Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@20:07:34 GMT

جلسه ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۷۲۹۴۹

جلسه ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور برگزار شد

نخستین جلسه ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور در دولت سیزدهم عصر امروز(شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

/ ماموریت به دستگاه های مسئول برای احصاء و رفع مشکلات فرهنگی کشور

به گزارش ایسنا، محمد مخبر در این جلسه با اشاره به انتظارات جدی مردم از دولت نسبت به ساماندهی مباحث فرهنگی تأکید کرد: بستر سازی فرهنگی در کشور باید با اتخاذ اقدامات مناسب و برنامه ریزی های متناسب با اقلیم های فرهنگی و سرزمینی کشور انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رییس جمهور اقتصاد و فرهنگ را از مسایل مهم کشور برشمرد و افزود: بسیاری از مشکلات کشور و دغدغه های مقام معظم رهبری مربوط به همین دو حوزه است که متأسفانه تاکنون به تأکیدات و منویات اقتصادی و فرهنگی ایشان توجه کافی نشده است و ضروری است با برنامه ریزی و اولویت بندی اهداف با توجه به اسناد بالادستی کاستی های گذشته جبران شود.

مخبر از دستگاه های ذیربط فرهنگی خواست تا با احصاء مشکلات و برنامه ریزی های مشخص، افق راه و چشم انداز رفع مشکلات فرهنگی کشور را تهیه نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این جلسه با اشاره به نگاه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تدوین پیوست فرهنگی در طرح های بزرگ و کلان کشوری، گفت: اطمینان داریم با نگاه عملیاتی معاون اول رییس جمهور و همچنین تأکیدات رییس جمهور در دولت سیزدهم شاهد اقدامات عملی و تأثیرگذار در حوزه فرهنگ باشیم تا نگرانی ها و دغدغه های فرهنگی مورد نظر مقام معظم رهبری و مردم رفع شود.

در این جلسه که وزرای کشور، ورزش و جوانان، علوم تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین مسئولان دستگاه های مربوطه حضور داشتند، دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی گزارشی از اقدامات انجام شده برای اجرایی شدن نقشه مهندسی فرهنگی کشور ارائه کرد و همچنین ماده واحده های لازم برای الزام در اجرای برنامه های نقشه مهندسی فرهنگی کشور و همچنین بودجه ریزی های سالانه با رویکرد برش استانی و نگاه به الزامات زیست بوم فرهنگی هر نقطه از کشور بحث، بررسی و تصمیم گیری شد.

در این جلسه تأکید شد که نقشه مهندسی فرهنگی کشور بر اساس برش استانی مسأله محور و با توجه به نظرات کنشگران اصلی استان ها با همکاری و هماهنگی استانداری ها تدوین شود.

در ادامه نیز اعضای جلسه نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص چگونگی اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور در زمینه های لزوم بسترسازی فرهنگی براساس آمایش سرزمینی، پاسخگویی دستگاه ها در قبال تخصیص بودجه، اتخاذ اقدامات عملیاتی و قانونی در مسیر فرهنگ سازی، تبیین مباحث فرهنگی در جامعه علمی و اساتید کشور،  توجه به انسجام فرهنگی، چگونگی تخصیص اعتبارات و اتخاذ رویکرد برنامه و نتیجه محور مطرح کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور جلسه ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور نقشه مهندسی فرهنگی کشور رییس جمهور دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۲۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاد حجاب از تکالیف شورایعالی انقلاب فرهنگی است | جزئیات جریمه قطعی بدحجابی

 محمدتقی نقدعلی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، درباره نحوه برخورد با افراد بی‌حجاب طبق لایحه عفاف و حجاب گفت: در لایحه عفاف و حجاب که اگر مورد تایید نهایی شورای نگهبان قرار بگیرد مرحله اول را در قالب یک تذکر پیامکی با یک جریمه معلق قرار دادیم و در مرحله بعد اگر طرف اصرار بر کشف حجاب داشت جریمه قطعی خواهد شد و در مرحله سوم پروسه قضایی را تعریف کردیم.

وی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ماده ۶۳۸ قانون فعلی بی‌حجابی را جرم‌انگاری کرده است و جرم هم علی‌القاعده جرم مشهود است و نیروهای انتظامی طبق آن عمل می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: اگر لایحه به مجلس بیاید وضعیت از نظر کیفیت برخورد تعدیل می‌شود.

نقدعلی اظهار کرد: تشکیل ستاد حجاب از تکالیف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و سال‌های سال است که تشکیل ستاد حجاب تکلیف شده است و مطابق آن پیش می‌روند.

وی گفت: کارکرد ستاد حجاب این است که دستگاه‌ها را جمع می‌کند و تکالیف اجرایی و عملیاتی کردن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را تدوین می‌کند.

دیگر خبرها

  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • ستاد حجاب از تکالیف شورایعالی انقلاب فرهنگی است | جزئیات جریمه قطعی بدحجابی
  • اعلام جزئیات جدید از لایحه حجاب و عفاف | اصرار بر بی‌حجابی برخورد قضایی دارد
  • مراحل برخورد با افراد بی‌حجاب بر اساس لایحه عفاف و حجاب
  • اصرار بر بی‌حجابی برخورد قضایی دارد؟
  • پایان باشکوه بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک ایران
  • حضور برخی از سفیران در بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • برگزاری نشست‌های تخصصی بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه‌برداری
  • نشست هم اندیشی سازمان‌های کارگری و کارفرمایی کهگیلویه و بویراحمد