Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@04:07:48 GMT

توسعه مشاغل خانگی ریل‌گذاری می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۷۳۲۸۰

توسعه مشاغل خانگی ریل‌گذاری می‌شود

تفاهم‌نامه دبیرخانه مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با «بازار مارکتینگ» در آخرین روز از نمایشگاه دستاوردهای ۶ ماهه وزارت مردم به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ «محمود کریمی بیرانوند» هدف از این آئین را ریل‌‌گذاری کسب ‌و کارهای خانگی و آغازی برای تقویت این‌گونه مشاغل عنوان کرد.

سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یکی از مسائل حوزه مشاغل کار خانگی را بازار و فروش محصولات دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی بیرانوند افزود: امروز فرصتی فراهم شده تا با کارآفرینان و احداث‌ کنندگان پلتفرم‌های بزرگ مجازی که در حوزه بازار به ویژه در زمینه مشاغل خرد و خانگی فعالیت دارند، در راستای بهبود کسب ‌و کارها هم‌اندیشی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: برگزاری چنین مراسمی کمک می‌کند تا نقطه‌ نظرات و ایده‌هایی که در جهت تقویت بازار محصولات خانگی وجود دارد، بررسی و تقویت شود.

سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: متأسفانه در حال حاضر مشاغل خانگی تنها ۳ درصد از فضای اشتغال کشور را شامل می‌شود که بسیار اندک است.

کریمی بیرانوند تصریح کرد: با توجه به اینکه فضای حقوقی ارائه مجوز کسب و کارهای خانگی تسهیل یافته است، انتظار می‌رود که در سال ۱۴۰۱ انقلابی در این حوزه رخ دهد.

وی افزود: این شروع تقویت کسب و کارهای خانگی است و سال آینده در حوزه‌های حمایت، صدور مجوز، ارائه اعتبارات و آموزش و مهارت‌ آفرینی در بازار اقدامات خیلی خوبی انجام خواهیم داد.

سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت مردم گفت: در حال حاضر افرادی که در حوزه مشاغل خانگی فعالیت دارند، می‌توانند درخواست تسهیلات دهند که امسال اعتبار این تسهیلات ۲ هزار میلیارد تومان بود؛ اما سال آینده با کمک بانک مرکزی اعتبارات بیشتری در نظر خواهیم گرفت.

کریمی بیرانوند اظهار کرد: همچنین صدور مجوز کسب‌ و کارهای خانگی نیز بسیار آسان شده و افراد می‌توانند با ورود به سامانه مشاغل خانگی درخواست مجوز خود را ارائه دهند که به صورت آنی یا سه روزه صادر می‌‌شود. همچنین ۳۵۰ مجوز آنی و ۱۷۰ تا ۱۸۰ شغل سه روزه صادر گردیده است.

در پایان این مراسم شرکت‌های مارکتینگ نقطه‌ نظرات و چالش‌های حرفه‌ای خود را در حوزه کسب‌وکار مطرح کردند؛ کارآفرینان آموزشگاه‌های مارکتینگ، فرش دستباف، شرکت‌های مارکتینگ در فضای مجازی، شرکت‌های فعال در حوزه الکترونیک و مدیران شبکه‌های اجتماعی از جمله شرکت‌ کنندگان در این جلسه بودند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مشاغل خانگی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی کریمی بیرانوند کارهای خانگی مشاغل خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۳۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط شورای عالی امنیت ملی می‌تواند کنسرت‌ها را لغو کند

نوربخش گفت: یکی از مهم ترین اتفاقاتی که سال گذشته توسط رئیس جمهور رخ داد تدوین، تصویب و ابلاغ «سند موسیقی» بود. اصل اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران موسیقی صاحب یک سند شده، خود به تنهایی اتفاق بزرگی است. به عنوان مثال در همین مساله کنسرت سال گذشته شهر اصفهان علیرضا قربانی که موجب لغو کنسرت این خواننده شد، اگر ماجرای تدوین و ابلاغ سند موسیقی نبود قطعا ما نمی‌توانستیم موفق به از سرگیری کنسرت‌های این هنرمند در اصفهان شویم. چون در این مسیر هیچ مقامی در هیج جای کشور نمی‌تواند مجوز صادر شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نادیده بگیرد.

وی افزود: درواقع آنچه در سند موسیقی روی آن تاکید شده، مبتنی بر چنین الزامی است که هیچ نهادی غیر از شورای عالی امنیت ملی، نمی‌تواند کنسرت هر چهره شناخته شده یا کمتر شناخته‌ای در عرصه موسیقی را که مجوز برگزاری اجرای خود را از مراجع رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ کرده باشد، لغو کند. در این چارچوب تنها مرجعی که بر اساس قانون می‌تواند روی لغو یک اجرای زنده موسیقایی اقدامات لازم به عمل آورد، شورای عالی امنیت ملی آن هم با «ذکر دلیل» است و گرنه هیچ نهاد یا دستگاه دیگری نمی‎تواند کنسرت دارای مجوز وزارت ارشاد را متوقف کند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • پول‌ های زیر فرش/ پردرآمدترین مشاغل خانگی کدام‌اند؟
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • کمبود نیروی پرستاری، یک‌ مسئله جهانی است
  • صدور ۱۲ هزار پروانه مشاغل خانگی طی سال گذشته در هرمزگان
  • ایجاد بازارچه دائمی برای مشاغل خرد خانگی در لرستان لازم است
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • فقط شورای عالی امنیت ملی می‌تواند کنسرت‌ها را لغو کند
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • فیلیمو هم سریال «حشاشین» را به ساترا حذف کرد