Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٢٠ هزار هکتارنهال زیتونی که بارده نبودند

در اتفاقی عجیب چند سال پیش در ٢٠ هزار هکتار از اراضی نهال زیتون کاشته شد اما اکنون مشخص شده است این نهال ها بارده نبودند و هفت سال زحمت کشاورزان و آب و نهاده های کشاورزی به هدر رفته است.این اشتباه غیر قابل باور، موجب اعتراض وزیر جهادکشاورزی و ورود رئیس دستگاه قضا به ماجرا شده است.

ممنوعیت بلوکه کردن بخشی از تسهیلات بانکی

مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی:رئیس‌کل بانک مرکزی از چند ماه پیش و حتی در مصاحبه با خبرنگاران تاکید کرد بانک‌ها حق ندارند مبلغی از ‎تسهیلات را بلوکه کنند.هر بانکی که به قوانین ابلاغ شده بی‌توجهی کند و آن را رعایت نکند به هیات انتظامی بانک مرکزی معرفی می‌شود و با ‏متخلفان برخورد خواهد شد.از همان موقع نیز در جلسات مختلف، اصلاح دستورالعمل‌های مربوط به گذشته آغاز شد و عصر امروز نیز نتیجه نهایی پس از تصویب در جلسه هیات‌عامل بانک مرکزی برای اجرا به بانک‌ها ابلاغ می‌شود./ایرنا

شناسایی ۲۶۰ اینفلوئنسر برای گرفتن مالیات

محمد مسیحی، معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص گرفتن مالیات از سلبریتی‌های مجازی گفت:معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد تا بهمن ماه امسال صرفاً اطلاعات کاربری صفحه اینستاگرامی۲۶۰ اینفلوئنسر را برای ما فرستاده است.

عرضه سیب‌زمینی‌های دور ریختنی در مشهد

بعد از گرانی سیب‌زمینی، شهرداری مشهد با مشارکت جهاد کشاورزی غرفه‌هایی را برای عرضه مستقیم این محصول راه‌اندازی کرد تا مردم سیب‌زمینی را با قیمتی کمتر از سطح شهر تهیه کنند.قیمت سیب‌زمینی درهم در این مراکز هشت هزار و ۹۰۰ تومان و سیب‌زمینی دست‌چین کیلویی ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسید تلخ‌تر آن که متأسفانه سیب‌زمینی‌هایی بی‌کیفیت و خراب‌شده که قاعدتاً باید دور ریخته شود هم برای فروش عرضه می‌شود آن‌هم با قیمت کیلویی شش هزار تومان!رضوی، مدیرعامل سازمان سامان دهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد:هرچند این کار شایسته نیست، اما واقعیت این است بعضی از اقشار خیلی ضعیف هم هستند که از بین همان هم چیزی درمی‌آورند و می‌خورند. /خراسان

تمام فیلم های آندری تارکوفسکی، از لیست ۲۵۰ فیلم برتر سایت IMDB حذف شد!

حذف شدن آثار تارکوفسکی، فیلمساز مشهور روسی، به احتمال فراوان به دنبال تحریم روسیه رخ داده است.بسیاری از کاربران فضای مجازی به تصمیم مذکور واکنش منفی نشان داده اند و آن را کاملا بیهوده دانستند.تارکوفسکی یکی از مطرح ترین فیلمسازان روسی است که در ‏کارنامه هنری اش آثاری همچون «استاکر» ،«آینه» و «سولاریس» ثبت شده است.

انگلیس: تروئیکای اروپایی آماده توافق در وین هستند

نماینده انگلیس در مذاکرات هسته‌ای در وین مدعی شد که سه کشور اروپایی آماده توافق در مذاکرات رفع تحریم‌ها هستند.«استفانی القاق» نماینده انگلیس در مذاکرات هسته ای وین از ایجاد وقفه در گفت وگوهای وین ابراز تاسف کرد.وی در پیامی توییتری نوشت: «عمیقا از وقفه در گفت‌وگوهای وین ناامید شدم. توافقی جامع و عادلانه روی میز، آماده برای نتیجه گیری قرار دارد».نماینده انگلیس در مذاکرات هسته‌ای اضافه کرد: «ایران و آمریکا سخت برای حل موضوعات نهایی کار کرده‌اند. تروئیکای اروپایی نیز هم اکنون آماده به سرانجام رساندن این توافق هستند».وی در پایان نوشت: «عوامل خارجی باید طی روزهای آتی حل شوند در غیر این صورت احتمالا توافق از بین خواهد رفت».

نظر روزنامه کیهان درباره کاترین شکدم

روزنامه حسین شریعتمداری درباره ماجرای کاترین شکدم اظهارنظر کرد.روزنامه کیهان با موضع‌گیری علیه افرادی که کاترین شکدم را جاسوس می‌خوانند نوشت:با چه سندی، کاترین شکدم را جاسوس تلقی کرده‌اند؟ به‌صرف «گفته می‌شود»؟! سالانه هزاران خبرنگار یا فعال سیاسی غربی به کشور می‌آیند، از شخصیت‌ها مصاحبه و گفت‌وگو می‌گیرند یا با رسانه‌های ایرانی گفت‌وگو می‌کنند و این گفت‌وگوها منتشر می‌شود.اینکه یک تبعه خارجی به ایران بیاید، گفت‌وگو بگیرد و یا برخی مواضع کشورمان را تایید کند، چه ایرادی دارد؟ یا حتی اگر بعدا زیر حرفش بزند و نظر خود را تغییر دهد یا مثلا بگوید من مسلمان نشده بودم. الزاما از آن می‌شود که فرد جاسوسی کرده یا موفق شده جاسوسی کند؟!روشن است که معیار جاسوس بودن یا نبودن یک فرد، شبکه بی‌بی‌سی نیست، اما در مورد کاترین شکدم، نه دوست و نه دشمن سندی برای جاسوسی او ارائه نکرده‌اند و خود او در بی‌بی‌سی این ادعا را رد کرده است.

راهکار آشنا برای حمایت از تیم مذاکره کننده در این روزهای سخت

حسام الدین آشنا فعال سیاسی در توئیتی گفت: بر این باورم که مذاکره کنندگان ایرانی در این روزهای سخت بیش از همیشه نیازمند همراهی،پشتیبانی و دعای خیر همه ملت ایرانند تا بتوانند با تدابیری حکیمانه هم عزت جمهوری اسلامی را تضمین نمایند و هم خیر و مصلحت جمعی ایرانیان را فراهم آورند. در این مسیر نباید هرگز هراسید.

توصیه علی مطهری به مسئولان برای احیای برجام

علی مطهری در صفحه توییتر خود نوشت: ایران باید در آخرین مرحله احیای برجام روسیه هراسی را کنار بگذارد و مشکلات باقی مانده را با مذاکره مستقیم با آمریکا حل‌و‌فصل کند.او افزوده: روسیه به شدت نگران احیای برجام و بهبود روابط اقتصادی ایران با غرب است و می‌خواهد ایران همچنان گروگان او و سپری در مقابل غرب برای روسیه باشد.مطهری تاکید کرده: مسئولان کشور باید منافع ملی را بر منافع روسیه ترجیح دهند.

آیت‌الله علوی گرگانی در بیمارستان‌ بستری شد

آیت الله سیدمحمد علی علوی گرگانی از مراجع تقلید شیعه، به علت ضعف شدید و بیماری در یکی از بیمارستان‌های قم بستری شد.این مرجع تقلید شیعه سه هفته قبل نیز به مدت یک هفته در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) تهران بستری شده بود که پس از بهبود نسبی به قم بازگشت.

کنایه عبدالله گنجی به الیاس حضرتی

مدیرمسئول روزنامه همشهری در واکنش به مقاله امروز «محسن رنانی» در روزنامه اعتماد نوشت: "یعنی مقاله تنها روشنفکر پیشگوی ایران و عبارات عجیب و غریب آن در روزنامه اعتماد را خود حضرتی هم چک کرده و اجازه نشر داده؟عبدالله گنجی در واکنش به مقاله امروز «محسن رنانی» در روزنامه اعتماد نوشت: "یعنی مقاله تنها روشنفکر پیشگوی ایران و عبارات عجیب و غریب آن در روزنامه اعتماد را خود حضرتی هم چک کرده و اجازه نشر داده؟ یک جمله اش در ایرانی که آزادی بیان نیست! "اکنون حکومت در برابر جامعه درست در نقطه ای ایستاده است که شوهر مونا پیش از جنایت ایستاده بود."
محسن رنانی امروز در اعتماد نوشته بود: "احساس می‌کنم کار روشنفکری نیز به پایان راه خود رسیده است. از یک سو حکومت خودش را به نشنیدن زده است و فراتر از آن، روشنفکران و منتقدان را، هم در گفته‌های علنی‌شان و هم در پشت پرده، میکروب‌های اجتماعی و سیاسی می‌خوانند؛ از سوی دیگر مردم نیز دیگر چنان در زیر چرخ تورم، بیکاری، فساد و ریاکاری فرسوده شده‌اند که وقت، انرژی، حوصله و انگیزه شنیدن و همراهی با روشنفکران را ندارند."

کیهان: ایران بدون برجام هم نفت خود را به اندازه و با قیمت بالا می فروشد

کیهان در شماره امروز خودش نوشت: ایران بدون برجام نفت خود را به اندازه قابل قبول و با قیمتی به مراتب بالاتر فروخته و ارز حاصل از آن را به داخل کشور برمی‌گرداند.علاوه بر این نیاز بازار انرژی جهان به نفت ایران، ایده به صفر رساندن فروش نفت ایران را به ریسکی احمقانه تبدیل کرده است.همچنین شبکه پولی و بانکی جهانی شده آمریکا که از ابتدای قرن بیست و یکم رو به تضعیف نهاده بود اکنون در دهه دوم این قرن و با رویدادهایی نظیر جنگ اوکراین بیش از پیش انحصار و سیطره خود را از دست داده و نظام‌های مالی جایگزین و رقیب، رشد سریع‌تری را آغاز کرده‌اند.در واقع دو اهرم اصلی فشار آمریکا بر ایران روز به روز قدرت خود را بیشتر از دست می‌دهند.با این حساب در زمانی که روند امیدوارکننده تحولات داخلی و خارجی امتیازات بیشتری را برای ایران طی یک توافق خوب در دسترس قرار داده است؛ باید هوشیار بود و هرگز به یک توافق حداقلی تن نداد.

رائفی پور مخالفان برجام را به«مزدوری سرویس های اطلاعاتی خارجی» متهم کرد

علی اکبر رائفی پور در رشته توئیتی ، مخالفان برجام را به پنج گروه تقسیم کرد و البته نامی از آمریکا نبرد.

پنج گروه با انگیزه های متفاوت با برجام مخالفند! همانطور که گروهی از حُبِ امام علی علیه السلام و گروهی از بغض معاویه در سپاه امیرالمومنین ع حضور داشتند.

نخست: آنهایی که برجام را در تضاد با آرمان های انقلابی، منافع ملی و خطوط قرمز تعیین شده از سوی رهبر انقلاب می بینند.

دوم: رژیم صهیونیستی که از ابتدای انقلاب خط قرمزش ارتباط مناسب و موثر ایران با کشورهای دنیا علی الخصوص غربی است. اسرائیل بارها و همواره با تمام توان در جریان مذاکرات ایران و غرب سنگ اندازی کرده است. تضمین اتمی نشدن ایران در کنار تنش دائمی با غرب و همسایگانمان مطلوب این رژیم است.

سوم: روسیه. روس ها ایران را ضعیف می خواهند آنقدر که همیشه به آنها وابسته باشد اما غربی نشود! لذا هرگونه تنش زدایی با غرب مطلوبشان نیست. در ثانی حساسیت زدایی از پرونده های مربوط به ایران موجب می شود روسیه به اولویت اصلی غربی ها بدل شود. گفتنی است چین نیز در این دسته جای می گیرد.

چهارم: کشورهای عربی تحت سلطه غرب و مخالف ایران. آنها ایران را رقیبِ هژمون و جدی و قدرت نظامی بزرگ منطقه می دانند که رفع تحریم ها عملا موجب ابر قدرتی آن در منطقه خواهد شد. عرب ها فوبیای این را دارند که در مذاکراتِ با غرب، تاخت زده شوند!!
رژیم صهیونیستی نیز دائم بر این آتش می دمد.

پنجم: اپوزیسیونی که سالها در آرزوی سقوط نظام هستند! آنها معتقدند رفع تحریم ها، پایه های قدرت نظام را تقویت خواهد کرد. نگرانند گشایش های اقتصادی منجر به افزایش رضایت مردم و مقبولیت عمومی شود. ترامپیست ها، تجزیه طلبان، مجاهدین خلق، سلطنت طلبان و… در این گروه جای می گیرند.

بله واقعاً مهم است با چه انگیزه ای با برجام مخالفت می شود. از حب علی است یا بغض معاویه؟! برای دفاع از منافع ملی ، تضمین قدرت روز افزون انقلاب و میهن عزیزمان و افزایش رفاه مردم است یا مزدوری سرویس های اطلاعاتی خارجی؟!

کارشناس معروف روس: ایران غربگرا بسیار خطرناک‌تر از ایران هسته‌ای است

روزنامه جمهورى اسلامى نوشت: مقامات روسی، این روزها بی‌پرده‌تر از گذشته مطامع خود در مورد ایران را ابراز می‌کنند.

رجب صفروف، مدیر مرکز مطالعات ایران معاصر در روسیه گفته: ایران غربگرا برای روسیه بسیار خطرناک‌تر از ایران هسته‌ای است. وی افزود: «ایران همچون سپر دفاع آهنین برای ما (روسیه) در برابر غرب است و اگر دولتی غرب‌گرا در ایران بر سر کار بیاید، از همان لحظه فروپاشی روسیه آغاز می‌شود.»

لوان جاگاریان، سفیر روسیه در تهران نیز گفته ما می‌خواهیم برجام به نتیجه برسد اما منافع خودمان هم برایمان مهم است. وی به رسانه‌های ایران توصیه کرده: «در موضوع اوکراین از عبارت عملیات ویژه نظامی روسیه استفاده کنید. این، حمله نظامی نیست.» سفیر روسیه از اینکه رسانه‌های ایرانی عبارت «تجاوز نظامی روسیه» را درباره جنگ اوکراین بکار می‌برند، نگران و ناراحت است!

روزنامه دولت: همه چیز آرام است، حتی رابطه دولت با صدا و سیما

روزنامه ایران نوشت:در یکی دو هفته اخیر، برخی با جریان‌ سازی، ساختن شایعه‌های بی‌پایه و اخبار جعلی سعی دارند این واقعیت مسلم، یعنی تفاهم حداکثری میان دولت و ارکان کشور را زیرسؤال ببرند تا به این ترتیب، تصویر شکاف‌های گذشته را در خاطره‌ها زنده کنند؛ شکاف‌هایی که بیش از هرچیز ملت، تلخی آن را احساس کرده است.آخرین نمونه از این خبرسازی‌ها، پخش نشدن برنامه تلویزیونی ثریا بود.این دومین جریان‌سازی از این دست برای مخدوش جلوه دادن رابطه دولت و صداوسیما بود، پیش از این هم برخی کانال‌های بی‌نام و نشان تلگرامی، مدعی شده بودند که آیت‌الله رئیسی درباره عملکرد معاونت سیاسی صداوسیما نامه مفصلی را به رهبر معظم انقلاب نوشته است، به این دلیل که این معاونت با گزارش‌های جهت دار که دائماً در حال تخریب دولت است!اما باتوجه به همه شواهد، بویژه تجربه فعالیت و رویکرد دولت در تعامل با ارکان مختلف کشور در ۶ ماه فعالیت، فعالیت این جریان‌ها همان مثل کوبیدن آب در هاون است.

هشدار دکتر محسن رنانی: کاری نکنیم که نسل جوان، یا مثل روح الله زم شود یا شبیه تتلو

محسن رنانی استاد اقتصاد در روزنامه اعتماد نوشت:حالا احساس می‌کنم کار روشنفکری نیز به پایان راه خود رسیده است. از یک سو حکومت خودش را به نشنیدن زده است و فراتر از آن، روشنفکران و منتقدان را، هم در گفته‌های علنی‌شان و هم در پشت پرده، میکروب‌های اجتماعی و سیاسی می‌خوانند؛ از سوی دیگر مردم نیز دیگر چنان در زیر چرخ تورم، بیکاری، فساد و ریاکاری فرسوده شده‌اند که وقت، انرژی، حوصله و انگیزه شنیدن و همراهی با روشنفکران را ندارند.حاصل آن رویکرد حکومت و این وضعیت جامعه، آن شده است که از این پس تنها دو قشر عقل و دل نسل جوان را خواهد ربود: براندازان و طنازان (سلبریتی‌ها). اگر اوضاع به همین شیوه پیش برود، رهبران انقلاب یا شورش‌های آینده ایران از میان این دو قشر برخواهند خاست.چه سرگشته است حکومتی که با کوته‌فکری مسیر تحولات را به سویی ببرد و نخبگان و منتقدان مصلح را چنان زمین‌گیر کند که نسل نوخاسته هیچ‌ راهی نداشته باشد جز آنکه یا به امثال روح الله زم پناه ببرد یا به امثال حضرت تتلو.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین جهاد تبیین حقوق کارگران حمله نظامی روسیه به اوکراین مناجات شعبانیه بسته ویژه خبری بسته خبری اخبار روز مذاکرات وین جهاد تبیین حقوق کارگران حمله نظامی روسیه به اوکراین مناجات شعبانیه قیمت گوشی روزنامه اعتماد احیای برجام اعتماد نوشت بانک مرکزی محسن رنانی سیب زمینی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۳۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسم رمز ترور؛ «قم» را به خاک و خون می کشیم

گروه اندیشه: آیت الله دکتر سید مصطفی محقق داماد در کانال خود فایل صوتی و تصویری ای را در در باره شهید مطهری منتشر کرد. این خاطره در همایش بین المللی بازاندیشی آرای استاد مطهری در مواجهه با مسایل امروز در بهمن 1399 مطرح شده است. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این خاطره مربوط به آخرین روزهای حیات استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری است. محقق داماد می گوید که «چهارم اردیبهشت سال 1358 پس از درس اصول مرحوم استادم مرحوم آیت الله العظمای لاریجانی، به طرف منزل آمدم که دیدم مرحوم استاد مطهری در منزل ما تشریف دارند. آمده بودند که بعد از استراحت و نماز نزد امام بروند.»

او در ادامه افزود: «من که وارد شدم، دیدم روزنامه ای دست ایشان است (اطلاعات یا کیهان). دراز کشیده بودند و روزنامه می خواندند. من که وارد شدم سلام کردم و ایشان نشستند. خوشامدگویی کردم. گفتند اگر کاری دارید عجله نکن، من این جا هستم و استراحت می کنم.»

محقق داماد در ادامه گفت: « زمانی که نشستم ایشان (آیت الله مطهری) صدا زدند که فلانی روزنامه را امروز دیده ای؟ گفتم نه. گفت دیروز سپهبد قرنی را ترور کردند. گروه فرقان این قضیه را به گردن گرفته است و در بیانیه خود گفته است که ما قم را به خاک و خون می کشیم. یعنی گروهی که تصمیم داشتند ترور کنند، حرف اول نام کسانی که می خواستند ترور کنند، جمع شده بود در این کلمه که «قم» را به خاک و خون می کشیم. (ق . م)»

محقق داماد افزود: «ایشان فرمودند که خودشان (فرقان) هم گفته اند که چند روحانی در لیست ما است و تنها ارتشی ها نیستند. ایشان فرمودند که به نظرم آن «م» من باشم. کلمه «م»، که پشت سر «ق» قرنی بوده، و بعدش «م» هست، حتما مطهری و من هستم. این طور فکر می کنم.»

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به توصیه اش به شهید مطهری در باره محافظت از خود گفت: «به ایشان گفتم اولا خدا نکنه، حالا اگر این طور است، چه مانعی دارد که شما یک مقدار احتیاط کنید. کمتر بیرون بروید، در ملاء عام ظاهر نشوید یا با محافظ بیرون بروید. آن روز هنوز بحث محافظ و ...نبود.»

محقق داماد صحبت مهم شهید مطهری را این گونه بیان کرد: «جمله ای که شاهد عرض من است این جمله است که (شهید مطهری ) گفتند خدا شاهد است این از اعتقاد من است و به این مسئله باور دارم که اگر «م» همان من باشم، و من را ترور کنند، من یقینا معتقدم که شهید هستم. زیرا به نظر من حرف صاحب جواهر کاملا درست است که اگر کسی برای حفظ هسته مرکزی اسلام، در دفاع از هسته مرکزی اسلام کشته بشود، مصداق واقعی شهید است. این گروه مرا هدف قرار داده اند چون می دانم که این ها می خواهند چهره اسلام را دگرگون کنند، من هم مقابلشان ایستاده ام، هیچ کوتاهی نکرده ام، و نخواهم کرد. ولذا من معتقدم که اگر این کار را بکنند یقینا شهید می شوم.»


216216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902158

دیگر خبرها

  • کنایه تند وزیر به آمران حجاب :هل الدین الا البغض
  • کنایه ضرغامی به برخورد تند آمران حجاب /مطهری می‌گفت «هل الدین الاالحب»، آمران می‌گویند «هل الدین الاالبغض»
  • کنایه تند ضرغامی به برخورد آمران حجاب
  • پافشاری اوکراین برای گرفتن پهپاد پیشرفته آمریکایی
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از دلال پتروشیمی در استان فارس
  • مبارزه با فرار مالیاتی به دلالان پتروشیمی رسید
  • کنایه علی جنتی به افشای زمین خواری در حوزه علمیه ازگل/ نادیده گرفتن تخلفات صدیقی نوعی دهن کجی به مردم است
  • اسم رمز ترور؛ «قم» را به خاک و خون می کشیم
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی در فارس