Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس فرهنگستان زبان ادب و فارسی گفت: نظامی‌گنجوی ‌ارزش‌های انقلاب اسلامی را در شعرهای خود متجلی کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، غلامعلی حدادعادل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایران کشوری با تمدن چندین هزار ساله، همراه با داشتن مردمی باهوش و سخت‌کوش است که در 1400 سال اخیر مزین به فرهنگ معنوی اسلامی و استعداد ایرانی در کنار معنویت اسلامی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این موضوع سبب ایجاد فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی شده چرا که ایرانیان یکی از ارکان تمدن اسلامی بوده‌اند و امروز هم به برکت انقلاب اسلامی ایران در همه جای جهان نام‌آور شده و بزرگ‌ترین سرمایه ما فرهنگ ماست که ارزش‌های ما و جهان‌بینی ما را در خود جای داده است.

رئیس فرهنگستان زبان ادب و فارسی گفت: این فرهنگ در ادبیات و هنر ما دل‌نشین و دل‌پذیر شده و در سراسر جهان گسترش یافته و حتی در خارج از مرزهای ایران به این شکل بوده است.

حدادعادل: نظامی‌گنجوی به ایران تعلق دارد/ مصادره این شاعر به نام کشوری دیگر بسیار حیرت‌آور است100 برنامه به مناسبت بزگداشت نظامی‌گنجوی در استان خراسان رضوی برگزار می‌شود15 برنامه گرامیداشت هفته نظامی گنجوی در استان کرمان برگزار می‌شود

حدادعادل ادامه داد: وظیفه تمامی ایرانیان این است که این فرهنگ را بشناسند و به همگان معرفی کنند و 21 اسفندماه را که روز نظامی‌گنجوی نامیده شده و به عنوان علمدار انقلاب اسلامی تلقی می‌شود و ارزش‌های انقلاب اسلامی را در شعرهای خود متجلی کرده به دنیا بشناسانند.

 

 

انتهای پیام/132/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انقلاب اسلامی نظامی گنجوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۲۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه محسن رضایی به جبهه انقلاب: اختلافات جزئی و سلایق شخصی را کنار بگذارید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محسن رضایی، دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در حاشیه جلسه کمیسیون تخصصی این شورا با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر پایه ارزش‌هایی همچون برادری، ایثار، فداکاری و وحدت بنا شده است، اظهار کرد: این ارزش‌ها بودند که مردم ایران را در برابر ظلم و ستم رژیم پهلوی متحد و آنان را به سوی پیروزی رهنمون کردند.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، وی ادامه داد: دو گوهر گرانبهای برادری و وحدت در قلب انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس می‌درخشیدند و این دو ارزش، ریشه در فطرت پاک انسان و تعالیم بلند اسلام دارند و رمز موفقیت و پیروزی ما در سخت‌ترین دوران تاریخ کشورمان بوده‌اند. روح برادری، قوای رزمندگان ما را چند برابر و آنان را به معجزه‌هایی در میدان نبرد تبدیل می‌کرد.

عضو مجمع تشکیل مصلحت نظام، تاکید کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ‌شدن این ارزش‌ها در جامعه بوده‌ایم. این موضوع، نه تنها به ضرر انسجام و همبستگی ملی است، بلکه مانعی در برابر پیشرفت و توسعه کشور به شمار می‌رود.

رضایی افزود: دشمنان قسم‌خورده این ملت، همواره در تلاش برای ایجاد تفرقه و نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند و ما باید با هوشیاری و بصیرت، در برابر این توطئه‌ها ایستادگی کنیم و با تکیه بر ارزش‌های مشترک خود، جبهه‌ای واحد و قدرتمند تشکیل دهیم.

وی با بیان اینکه جبهه انقلاب باید با کنار گذاشتن اختلافات جزئی و سلایق شخصی، حول محور منافع ملی و آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت کند، گفت: فقط با وحدت و همدلی می‌توانیم به آرمان‌های خود که ساختن ایران قوی، مقتدر و آباد است، دست پیدا کنیم. همه فعالان سیاسی، دلسوزان انقلاب و جبهه انقلاب اسلامی با درک شرایط حساس کنونی، تمام تلاش خود را برای حفظ و تقویت وحدت و برادری در جبهه انقلاب به کار گیرند تا با گام‌های استوار در مسیر پیشرفت و توسعه کشور حرکت کنیم.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901263

دیگر خبرها

  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را گزارش بدهند
  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را در خراسان رضوی گزارش دهند
  • وعده صادق نقطه عطف و روزنه امید در دنیا ایجاد کرد
  • دنیا از توان نظامی ایران متحیر شده است
  • ۱۷ نقطه از گلستان میزبان برنامه‌های دویست و نود و یکمین سالروز تولد مختومقلی فراغی است
  • درخواست محسن رضایی از جبهه انقلاب | در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن برخی ارزش‌ها بوده‌ایم
  • محسن رضایی: جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • از ایران تا پاکستان/ شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • توصیه محسن رضایی به جبهه انقلاب: اختلافات جزئی و سلایق شخصی را کنار بگذارید
  • جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد