی زنانه مارک دار اصل  و خرید آن به صورت آنلاین به فروشگاه اینترنتی بانی مد مراجعه کنید.

ساعت های باطری دار را عموما ساعت های کوارتز می‌گویند. باطری جریان الکتریکی را به سایر جزییات ساعت که یک کریستال است می‌رساند و لرزش این کریستال موتور ساعت را مجبور به حرکت می‌کند و در نهایت چرخ دنده ها شروع به حرکت می‌کنند.  

با همین توضیحات ساده مشخص شد که از اصلی ترین تفاوت های ساعت باطری با ساعت اتوماتیک همان روش کار کردن آنهاست. تا به اینجا تصمیم با شماست که نحوه کار کردن کدام یک باب میل تان است.

ساعت اتوماتیک یاور همیشه همراه

اگر تا اینجای کار بخواهیم این دو ساعت را باهم مقایسه کنیم باید بگوییم که اگر هر روز از ساعت اتومات استفاده می‌کنید، همراه بهتری است. اما این را هم به یاد داشته باشید که اگر از ساعت مچی استفاه نکنید، نهایت تا سه روز می‌تواند برای شما بدون حرکت کار کند. نکته مهم دیگر این است که ضریب اختلاف و اشتباه محاسبه زمان و دقت کارکرد در ساعت های اتومات تنها 8 ثانیه است که البته این عدد تابعی از سن و کیفیت ساعت هم هست. ساعت های اتومات هر 5 سال یکبار نیاز به سرویس دارند و برای یک بازه زمانی طولانی می‌توانید بدون دغدغه از آن استفاده کنید.

ساعت باطری؛ زمان در دست شماست

ساعت مچی باطری دار بر خلاف ساعت های اتومات نیاز به نگهداری دارند زیرا که در صورت کیفیت خوب ساعت و باطری شما هر سه سال یکبار باید ساعت سرویس شود این در صورتی است که باطری ساعت شما نشتی نداشته باشد. با این احوال در طول سال اشتباه محاسبه زمان با ساعت های باطری دار تنها 5 ثانیه است که نسبت به ساعت های اتومات ضریب خطای کمتری دارد، 3 ثانیه کمتر که این خود جای امیدواری بیشتری دارد.

 

یکی از مواردی که در نگهداری و استفاده از ساعت های باطری دار باید به آن توجه کنید این است که قبل از پایان عمر باطری آن را تعویض کنید زیرا این احتمال نشت باطری وجود دارد و موجب خرابی چرخ دنده های ساعت شما شود. ساعت های باطری دار به دلیل سیستم کوارتز شان نیازی به سیم پیچ مانند ساعت های اتومات ندارند و به دلیل پایین بودن احتمال اشتباه عموما انتخاب نخست مصرف کنندگان برای خرید به حساب می‌آیند.

سوییس پیشگام در تولید ساعت

کشور سوییس یک تاریخ طولانی و با احترام در تولید ساعت دارد، با این حال هر ساعت ساخت سوییسی تولید شده توسط کمپانی های این کشور نیست و قالبا تحت لیسانس تولید می‌شوند پس در هنگام خرید به این نکته هم توجه کنید. ساعت هایی هم که تحت لیسانس کشور سوییس تولید می‌شوند باید استاندارد قابل قبولی را رعایت کنند تا بتوانند به عنوان ساخت سوییس طبقه بندی شوند و بدین صورت عملکرد بالا و کیفیت فوق العاده آنها تضمین شود.

ژاپن؛ زمان را تغییر داد

اگر سال‌های گذشته را ملاک قرار دهیم ساعت ها کارکرد بیشتری داشتند، اما این روزها با همه گیری تلفن های هوشمند ساعت های مچی شاید اقبال گذشته خود را از دست داده باشند. با این حال کشور ژاپن بعد از سوییس از بالاترین کیفیت تولید ساعت مچی برخوردار است و اگر قصد دارید تا در کنار کیفیت مطلوب قیمتی مناسب را هم تجربه کنید می‌توانید از ساعت های مچی ژاپنی استفاده کنید.

در هنگام خرید ساعت زنانه حتما باید به فرم صفحه، نوع بند و اندازه ساعت مچی دقت کنید تا بتوانید ست زیبا و مناسب برای خود ایجاد نمایید. در هنگام خرید انواع لباس زنانه باید این نکته را توجه داشته باشید تا اگر لباس مجلسی و یا رسمی خریداری کرده‌اید دیگر به سراغ ساعت زنانه اسپرت نباید بروید.

پوشش شما موثر در انتخاب ساعت شما

یکی از مواردی که در انتخاب ساعت می‌تواند برای شما موثر باشد، استایلی است که سلیقه و انتخاب شماست. ساعت های دیجیتال و ساعت های کلاسیک عموما برای استایل های متفاوتی انتخاب می‌شوند. ساعت های کلاسیک که عموما سوییس سرآمد ساخت آنهاست با استایل های رسمی ست می‌شوند و ساعت های دیجیتال که عموما ژاپنی ها سازنده آن هستند برای استایل های فانتزی و اسپرت مورد استفاده قرار می‌گیرند. حالا انتخاب با شماست که چه ساعتی را با چه مکانیزم کارکردی و برای چه استایلی می‌خواهید انتخاب کنید.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هنگام خرید خرید ساعت ساعت مچی ساعت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۱۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام قیمت انواع خودرو / عرضه همچنان ضعیف است

تین نیوز

رئیس پیشین اتحادیه دارندگان نمایشگاه ها و فروشندگان خودروی تهران ضمن تشریح قیمت روز انواع خودرو در بازار گفت: عرضه خودرو همچنان ضعیف است و آنچه درباره تقویت واردات گفته می شود هنوز اثر خود را در بازار نشان نداده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، سعید موتمنی، رئیس پیشین اتحادیه دارندگان نمایشگاه ها و فروشندگان خودروی تهران از تداوم رکود در بازار خودرو خبر داد و گفت: اوایل هفته جاری قیمت انواع خودرو در بازار تا دو درصد ریزش را هم تجربه کرد اما این کاهش قیمت تداوم نداشت و در اواسط هفته بار دیگر به قیمت های پیشین بازگشت. 

وی افزود: افت قیمتی که در اوایل هفته اتفاق افتاده بوده برآمده از کاهش قیمت ارز و ریزش آن از  رقم ۶۵ هزار تومان بود. 

موتمنی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۳ قیمت بیشتر خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی در بازار نسبت به آخرین روزهای سال ۱۴۰۲، افزایش چهار تا پنج درصدی را تجربه کرده است. 

وی تصریح کرد: عرضه همچنان ضعیف است و آنچه درباره تقویت واردات گفته می شود هنوز اثر خود را در بازار نشان نداده است؛ اگر عرضه به اندازه کافی بود، وضعیت قیمت خودرو در بازار متفاوت از امروز بود. 

قیمت انواع خودرو 

رئیس پیشین اتحادیه دارندگان نمایشگاه ها و فروشندگان خودروی تهران در تشریح قیمت روز  انواع خودرو در بازار گفت: اکنون پژو پارس در کانال ۶۷۰ میلیون تومان قرار دارد و قیمت شماری دیگر از خودروها نیز به شرح زیر است: 

۲۰۷ اتوماتیک؛ یک میلیارد و ۸۰ میلیون

دنا؛ یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون 

سمند سورن؛ ۷۶۵ میلیون 

شاهین اتوماتیک؛ ۸۶۰ میلیون تومان و دنده ای ۷۶۰ میلیون تومان 

هایما؛ یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان 

تارا اتوماتیک؛ حدود ۹۸۰ میلیون تومان 

تارا دنده ای؛ ۷۲۰ میلیون تومان 

کوئیک دنده ای؛ ۴۴۰ میلیون تومان و کوئیک اتوماتیک ۵۳۷ میلیون تومان

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بیانی: پرسپولیس و استقلال برای ما فرقی نمی‌کنند/ ذوب آهن شرافت خود را با هیچ چیز معاوضه نمی‌کند
  • 12 محصول ایران خودرو و سایپا ارزان شد + جدول قیمت
  • قیمت خودرو امروز 13 اردیبهشت 1403
  • اعلام قیمت انواع خودرو / عرضه همچنان ضعیف است
  • شاهین اتومات چند شد؟ + جدول قیمت
  • قیمت خودرو امروز ۱۳ اردیبهشت + جدول
  • خودرو فورد ترانزیت 2025 چه مشخصاتی دارد؟
  • قیمت خودرو امروز 12 اردیبهشت 1403
  • قیمت تارا در بازار امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت باطری ماشین با دریافت باتری کهنه