Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، درباره جنگ دوم جهانی و پیامدهای مرگ‌بار آن آثار هنری مختلفی خلق شده است و حالا هم مهرداد کورش‌نیا، نویسنده و کارگردان تئاتر دست به کار نگارش نمایشنامه‌ای تازه است. او برای نگارش این نمایشنامه ۲ روز پایانی زندگی زیگموند فروید، پدر روانشناسی مدرن را دستمایه قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کورش‌نیا درباره برنامه‌های خود در زمینه تئاتر می‌گوید: امسال برایم سال نوشتن بود، دو طرح برای سریال آماده کرده‌ام و یک طرح سینمایی که امیدوارم سال بعد خودم آن را کارگردانی کنم. به جز اینها مشغول آماده‌سازی یک نمایشنامه هم هستم که مراحل پژوهش و فیش‌برداری آن انجام شده و باید وارد فاز نوشتن بشوم.

او که طرح نمایشنامه خود را طرحی جذاب می‌داند، درباره آن توضیح می‌دهد: نمایشنامه تازه‌ام درباره فروید و جنگ دوم جهانی است. فروید که در آن مقطع، ۸۳ ساله و درگیر بیماری سرطان بوده، در دهمین روز جنگ دوم جهانی دست به خودکشی می‌زند چراکه تبعات جنگ و اسارت خواهرانش به دست نازی‌ها و همینطور سرطان پیشرفته‌اش، آنچنان تاثیری بر او می‌گذارد که دیگر توان زنده ماندن ندارد. بنابراین به کمک یکی از دوستانش و با همراهی دخترش آنا، به مرگی خودخواسته دست می‌زند.

کورش‌نیا که نام موقت «زیگموند» را برای نمایشنامه‌اش در نظر گرفته، ادامه می‌دهد: نمایشنامه من درباره دو روز پایانی زندگی فروید است که در فضایی کابوس‌گونه می‌گذرد. این نمایشنامه ۷ بخش دارد و ۷ مقطع مهم از زندگی فروید را خواهیم دید. ماجرا در فضایی کابوس‌گونه می‌گذرد و ما در خلال این نمایش می‌بینیم یک دانشمند روانشناسی که در حوزه ناخودآگاه تمرکز داشته و به عنوان پدر روانکاوی شناخته می‌شود، به هنگام مرگ، به چه می‌اندیشد.

این هنرمند که امیدوار است این نمایشنامه را سال آینده روی صحنه ببرد، ادامه می‌دهد: این نمایش با بازی سه بازیگر روی صحنه می‌رود؛ فروید، دوستش ماکس و دخترش آنا که با تزریق مورفین در دو نوبت، در خودکشی به او کمک می‌کنند. در واقع، ماکس و دختر فروید هستند که کابوس‌هایش را به هنگام مرگ برایش تداعی می‌کنند.

کد خبر 663545 برچسب‌ها نمایش تئاتر فروید ادبیات نمایشی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نمایش تئاتر فروید ادبیات نمایشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۳۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معجزه لورکوزن؛ دهمین فرار از باخت بعداز دقیقه۹۰

مورد شگفت‌انگیز و عجیب این فصل فوتبال اروپا، فرارهای بایرلورکوزن از شکست در وقت‌های تلف‌شده بازی‌های مختلف است.

به گزارش تابناک ورزشی؛ تیم فوتبال بایر لورکوزن که پیش از این قهرمانی خود را در بوندسلیگا قطعی کرده، در دیداری از هفته سی‌ویکم این مسابقات در حالی که با دو گل از اشتوتگارت عقب بود، در پایان با گل دقیقه ۹۶ بازی را به تساوی کشاند تا رکورد شکست‌ناپذیری شاگردان ژابی آلونسو در این فصل به ۴۶ مسابقه برسد.

این دهمین باری بود که لورکوزن در این فصل بعد از دقایق تلف‌شده گلزنی کرده و از شکست گریخته است. پس از این تساوی، هواداران لورکوزن در شبکه‌های اجتماعی با فراگیر کردن عبارت «neverlusen»، به عبارت «neverkusen» که سال‌ها از سوی رقبا به‌دلیل ناکامی در کسب قهرمانی به این تیم داده شده بود، طعنه زدند.

اکانت بایر لورکوزن در ایکس هفته گذشته و پس از تساوی دقیقه ۹۷ برابر دورتموند پست جالبی منتشر و اعلام کرده بود ادمین برای هزارمین بار در این فصل باید عبارت «اولین باخت فصل» را از توضیحات پست نتیجه بازی حذف کند. آنها این هفته با بازنشر پست قبلی نوشتند: «برای هزار و یکمین بار!»

دیگر خبرها

  • خودکشی پزشکان ایرانی در مرز هشدار؛ مشکل کجاست؟
  • معجزه لورکوزن؛ دهمین فرار از باخت بعداز دقیقه۹۰
  • ماجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس چه بود؟
  • ماجرای مسلمان شدن مورایس چه بود؟
  • ماجرای مسلمان شدن مورایس؛ ازدواج با دختر ایرانی
  • انسان مدرن اولیه تک‌شاخ سیبری را دیده بود
  • ماجرای انتشار اسامی روان‌شناس‌نماها به کجا رسید؟
  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی
  • باورهای ارتباطی غلط تبدیل به پاشنه آشیل زندگی زوج‌ها شده است
  • رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود