Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز شنبه در جشن اعیاد شعبانیه در حسینیه امامزاده حسین (ع) قزوین با تبریک میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، اظهار داشت: خدای متعال درباره حضرت ابراهیم (ع) می‌فرماید جوانمردی به نام ابراهیم بت‌ها را شکسته و توصیف حضرت ابراهیم جلوتر از اسمش آمده و در حقیقت خدای متعال جوانمردی را همراه جوانی آورده است و جوانان ما به شدت به آن احتیاج دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: خدای متعال در سوره مبارکه کهف نیز راجع به اصحاب کهف فرموده است آنها یک عده جوانمرد بودند، به پروردگارشان ایمان داشتند و خدای متعال هدایتشان کرد و امروز هم عشق و محبّت حضرت علی اکبر جوانان ما را دور هم جمع کرده است.

نماینده ولی‌ فقیه در استان قزوین تاکید کرد: جوانی به‌تنهایی هنر نیست و انسان بعد از گذر ایام کودکی و نوجوانی وارد دوران جوانی می‌شود و زمانی هم این دوران تمام می‌شود، البته خود واژه جوان نماد نشاط، اراده قوی، ارزش‌ها و خوبیهاست.

امام جمعه قزوین یادآور شد: در بستر جوانی، «جوانمردی» هنر است، مانند کاغذ سفید دارای نقش و نگاری که وقتی نقاشی زیبایی روی آن ترسیم شود، هنرِ انسان دیده می‌شود، انسان می‌تواند هم جوان و هم جوانمرد باشد و کسی‌که ظلم می‌کند با اینکه در سن جوانی است، ناجوانمرد می باشد و جوانی که تصمیم می‌گیرد علی‌اکبری زندگی کند، جوانمرد است.

آیت الله عابدینی با اشاره به برخی از نشانه‌های جوانمردی بیان کرد: اولین نشانه جوانمردی را می‌توان در اذن میدان گرفتن حضرت علی‌اکبر (ع) از امام حسین (ع) مشاهده کرد که با جوانمردی فرمود ما از کشته شدن در راه خدا ترسی نداریم؛ چراکه حق همراه ما است.

وی تاکید کرد: جوانمردی جنس و سن نمی‌شناسد، حبیب بن مظاهر که جزء مسن‌ترین افراد واقعه کربلا نامش آمده، جوانمرد است همچنین جوانمردی، زن و مرد نمی‌شناسد و الان در عالم هرکس با سیره و روش حضرت زینب (س) پای دینش بایستد، جوانمرد است.

امام جمعه قزوین گفت: هر جوانی، جوانمرد باشد یاور امام حسین (ع) است و امروز کسب رضایت قلبی پدر و مادر در موضوعات مختلف وظیفه سنگینی بر دوش جوانان ما گذاشته است.

برچسب‌ها اعیاد مذهبی استان قزوین نماینده ولی فقیه در استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اعیاد مذهبی استان قزوین نماینده ولی فقیه در استان قزوین اعیاد مذهبی استان قزوین نماینده ولی فقیه در استان قزوین خدای متعال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۲۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارشاد مدیران در جلسه درس اخلاق

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ امام جمعه اراک و نماینده ولی فقیه در استان مرکزی امروز در جلسه درس اخلاق مدیران استان مرکزی، گفت: دفاع از حقوق عمومی در چارچوب مقررات موجب تحقق نظم، امنیت، جلب اعتماد عمومی و تقویت دلگرمی مردم به نظام اسلامی است که باید مورد توجه مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

او ادامه داد: نظارت بر امور، برنامه‌محوری، حرکت در راستای مناسب وظایف، اخلاص و ایمان از اموری است که باید همواره در دستور کار مدیران قرار داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در قسمت دیگری از سخنان خود سعادت، رستگاری و پیروزی را در سایه پاکی نفس، تقوا و اجتناب از معصیت عنوان کرد و گفت: تزکیه نفس، به معنای پاکی و طهارت نفس از تمام رذائل اخلاقی و آراستگی بشر به فضائل اخلاقی بوده و خداوند متعال در آیات بسیاری به اهمیت و ضرورت آن برای رسیدن به کمال اشاره کرده است.

دیگر خبرها

  • برگزاری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا نماد اراده طرفین برای گسترش روابط اقتصادی است
  • نماد فرهنگی فرزندآوری و جوانی جمعیت هرمزگان کلنگ‌زنی شد
  • پهلوان بودن واژه ایست بینهایت
  • تسهیل امر مسکن و مشارکت مردم در این حوزه بسیار مهم است
  • آغاز رویداد جایزه جوانی جمعیت
  • توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان
  • ضرورت حفظ روابط دوستانه در بین فرهیختگان و دانشگاهیان
  • رابطه بین دانش و صنعت تقویت شود
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • ارشاد مدیران در جلسه درس اخلاق