Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان امیررضا نقش، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان، عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: دستورالعملی برای تشدید نظارت و کنترل قیمت‌ها ویژه ایام نوروز به دستگاه‌های نظارتی ابلاغ شده است که از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فرودین طرح ویژه‌ای را برای نظارت و بازرسی بر وضعیت بازار در سطح استان بامحوریت فرمانداری شهرستان‌ها و به کارگیری تمام ظرفیت‌های شهرستانی از قبیل بازرسی جهادکشاورزی، بازرسی وزارت صمت، بازرسی اصناف، تعزیرات حکومتی، بسیج اصناف اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تیم‌های بازرسی، شامل تیم‌های  تخصصی و مشترک بین دستگاهی است و اولویت‌بندی نظارت‌ها بر کالاهای اساسی پرمصرف در ایام پایانی سال که شامل برنج، گوشت، مرغ، تخم مرغ، شکر، روغن، انواع میوه، آجیل، شیرینی، پوشاک، رستوران ها است و همچنین طرحی برای  نظارت ویژه و دقیق بر وضعیت انبارها و جلوگیری از احتکار ابلاغ شده‌است که مقرر شد اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی عمومی در خصوص نظارت‌های مردمی هم انجام شود.

نقش خاطرنشان کرد: سامانه ۱۲۴ برای شکایات مردمی در خصوص بازار و گران فروشی، سامانه ۱۳۵ تماس تعزیرات  و سامانه ۱۳-۳۲۳۵۲۰۱۲  بازرسی  اصناف است که در این ایام با دستگاه‌های نظارتی برای جلب رضایت مردم، حفظ آرامش بازار و جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده و گران‌فروشی همکاری مضاعف دارند. 
  
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان یادآورشد: تلاش می‌شود اقلام تنظیم بازاری شامل شکر دولتی، برنج وارداتی دولتی، گوشت قرمز منجمد، مرغ منجمد و میوه تنظیم بازاری است از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سامانه‌های فروش مجازی اینترنتی و شبکه توزیع کاسبان امین با هماهنگی بسیج اصناف شهرستان‌ها در سطح وسیع انجام شود.   

وی تأکید کرد: در خصوص قیمت‌های مصوب تخم‌مرغ  نیز گفت: شاهد افزایش بی‌رویه قیمت تخم‌مرغ در چند روز اخیر بودیم که ستاد تنظیم بازار کشور و استانی نسبت به اعلام قیمت تخم‌مرغ اقدام کرد و  تخم‌مرغ فله‌ای حداکثر کیلویی ۲۳هزار تومان، تخم مرغ شانه‌ای ۳۰ عددی حداکثر ۴۳ هزار تومان، تخم مرغ‌های بسته‌بندیِ دارای برند و نام و نشان در تعداد ۹، ۱۲،  ۱۵ ،۲۴ که استاندارد هستند حداکثر هر عدد هزار و ۹۰۰ تومان است.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال یک بسته ۹ عددی تخم مرغ حداکثر ۱۷ هزارو ۱۰۰تومان است و تفاوتی نمی‌کند از چه برند و نامی باشد و شهروندان برای هر شکایتی در خصوص گران‌فروشی تخم مرغ  می‌توانند شماره ۱۲۴ یا ۱۳۵ تعزیرات حکومتی را شماره گیری کنند.

نقش با اشاره به درج قیمت‌ها روی کالا بیان کرد: به خاطر جلوگیری از برخی سوءاستفاده‌ها و واسطه‌گری ها در بازار  دولت تصمیم گرفت که به جای درج قیمت  مصرف کننده قیمت تولید کننده، در اقلام کالایی  توسط خود تولیدکنندگان درج شود و تا امروز ۵هزار قلم کالا در کشور شامل الزام درج قیمت تولید کننده شده‌اند.

وی گفت: توزیع کنندگان و خرده فروش‌ها حداکثر مجاز به سود ۳۰ درصدی بالاتر از قیمت تولیدکننده برای اقلام مصرفی هستند و برای اقلام غیرمصرفی مانند لوازم خانگی حداکثر ۲۰ درصد بالاتر از  قیمت تولید کننده می‌توانند عرضه کنند.

نقش تصریح کرد: به عنوان مثال اگرقیمت تولیدکننده درج شده روی  یک آب معدنی ۲هزار و ۵۰۰ تومان باشد قیمت مصرف کننده حداکثر ۳هزار و ۲۵۰ تومان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان افزود: کلیه فروشگاه‌ها ملزم شدند که قیمت مصرف کننده را روی کالا درج کنند و از این به بعد روی هر کالایی قیمت تولید کننده درج می‌شود و براساس مصرفی یا غیر مصرفی بودن آن حداکثر ۳۰  تا ۲۰ درصد سود می‌خورد و برای جلوگیری از تخلف و راحتی شهروندان در دولت مطرح شده‌است که علاوه بر قیمت تولیدکننده، قیمت مصرف کننده نیز درج شود که این طرح در دستور کار است و  در آینده‌ای نزدیک اجرا خواهد شد.

وی با بیان قیمت‌های مصوب برای کالاهای اساسی اشاره کرد: از امروز برنج وارداتی هندی به قیمت ۱۸۵هزار تومان و مرغ منجد وارداتی ۲۰ هزار تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای وشبکه کاسبان امین توزیع می‌شود.

نقش خاطرنشان کرد: ذخیره سازی میوه تنظیم بازاری انجام شده است که از  اواخر این هفته ۲هزار و ۶۰۰ تن پرتغال و هزار و ۵۰۰ تن سیب با قیمت کمتر از بازار و به صورت غرفه‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان بیان داشت: گوشت گوساله وارداتی و داخلی منجمد در فروشگاه‌های مختلف و زنجیره‌ای  به قیمت۱۱۰ هزار تومان و گوشت گوسفندی منجمد داخلی ۱۰۲هزارتومان عرضه می‌شود و در روزهای آینده نیز شکر دولتی به ازای هر کیلو ۱۳ هزار ۸۰۰ تومان به دست مردم خواهد رسید.

وی در رابطه با قیمت مرغ نیز گفت: مرغ گرم قیمت مصوب حداکثر۲۹هزار ۵۰۰است و درباره گوشت گرم در روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت بودیم که با برنامه دولت تلاش می‌شود برای شب عید با واردات ۱۰ هزار تن گوشت گرم قیمت آن تعدیل شود و به مرز قبلی خود یعنی حدود ۱۴۰ هزار تومان بازگردد‌.   

نقش با تأکید بر همکاری مردم برای جلوگیری از تخلفات گفت: ما از شهروندان می‌خواهیم  داشتن برچسب قیمت کالاها را کنترل کنند، چرا که اصناف موظف هستند نسبت به این مورد و درج قیمت اتحادیه‌ها و برچسب قیمت به ازای همه اقلام کالایی اقدام کنند و در صورت عدم درج آن برخورد تعزیراتی می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه برای شب عید در اقلام اساسی کمبودی نداریم تصریح کرد:  امسال در گوشت، مرغ و میوه کمبودی برای ذخیره و توزیع نداریم و ذخایر لازم و کافی محیا شده‌ و حتی به صورتی که اصفهان صادر کننده مرغ گرم به سایر استان‌ها است.

نقش در پایان گفت: باتوجه به اینکه مرغ الان در شبکه رهتاب توزیع می‌شود تلاش این است که هیچ گونه نوسان قیمت و کمبود مرغ در شب عید نداشته باشیم و  در تخم مرغ نیز هیچ کمبودی نداریم چرا روزانه بیش از ۳۰۰ تن تولید تخم مرغ در استان داریم در صورتی که نیاز کل استان و مصرف حداکثر ۱۸۰تن است.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: ستاد تنظیم بازار سامانه رهتاب مرغ تخم مرغ اصفهان گوشت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان فروشگاه های زنجیره ای قیمت تولید کننده تنظیم بازار هزار تومان فروشگاه ها مصرف کننده درج قیمت تخم مرغ قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۳۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی عباس زاده شامگاه دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اعلام اینکه ۱۲ درصد گوشت مرغ موردنیاز کشور در این استان تولید می شود، گفت: با توسعه زنجیره مرغ در مازندران، توان صادراتی این زنجیره در استان افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه استان مازندران قطب تولید طیور کشور به شمار می رود و در همه عرصه های کشاورزی به عنوان نگین کشاورزی کشور مطرح است، تصریح کرد: زنجیره تولید مرغ یکی از زنجیره های مهم در استان مازندران به شمار می رود که قابلیت توسعه دارد.

وی با اشاره به اینکه زنجیره تامین گوشت مرغ روند رو به رشدی را سپری می کند، بیان کرد: مازندران از ظرفیت های بالقوه ای در حوزه تولید گوشت سفید برخوردار است به صورتی که بیش از ۵۰ درصد ظرفیت جوجه کشی کشور در مازندران واقع شده و بیش از ۲۷ درصد جوجه یک روزه کشور در استان مازندران تولید می شود.

عباس زاده با تاکید بر اینکه حدود ۱۲ درصد گوشت مرغ کشور در مازندران تولید می شود و این استان در تامین بخشی از نیاز مرغ پایتخت و استان های همجوار مشارکت دارد، عنوان کرد: در سالجاری با برنامه ریزی های صورت گرفته در جهت افزایش جوجه ریزی در کشور، ظرفیت تولید مرغ در این استان افزایش یافته است و به سمت صادرات گام برداشته شده است.

وی ابراز امیدواری کرد قابلیت صادرات و گسترش ارسال تولیدات به خارج از کشور در سال های آینده با حمایت های بیشتر روند پرشتاب تری را بگیرد.

کد خبر 6092500

دیگر خبرها

  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول