Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@18:55:04 GMT

۵ درصد از محصولات کشاورزی خوزستان قابلیت پرتودهی دارند

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۷۲۱۳۹

۵ درصد از محصولات کشاورزی خوزستان قابلیت پرتودهی دارند

به گزارش خبرنگار مهر، رضا فتوحی ظهر امروز شنبه در نشست با «سید پژمان شیرمردی» معاون سازمان انرژی اتمی ایران گفت: اگر مسئولان استانی خواهان پیشرفت همه جانبه استان خود باشند، آن استان پیشرفتهای بزرگی را شاهد خواهد بود که در غیر این صورت استان دچار روزمرگی می‌شود.

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان با بیان اینکه این استان دارای ۱۸ میلیون تن محصولات کشاورزی است که ۵ درصد آن قابلیت پرتو دهی دارد، افزود: غلات، حبوبات، صیفی‌جات، میوه‌جات، سیب زمینی و… قابلیت پرتو دهی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: خوزستان به دلایل همسایگی با کشور عراق، همسایگی با آب‌های آزاد و کاهش نرخ بیکاری در استان می‌تواند به عنوان اولین اولویت کشور در پرتو دهی در زمینه‌های مختلف مطرح شود.

فتوحی گفت: ضمن آگاه سازی سازمان‌ها و مردم از موارد استفاده از پرتو دهی به محصولات کشاورزی و… همه تلاش خود را برای استفاده از این تکنولوژی در راستای بالا بردن طول عمر و ماندگاری بیشتر محصولات کشاورزی خواهیم کرد.

به گزارش مهر، در این نشست تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان و سازمان انرژی اتمی ایران به منظور تأسیس سامانه‌های پرتودهی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی امضا شد.

کد خبر 5445190

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری خوزستان تفاهم نامه همکاری مراکز پرتو کشاورزی خوزستان بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه سفر استانی گردشگری اردوهای راهیان نور عکس استانها مشهد ایلام شیوع کرونا جهاد تبیین خراسان رضوی محصولات کشاورزی پرتو دهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۲۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان

صادق برزگر، ناظر گمرکات گیلان از صادرات ۱۰۵ هزار و ۶۱۸ تن کالای اساسی به ارزش ۵۱ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۹۲۶ دلار از ابتدای امسال تاکنون به کشور‌های همسایه از طریق گمرکات این استان خبر داد.

او با بیان اینکه این کالا‌ها شامل محصولات کشاورزی، معدنی و غذایی است، افزود: محصولات کشاورزی شامل انواع میوه، کیوی، سیب، پرتقال و سبزیجات و محصولات معدنی هم شامل سیمان، سنگ، نمک و شیشه بوده است. 

به گفته ناظر گمرکات گیلان، محصولات شیمیایی، پلاستیکی و صنایع غذایی شامل بیسکوییت، کلوچه، رب گوجه و کنسانتره نیز در این مدت به دیگر کشور‌ها صادر شده است.

برزگر مقصد کالا‌های صادراتی را کشور‌های هند، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان، اوکراین، ترکمنستان و بلاروس اعلام کرد.

او تصریح کرد: این مقدار کالا از نظر وزن ۳ درصد و از نظر ارزش یک درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • ارزآوری ۶.۲ میلیارد دلاری بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • حمل محصولات کشاورزی گلستان، برنامه ریزی های لازم را می خواهد