Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت پالایشگاه دوم استان فارس گفت: وزارت نفت و دفاع موافقت خود را اعلام کرده تا این پروژه بزرگ به سرانجام برسد و خوراک آن به نفت خام تبدیل شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، جعفر قادری بعد از ظهر امروز در نشست خبری  درباره فعالیت‌های نمایندگان در استان فارس گفت: فعالیت و پیگیری‌ها را محدود به شهرستان شیراز نکردیم و تلاش کردیم به سمت پروژه‌های استانی برویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اقداماتی که در استان شده است، افزود: درباره پالایشگاه دوم فارس به زودی به جمع‌بندی می‌رسیم تا خوراک آن تبدیل به نفت خام شود. در این زمینه وزارت نفت و دفاع موافقت خود را اعلام کرده تا این پروژه بزرگ به سرانجام برسد.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس با اشاره به پتروشیمی‌ها و خط اتیلن مرکز بیان کرد: قرار شد پتروشیمی شهرستان فسا و جهرم در مرز این دو شهرستان  انجام شود، در داراب نیز پتروشیمی به جای خود باقی می‌ماند و در فیروزآباد هم به صنایع پایین‌دستی اختصاص پیدا می‌کند.

وی درباره کارخانه‌های ITMC نیز گفت: سهم کارخانجات مخابراتی ایران آی. تی. ام.سی از ایران خودرو خارج و منابع این کارخانه آزاد  و در حوزه کاری خودش کار کند. برای ایران خودرو فارس نیز مقرر شده تا انجام رنگ و بدنه در استان بماند.

قادری درباره افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی فرآورده و خط انتقال مواد نفتی نیز گفت: قرارداد این خط انتقال منعقد شده است که کار بزرگی است فشار را روی جاده‌ها کم می‌کند تا پالایشگاه دوم ساخته شود.

وی درباره انتقال آب از خلیج فارس‌ به استان نیز بیان کرد: قبل از اینکه خط انتقال به شیراز کامل اجرا شود، از شیراز به سمت جنوب تکمیل می‌شود تا محدودیت آب برای تامین صنایع برطرف شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان درباره مشکل آب شهرستان شیراز نیز گفت: در راستای خط دوم انتقال از سد درودزن به شیراز اگر شش کیلومتر لوله تامین شود آب به معالی‌آباد می‌رسد و مشکل آب شیراز نیز حل می‌شود، خط انتقال دیگر آب  از سد تنگ سرخ و بشار است که قرار است 100 میلیون مترمکعب آب را به شیراز برسانیم.

قادری با بیان اینکه درباره انتقال آب از استان فارس به اصفهان و یزد نیز جلساتی داشتیم، گفت: تلاش بر این است که از این کریدور استفاده کنیم و آب را به شهرهای شمالی فارس و اصفهان و یزد برسانیم و تخصیص آب نیز افزایش پیدا کرده است.

وی درباره آزادراه شیراز _ اصفهان نیز گفت: آزادراه شیراز _ اصفهان در  قطعات یک تا شش آماده شده و می‌تواند قبل از هفت و هشت مورد استفاده قرار بگیرد همچنین قطعه هفت در حال انجام و هشت هم مصوبه دولت را گرفتیم. برای آزادراه شیراز به سمت بوشهر هم تدابیری برای خرید سهام از سوی مردم اندیشیده شده تا این طرح آغاز شود.

قادری درباره شهرک‌های صنعتی استان نیز گفت: تلاش شده تا موانع واگذاری زمین در شهرک صنعتی بیضا و سروستان و منطقه ویژه سلامت برطرف شود همچنین شهرک صنعتی‌های دیگری نیز در نقاط مختلف استان به ویژه در نزدیکی شیراز دنبال می‌کنیم تا محدودیت‌ها و مشکلات برطرف شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان با بیان اینکه در گردشگری با توجه به پیگیری‌هایی که انجام شده از ظرفیت بافت تاریخی و فرسوده استفاده می‌کنیم، گفت: سه قانون بافت تاریخی و فرسوده وجود دارد که برای هر سه قانون طراح خودم هستم، یک طرح دیگر هم برای بافت‌های اطراف حرم‌های مطهر است که می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

قادری در پایان تصریح کرد: با پیگیری‌هایی انجام شده امید داریم سال آینده اقدامات خوبی در استان فارس انجام شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نکات برجسته لایحه بودجه اظهار داشت: توجه به حمل‌ونقل عمومی، تکلیف به دولت برای گازهای مشعل، ساماندهی ارز ترجیحی، رد دیون به صندوق بازنشستگی برای همسان‌سازی، اخذ مالیات از سپردگان حقوقی برای حرکت به سمت سرمایه‌گذاری  و شفافیت مالیات به همراه مکلف شدن آنان به ارائه گزارش در مجموعه‌هایی که مالیات پرداخت نمی‌کنند بخشی  از نکات برجسته بودجه است.

نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حمایت از تولید گوشی و تبلت داخلی با اخذ عوارض از گوشی‌های وارداتی، معافیت سربازی برای متاهلین دو فرزند به بالا، مشخص شدن تکالیف برای قوه قضائیه، افزایش دریافتی سربازان، افزایش قیمت خرید تضمینی گندم، الزام به اجبار بیمه‌ای سه دهک پایینی جامعه، شکل‌گیری صندوق بیماران صعب‌العلاج، تهاتر، کمک به نوسازی خودروهای فرسوده، کمک به مدارس خیرساز، نوسازی ماشین‌آلات راه و شهرسازی، تامین زیرساخت‌های مسکن ملی و مهر تا 30 هزار میلیارد، الکترونیکی کردن عوارض ازادراه‌ها، شفافیت حقوق نمایندگان، معافیت مالیاتی بخشی از واحدهای بورسی که سرمایه‌گذاری می‌کنند، الزام پزشکان به استفاده از کارتخوان از مهم‌ترین شاخص‌های بودجه سال 1401 است.

قادری با بیان اینکه 250 هزار میلیارد تومان در حوزه یارانه‌ها اختصاص داده شده است، گفت: ساماندهی تسهیلات بر اساس کد ملی تا تسهیلات قابل کنترل نیز از دیگر نکات برجسته بودجه است.

نماینده مردم شیراز و زرقان با بیان اینکه در سال آینده چه برجام به سرانجام برسد یا نرسد، سال جهش اقتصادی است تصریح کرد: باید اقداماتی در این حوزه انجام شود که افزایش یارانه‌ها یکی از اقدامات برای افزایش قدرت خرید مردم است.

وی در پاسخ به سوالی درباره حذف ارز ترجیحی و گرانی محصولاتی مانند گوشت مرغ و تخم‌مرغ بیان کرد: با برآورد امسال 18 میلیارد دلار ارز ترجیحی نیاز بود که سال آینده 22 میلیارد ارز ترجیحی نیاز می‌شود اگر دولت مسیر گذشته را دنبال کند چراکه مجبور است از بازار، ارز بخرد تا بتواند کالای اساسی را با همین قیمت نگه دارد و آثار و پیامدهای تورمی درشت می‌شود.

قادری با بیان اینکه راه حل دیگر این است که قیمت ارز را برای گندم و دارو 4200 نگه دارد و برای بقیه حذف کند، بیان کرد: بنای دولت همین راه حل است که 250 هزار میلیارد تومان در بودجه برای این منظور در نظر گرفته شده 60 هزار میلیارد تومان نیز به شرکت‌های دارویی داده می‌شود تا با همان قیمت دارو در خدمت مردم قرار بگیرد. 

وی با بیان اینکه برای گوشت مرغ و غیره یارانه به مردم پرداخت می‌شود، عنوان کرد: بخش عمده‌ای از منابع افزایش قیمت ارز به شکل یارانه به مردم ارائه می‌شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان با بیان اینکه در بحث مالیات نیز بنا نیست نرخ تغییر کند اما مجموعه‌هایی که مالیات پرداخت نمی‌کنند باید مشمول مالیات شوند، تاکید کرد: راه بهبود معیشت مردم رونق تولید و رفع موانع تولید است و باید موانع را پیش پای سرمایه‌گذار برداریم.

مصوبه احداث پتروپالایشگاه شهید سلیمانی ابلاغ شد/ آغاز مذاکره برای ساخت یک پالایشگاه 300 هزار بشکه‌ای در ونزوئلاپالایشگاه قیر ارومیه در روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسدبازدید فرماندار ویژه شهرستان آبادان از پالایشگاه روغن سازی ایرانول در آبادان

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: تلاش برای آوردن سرمایه‌گذار در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذار برای رسیدن به رونق تولید است تا موانع برطرف شود چون اگر سرمایه‌گذاری باشد درآمد ایجاد می‌شود و قدرت خرید مردم نیز افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/424/ن/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده مردم شیراز و زرقان مجلس شورای اسلامی پالایشگاه دوم هزار میلیارد ارز ترجیحی استان فارس خط انتقال برطرف شود نیز گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۱۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت ۳۰ نماینده مجلس با افزایش ۱۰درصدی تعرفه‌های تاکسی‌های اینترنتی!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از تصویب افزایش مالیات بر ارزش افزوده به ۱۰ درصد در مجلس، سازمان امور مالیاتی خواستار دریافت این مبلغ از تاکسی‌های اینترنتی شده است. اما ۳۰ نماینده مجلس در نامه‌ای به هیئت‌رئیسه، این درخواست را خلاف قانون دانسته و مخالفت خود را با آن اعلام کرده‌اند.

براساس گزارش دیجیاتو، «محمدرضا میرتاج‌الدینی»، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، درباره نامه نمایندگان به هیئت‌رئیسه مجلس در مخالفت با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده، گفت: «بند ۱۲ ماده ۱۲ قانون ارزش افزوده مصوب ۱۳۸۷ درباره معافیت خدمات حمل‌ونقل عمومی مسافری درون و برون شهری، جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده است. در جزء ۱۳ بند «ب» ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مورخ ۱۴۰۰ نیز این معافیت تثبیت و توسعه‌یافته و درعین‌حال، ارائه خدمات حمل‌ونقل عمومی مسافری از طریق انعقاد قرارداد نیز مشمول بند ۱۲ ماده ۱۲ قانون شناخته‌شده و از پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده معاف است؛ هدف اصلی قانون‌گذار کاهش هزینه‌های مصرف‌کننده نهایی یعنی مردم در تأمین نیاز حمل‌ونقل به‌عنوان یکی از نیازهای اساسی بوده است.»

این نماینده مجلس افزود: «درحال‌حاضر روزانه نزدیک به ۱۰۰ میلیون سفر درون و برون شهری در کشور صورت می‌گیرد که از این تعداد ۷۰ تا ۷۵ درصد از سفرها توسط خودروهای شخصی است که هیچ‌گونه دستورالعملی نداشته و عملاً تحت نظارت و مدیریت هیچ سازمان و مجموعه‌ای نیست.»

انجام روزانه بیش از ۵ میلیون سفر با تاکسی‌های اینترنتی

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو بیان کرد: «حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد از سفرها از طریق سیستم حمل‌ونقل عمومی از قبیل مترو و اتوبوس است و بین ۵ تا در ۱۰ درصد سفرها نیز از طریق سکوهای تاکسی‌های اینترنتی شامل بیش از ۵ میلیون سفر داخل شهری و بین‌شهری انجام می‌شود.»

میرتاج‌الدینی خاطرنشان کرد: «در این شرایط درصد استفاده مردم از تاکسی‌های اینترنتی به‌دلیل بهره‌بردن این سکوها از هوش مصنوعی، در دسترس و امن‌تر بودن رو به افزایش است. یعنی در عمل با افزایش سهم این بخش، سهم ۷۰ درصدی سفرهای خودروهای شخصی بدون نظارت کاسته شده و به سکوهای اینترنتی افزوده می‌شود که این اتفاق بسیار مثبتی برای مدیریت کلان کشور و توسعه اقتصاد دیجیتال است.»

تحمیل گرانی به ۷۰ میلیون ایرانی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «براساس برآورد، بیش از ۷۰ میلیون کاربر فعال از این سکوها بهره‌مند هستند که با عدم اعمال قانون خدمات ارزش افزوده به بیش از ۷۰ میلیون ایرانی به ازای هر سفر اینترنتی هزینه ۱۰ درصدی مالیات بر ارزش افزوده به‌صورت غیرقانونی تحمیل می‌شود که با باعث ایجاد تورم و گرانی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در سطح کشور و سوق‌دادن مردم به سمت سفر با خودروهای شخصی است و عقب‌گرد کشور درجهت حرکت به سمت توسعه سهم اقتصاد دیجیتال را به‌دنبال دارد.»

او تأکید کرد: «علی‌رغم وجود نص صریح قانون و وجود بخشنامه اختصاصی مبنی بر معافیت تاکسی‌های آنلاین از پرداخت ارزش افزوده توسط مردم، اداره‌های مالیات براساس ابلاغیه جدید به شرکت‌های تاکسی اینترنتی، اقدام به طلب ارزش افزوده از مردم کرده‌اند که مجلس شورای اسلامی با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه تاکسی‌های اینترنتی در ازای دریافت غیرقانونی مالیات بر ارزش افزوده توسط سازمان امور مالیاتی، مخالف است.»

طرح سؤال از وزیر اقتصاد

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: «در همین راستا سؤالی از وزیر امور اقتصادی و دارایی مطرح کردیم مبنی بر اینکه عدم اجرای معافیت ارزش افزوده در خدمات حمل‌ونقل در تناقض با نص صریح قوانین و در تعارض با سیاست‌های کلان کشور و برنامه‌های دولت سیزدهم برای کاهش هزینه‌های مردم در بخش نیازهای اساسی دارد لذا با توجه به اینکه در آینده نزدیک با توسعه اقتصاد دیجیتال و زیرساخت‌های هوش مصنوعی در کشور بیشتر سهم سفرها و خدمات حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری در بستر سیستم‌های نوین صورت می پذیرد، توضیحاتی در این خصوص و عدم اجرای قانون توسط سازمان امور مالیاتی به مجلس شورای اسلامی داده شود.»

وی ادامه داد: «وزارت امور اقتصادی و دارایی باید مقررات را در جهت اقتصاد دیجیتال به‌روزرسانی و از ایجاد تورم جلوگیری کند و حمایت از اقتصاد دیجیتال را در دستورکار قرار دهد چرا که حمایت از این حوزه، حمایت از معیشت مردم است و حوزه حمل‌ونقل از اهمیت بسیار بالایی در زندگی مردم برخوردار است و مجلس این افزایش ۱۰ درصدی را خلاف قانون مصوب مجلس سال ۱۳۸۷ در خصوص قانون مالیات بر ارزش افزوده می‌داند.»

میرتاج‌الدینی تأکید کرد: «دولت باید سعی کند متولی‌ها در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را به یک نهاد کاهش دهد و از ایجاد نهادهای موازی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه هوش مصنوعی، ارتباطات و فناوری اطلاعات جلوگیری کند چرا که مجلس شورای اسلامی مخالف نهادهای موازی در این حوزه است.»

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901699

دیگر خبرها

  • مخالفت ۳۰ نماینده مجلس با افزایش ۱۰درصدی تعرفه‌های تاکسی‌های اینترنتی!
  • با کاندیداهای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس دو حوزه انتخابیه فارس آشنا شوید
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • کمبود معلم در هرمزگان ‌برای همیشه برطرف شود
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس