Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از شهرداری منطقه دو، معاون خدمات شهری و محیط زیست این منطقه گفت: به منظور طراوت بخشی به محیط شهری ، المان های نوروزی با موضوعات هنری و بهار و نو شدن طبیعت در حال نصب است.

علیرضا جعفری در این باره افزود: با توجه به رویکردهای مدیریت شهری در تلطیف و ایجاد نشاط در فضاهای شهری، المان های نوروزی و نورپردازی معابر دردستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نصب ۲۰ المان حجمی در میادین و معابر گفت: این طرح تلاشی برای وارد کردن هنر در زندگی روزمره شهروندان و تزریق لطافت و شادابی در معابر شهری است.

جعفری ادامه داد: در حال حاضر المان‌های «طنین نوروز» در چهارراه سرو، «کوچ فلامینگو» در میدان سماء و همچنین المان ها نوشتاری از «شعرهای بهارانه» در بزرگراه شیخ فضل اله نوری در ورودی منطقه نصب شده و جانمایی المان هایی همچون «حاجی فیروز» در میدان بهرود، المان «بابا نوروز» در میدان تیموری ، هفت سین تخم مرغی در میادین توحید و فرحزاد در دستور کار قرار دارد.

معاون خدمات شهری ومحیط زیست منطقه دو با اشاره به اقدامات اجرایی در زیباسازی میادین اصلی منطقه گفت: نصب ریسه های نوری مدور و المان نوری در معابر و میادین این منطقه ، اجرای دیوار نگاری در بزرگراه هاشمی رفسنجانی، اهتزاز پرچم های رنگی، با هدف آراستگی و زیباسازی شهری ازدیگر اقدامات اجرایی در طرح استقبال از بهار است.

وی ادامه داد: بوستان نهج البلاغه به عنوان یکی از بوستان های فرامنطقه ای است که روزانه میزبان تعداد زیادی از شهروندان است و به منظور ایجاد فضایی زیبا برای پذیرایی از گردشگران نوروزی، علاوه بر کاشت گل های بهاری، موزه نقش و نور به مساحت یک هزار و ۲۰۰ مترمربع در این بوستان اجرا می شود.

سال ۱۴۰۱ موعد بهره برداری از مترو شهر پرند

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه اعلام کرد: سال ۱۴۰۱ موعد بهره برداری از ایستگاه مترو شهر پرند است و این مهم با توجه به عزم جمعی متولیان امر،‌ باید محقق شود.

مسعود درستی در جریان بازدید از مسیر ۱۹ کیلومتری خط مترو فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر پرند و همچنین ایستگاه در حال تکمیل این شهر حومه ای پایتخت ، با اعلام این مطلب افزود: واقعیت آن است که امتداد جنوبی خط یک مترو که ۵۰ کیلومتر طول داشته و تا ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره) رسیده است،‌ با بهره برداری از ادامه مسیر و مسافرگیری در ایستگاه شهر پرند است که به بهره وری مورد نظر نائل آمده و کارکرد واقعی خود را پیدا می کند.

وی در ادامه به سرمایه گذاری صورت گرفته در سال‌های اخیر برای تکمیل این خط تا شهر جدید پرند اشاره کرد و افزود: خوشبختانه توافق های خوبی با وزارت راه و شهرسازی،‌ استانداری تهران و شرکت عمران شهرهای جدید صورت گرفته تا با تأمین منابع مالی مورد نیاز، هزینه های انجام شده تا به امروز به نتیجه غایی منتج شود. با این اوصاف و نظر به اراده دست اندرکاران پروژه، سال ۱۴۰۱ حتما باید شهر پرند به شبکه مترو تهران متصل شود تا جمعیت قابل توجه این شهر از منافع و مواهب آن بهره مند شود.

گفتنی است مسئولیت احداث مترو شهرهای اقماری پایتخت با وزارت راه و شهرسازی است و شرکت مترو تهران به لحاظ تجربه بالای ساخت راه آهن ریلی درون شهری، این پروژه را در قالب مجری طرح راهبری می کند.

مساجد محور تقویت روحیه، نشاط و شادابی 

معاون هماهنگی امور مناطق سازمان زیباسازی شهر تهران از تهیه و تحویل بسته‌های حمایتی برای اقلام مناسبتی به مساجد مناطق ۲۲ گانه تهران خبر داد.

مهدی قربانی، از تهیه و تحویل بسته‌های حمایتی اقلام مناسبتی به مساجد مناطق ۲۲ گانه تهران خبر داد و گفت: با توجه به پیش رو بودن ولادت منجی عالم بشریت، حضرت ولیعصر (عج) و اهمیت بزرگداشت نیمه شعبان، بسته‌های حمایتی اقلام مناسبتی، در مساجد مناطق ۲۲ گانه تهران توزیع خواهد شد.

وی افزود: این اقدام در سازمان زیباسازی شهر تهران با هدف فضاسازی شهری و با رویکرد محله‌ای انجام می‌شود، در این برنامه مساجد به عنوان محوریت محلات و در راستای تقویت روحیه، نشاط و شادابی شهروندان، مورد حمایت قرار می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور مناطق سازمان زیباسازی شهر تهران تصریح کرد: در این برنامه معاونت هماهنگی امور مناطق با همکاری اداره سازمان زیباسازی شهر تهران، مساجد واجد شرایط را شناسایی خواهند کرد، و موارد مورد نظر به نمایندگان مربوطه تحویل داده می‌شود.

قربانی افزود: در این طرح به یک هزار مسجد، اقلام حمایتی ارائه خواهد شد، تا تمامی بخش‌ها امکان آذین‌بندی شهر را در آستانه این جشن باشکوه داشته باشند.

وی درباره جزئیات اقلام مورد نظر به مساجد شهر تهران، گفت: در این برنامه به هر مسجد، ۱۰تخته  پرچم ۱۲۰*۷۰ سانتی متری طرح نیمه شعبان، تحویل داده می‌شود، ریسه پارچه‌ای سفید رنگ، و ریسه پارچه‌ای زرد رنگ به طول ۴۰ متر، نیز از دیگر اقلام تحویلی به مساجد واجد شرایط است، ریسه نوری بلوطی به طول  ۱۰۰ متر، ۱۰ عدد دستک فلزی پایه پرچم و میله پرچم ۱۵۰ سانتی متری نیز از دیگر اقلامی هستند که به مناسبت جشن نیمه شعبان به مساجد تحویل داده می‌شود.

زیباسازی منظرشهری در غرب تهران

شهردار منطقه ۹ به همراه مدیران شهری در راستای طرح روز شمار تا نوروز۱۴۰۱، در گام پنجم با بازدید از محلات منطقه در آستانه بهار طبیعت، بر ایجاد فضای بصری بانشاط در غرب تهران تاکید کرد.

محمد جواد خسروی به همراه معاونین و شهرداران نواحی در راستای طرح روز شمار تا نوروز ۱۴۰۱، هر پنجشنبه با بازدید از محلات منطقه۹ با محوریت خاص مورد پایش قرار می دهد.

اکنون و با رسیدن به گام پنجم طرح روز شمار تا نوروز ۱۴۰۱، شهردار منطقه ۹ با تاکید بر زیباسازی معابر و شریان های منطقه و محلات گفت: در آستانه سال جدید، منطقه ۹ به عنوان یکی از مناطقی که در ورودی پایتخت واقع شده نسبت به ایجاد فضای بصری بانشاط اقدامات ویژه ای را در دستور کار دارد.

وی افزود: در این راستا با شستشوی جداره ها و ایستگاه های اتوبوس و تاکسی، حذف زوائد فیزیکی، نورپردازی و آذین بندی و نصب المان های نوروزی و رنگ آمیزی حصارهای کارگاهی و ساختمانی جلوه ایی از بهار را به غرب تهران می دهد.

خسروی عنوان کرد: طرح روز شمار تا نوروز ۱۴۰۱ که از بهمن ماه ۱۴۰۰ شروع شده تا نوروز ۱۴۰۱ ادامه دارد که در گام اول آن بازدید و رسیدگی به بوستان های منطقه ۹ در دستور کار بود.

وی توضیح داد: در گام دوم این طرح شناسایی و معرفی ظرفیت های گردشگری غرب تهران مد نظر بوده است.

شهردار منطقه ۹ افزود: همچنین با ادامه این طرح در گام سوم بازدید و رسیدگی به معضلات محلات انجام شد.

به گفته وی، در گام چهارم طرح مذکور، نسبت به جانمائی و نصب غرفه در نقاط مختلف محلات با هدف دسترسی سریع، آسان و با صرفه شهروندان منطقه به اقلام ضروری و مایحتاج شب عید اقدام شد.
 

کاشت ۴۳۰ نهال به تعداد شهدای نواحی چهارگانه منطقه ۱۳

شهردار منطقه۱۳ از کاشت ۴۳۰ نهال به تعداد شهدای نواحی چهارگانه همزمان با ششمین روز از جشنواره شهید باکری و در آستانه روز شهید در محلات این منطقه خبر داد.

محمد هادی علی احمدی با بیان اینکه همزمان با آغاز جشنواره شهید باکری تا کنون، کاشت نهال و توسعه فضای سبز محدوده به یاد شهدا  در دستور کار قرار گرفت و تا ۲۵ اسفند ماه ادامه دارد، گفت :در ششمین روز از جشنواره شهید باکری و در آستانه روز شهید، ۴۳۰ نهال به تعداد شهدای نواحی چهارگانه در محدوده بوستان پیروزی و فلکه اول و دوم نیروی هوایی کاشته شد.

وی افزود: شهدا امنیت را برای ما به ارمغان آوردند و همه ما در برابر این از خودگذشتگی مسئولیم و این اقدام به نشان قدردانی از ایثار این حماسه سازان و به یاد شهدای نواحی صورت گرفت.

شهردارمنطقه ۱۳ یادآور شد: به مناسبت گرامیداشت روز شهید ، مراسمی  به طور نمادین ، با حضور رئیس انجمن روابط عمومی ایران ، معاونان و جمعی از خانواده شهدا در بوستان پیروزی ناحیه سه برگزار و با کاشت  نهال های توت که مزین به پلاک شهدا بود ، یاد و خاطره شهدای محلات این ناحیه گرامی داشته و به مقام شامخ شهدا ادای احترام شد.

همکاری شهرداری تهران با شرکت ترکیه ای برای استحصال انرژی از پسماند

نمایندگان شرکت EFIA ترکیه ضمن بازدید از دستاوردهای سازمان مدیریت پسماند پایتخت، بر همکاری دو کشور در زمینه انتقال تجربیات خود برای استحصال انرژی از پسماند تاکید کردند.

در این دیدار نمایندگان حاضر در ابتدا از فعالیت‌های زیست محیطی سازمان در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه شامل خطوط پردازش، سایت تخمیر، هوادهی پسماند، روند تولید کمپوست، سیستم زباله سوز و سایت استحصال گاز متان از پسماند بازدید کرده و سپس  در نشستی که با حضور مدیر عامل، تعدادی از مدیران، معاونین و کارشناسان سازمان انجام شد، به بحث و تبادل نظر در خصوص  شیوه‌های مدیریت بهینه پسماند پایتخت پرداختند.

مدیر عامل سازمان پسماند شهر تهران در این دیدار با اشاره به سابقه ارتباطات مدیریت شهری ایران و ترکیه گفت: با توجه به اینکه کشور ترکیه در مدیریت پسماند و استحصال انرژی از زباله به موفقیت‌های زیادی رسیده است، مدیریت پسماند پایتخت تمایل دارد از تجربیات فنی و تخصصی ترکیه و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی این کشور در حوزه پسماند استفاده کند.

محمد مهدی عزیزی با تاکید بر اهمیت تولید انرژی از پسماند گفت: استحصال انرژی از زباله‌های شهری یکی از راهکارهای تبدیل معضل تولید بی‌رویه پسماند به فرصت بوده که از این طریق علاوه بر دفع زباله و حفاظت از محیط زیست، امکان تولید انرژی از آن و تبدیل آن به برق از طریق گاز متان نیز فراهم می‌شود.

در ادامه این نشست، اکرام ساگلین مدیرعامل هلدینگ EFIA در خصوص مدیریت پسماند در کشور ترکیه با تمرکز بر تولید انرژی از گاز متان در مراکز دفن پسماند  و  قیمت خرید برق تولیدی توسط دولت جمهوری اسلامی سوالاتی را مطرح کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند تهران ضمن پاسخ به سوالات نمایندگان ترکیه‌ای خواستار ارائه پروپوزال نحوه سرمایه‌گذاری و مشارکت آنها در مجتمع آرادکوه شد.

نمایندگان شرکت EFIA ترکیه نیز در ادامه ضمن قول مساعدت مبنی بر تعامل و ارائه پروپوزال در زمینه نحوه همکاری با این سازمان، نظرات و پیشهادهای خود را در خصوص روش‌های بهینه پردازش و دفع پسماندهای شهر تهران ارائه دادند.

در پایان این نشست مقرر شد طرف ترکیه‌ای ظرف ۱۵ روز پیشنهاد و نحوه مشارکت خود را به سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران ارائه کند.

دارالمومنین تهران به استقبال از بهار رفت

شهردار منطقه ۱۴ از اجرای برنامه های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و پویش های متنوع مردم محور در محله های دارالمومنین تهران خبرداد.

محمد امین سالاری پور در این باره گفت: در آستانه فرا رسیدن سال نو و استقبال از بهار این برنامه ها در قالب های متنوع که در برگیرنده تمام اقشار و گروه های سنی باشد اجرایی شده و تا نیمه فروردین۱۴۰۱ ادامه خواهد یافت.

وی از اجرای برنامه «بهار ایمن» با حضور آتش نشانان در محلات مختلف خبرداد و افزود: این دوره های آموزشی حضوری و آنلاین، با محوریت پیشگیری از مخاطرات احتمالی چهارشنبه پایانی سال ویژه کودکان، خانواده ها، اصناف و گروه های مختلف شهروندان برگزار می شود.

سالاری پور افزود: همچنین دوره آموزشی خانه تکانی ایمن، آموزش نگهداری از فضاهای سبز  و برگزاری مسابقات با موضوع های بهاری از جمله این برنامه هاست که با مشارکت خانواده ها به اجرا در آمده است.

شهردار منطقه ۱۴ همچنین از برپایی کاروان شادی نوروزی در سطح منطقه خبرداد و گفت: این کاروان ها در کنار جشنواره های  فرهنگی و مسابقات ورزشی مفرح با محوریت مساجد و بوستان های منطقه برگزار می شود.

سالاری پور ادامه داد: برنامه نهال دوستی که شامل درختکاری همچنین  غبارروبی مزار شهدا و تکریم خانواده شهدا، اهدای کتاب  و اهدای کمک های مومنانه همراه با توزیع ارزاق در بین  خانواده های نیازمند، در کنار پویش هایی چون کمک به مادران شهدا در خانه تکانی عید نوروز و تقدیر از رفتگران نمونه، جوانان نخبه، خادمان و مداحان از دیگربرنامه های شاخص اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۴ است که در طرح استقبال از بهار انجام شده و تا روز طبیعت ادامه دارد.

سبدهای گل زینت بخش پل های سواره رو منطقه ۱۹ شد

شهردار منطقه ۱۹ اعلام کرد: معابر اصلی و پل های سواره روی این منطقه مزین به سبد گل های بهاری شد.

مهدی هدایت با اشاره به انجام این فعالیت در راستای استقبال از نوروز ۱۴۰۱ گفت: در همین راستا ۲۰ سبد گل در محورهای ورودی منطقه شامل پل های ابتدای بزرگراه خلیج فارس، حاشیه بزرگراه آزادگان، پل های شهید کاظمی، شهید سروری، شقایق، شکوفه و شهید سروری بوستان بزرگ ولایت به مساحت حدودی ۵۰۰ متر مربع کاشته شد.

وی همچنین از کاشت گل های فصلی از نوع شب بو و بنفشه در عرصه فضای سبز منطقه اعم از بوستان ها، پل ها و لچکی ها خبر داد و افزود: در آستانه فصل بهار ۳۰ فرش گل نیز در حاشیه بزرگراه ها و معابر اصلی این منطقه کاشته شد.  

هدایت ادامه داد: با توجه به مساعد شدن هوا و افزایش تردد شهروندان در معابر و فضاهای شهری، عملیات ایمن سازی بوستان ها در قالب رفع نواقص و مرمت المانها و مبلمان پارکی، معابر و ابینه، استخرها، آبنماها، دریاچه ها و پمپ ها در حال اجرا است در همین راستا بوستان مطهری نیز برای استفاده افراد کم توان مناسب سازی و بوستان های فاقد وسایل تندرستی و ست های بازی نیز تجهیز می شود.

هدایت خاطرنشان کرد: بررسی وضعیت فعال بودن سرویس ها و چشمه ها، بهینه سازی سیستم آبیاری فضای سبز با هدف جلوگیری از هدررفت منابع آبی، رفع نواقص روشنایی بوستان ها و شستشو و رنگ آمیزی المان ها و مبلمان پارکی از دیگر اقدامات اجرایی به منظور آماده سازی معابر و فضاهای شهری برای استقبال از فصل بهار است.

برچسب‌ها شهرداری منطقه نوزده تهران شهرداری منطقه نه تهران شهرداری منطقه دو تهران سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری منطقه نه تهران شهرداری منطقه دو تهران شهرداری منطقه نه تهران شهرداری منطقه دو تهران سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه سازمان زیباسازی شهر تهران سازمان مدیریت پسماند استحصال انرژی المان های نوروزی استقبال از بهار شهرداری منطقه تا نوروز ۱۴۰۱ شهردار منطقه دستور کار بهره برداری شهدای نواحی بوستان ها برنامه ها غرب تهران شهر پرند المان ها انجام شد منطقه ۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۳۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر

شهرداری منطقه ۷ درباره قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ‌موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی توضیحاتی ارائه کرد.   به گزارش شهر، این روابط عمومی طی اطلاعیه اظهار کرده است:   ضمن تشکر از حساسیت شهروندان نسبت به حفظ و نگهداشت فضای شهر که همواره مورد تاکید مدیریت شهری بوده به اطلاع می‌رساند که ۱۳ اصله درخت طبق نظر پزشک گیاه، مبتلا به آفت پوست خوار و چوب خوار شده بود و ضرورت قطع این درختان توسط پزشک گیاه به اداره فضای سبز اعلام شد. سپس این موضوع با ارائه مستندات پزشکی در کمیسیون ماده ۷ طرح و اعلام شد که برای حفظ سایر درختان آن محوطه و نیز حفظ جان عابران و شهروندانی که در این محوطه تردد می‌کنند، قطع این درختان اجتناب ناپذیر است و کمیسیون بر اساس مستندات پزشک گیاه و نیز سایر کارشناسان، رای به قطع این درختان داد.   در نتیجه بر خلاف فضاسازی رسانه‌ای که قطع این درختان را در جهت بی‌توجهی به نگهداشت فضای سبز توسط شهرداری تلقی می‌کرد، واقعیت این است که برای حفظ فضا‌های سبز شهری و طبق قوانین موجود و با نظر کارشناسان معتبر این اتفاق موجود است و در صورت لزوم تمامی اسناد و مدارک به انتشار در خواهد آمد.   از سوی دیگر با توجه به این که آفت چوب خوار تنه درخت را به تدریج از داخل پوک می‌کند در فصولی که در شهرمان باد و طوفان وجود دارد، شکستن و افتادن این درختان به جان و مال شهروندان آسیب می‌زند.   در پایان اعلام می‌کند که حساسیت افکار عمومی نسبت به نگهداشت فضای سبز شهری یک سرمایه ارزشمند برای شهرداری و خادمان شهر است و ضمن ارج نهادن به این نگرانی، به صورت کامل پاسخگوی تمامی دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در این زمینه هستیم. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • توسعه و گردشگری از اهداف اصلی شهرداری بندرعباس است
  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • فارن افرز: از اتحاد عبری-عربی علیه ایران خبری نیست/ همسایگان عربی ایران به دنبال جنگ با تهران نیستند
  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ متروی تهران
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق