Web Analytics Made Easy - Statcounter

تشکیلات خودگردان فلسطین از غیر قانونی خواندن قانون پیگرد قضایی تشکیلات خودگردان و سازمان آزادیبخش فلسطین در آمریکا توسط دادگاهی در نیویورک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین، تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد دادگاه ناحیه جنوبی نیویورک طی حکمی قانون مصوب کنگره در سال ۲۰۱۸ را مغایر با قانون اساسی آمریکا اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، این قانون امکان محاکمه تشکیلات خودگردان و سازمان آزادیبخش فلسطین در خاک آمریکا را فراهم می‌کرد.

تشکیلات خودگردان فلسطین در این باره گزارش داد؛ کنگره آمریکا این قانون را تصویب کرده بود تا در پی آنچه به پرونده "سوکولو" معروف است، این امکان برای شهروندان آمریکایی و اسرائیلی فراهم شود که علیه سازمان آزادیبخش فلسطین و تشکیلات خودگردان در خاک آمریکا طرح شکایت کنند.

پرونده سوکولو در چارچوب درخواست پرداخت غرامت بیش از یک میلیارد دلاری به تعدادی از شهروندان آمریکایی و دوتابعیتی علیه تشکیلات خودگردان فلسطین و سازمان آزادیبخش فلسطین مطرح شد. افراد مذکور مدعی هستند که از عملیات مسلحانه در قدس اشغالی طی انتفاضه دوم فلسطین در سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۴ متضرر شده‌اند.

مارک سوکولو، شاکی اصلی این پرونده، مدعی است که او و خانواده‌اش در بمب گذاری سال ۲۰۰۲ در قدس مجروح شده‌اند.

کنگره آمریکا ۱۷ سال پیش اصلاحاتی را در قانون به اصطلاح "مقابله با تروریسم" ایجاد کرد که به موجب آن مقامات قضایی آمریکا می‌توانند احکامی را صادر کنند که تشکیلات خودگردان فلسطین را به پرداخت غرامت سنگین به خانواده‌های آمریکایی ملزم کند که در عملیات مقاومتی در جریان انتفاضه دوم فلسطین در سال ۲۰۰۰ کشته یا زخمی شده بودند. تمام این افراد شهرک‌نشینانی هستند که ساکن شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری هستند.

به دنبال این اتفاق، شهروندان آمریکایی شکایت‌هایی را علیه تشکیلات خودگردان فلسطین و سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف) درباره صدها میلیون دلار ارائه کردند و همین مسئله کنگره را واداشت تا قانونی را در این باره تدوین کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فلسطین نیویورک قانون قانون اساسی خاک کنگره آمریکا خاک دلار ساف تشکیلات خودگران فلسطین سازمان آزادیبخش فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۳۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترور فرمانده نظامی سرایا القدس به دست تشکیلات خودگردان (+عکس)

عناصر امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین بامداد امروز در تلاش برای ترور یکی از فرماندهان گردان طولکرم به نام «عمر ابوالفول» به سوی خودروی وی شلیک کردند که به شهادت وی منجر شد.   به گزارش نور نیوز؛ همزمان درگیری‌های شدیدی میان رزمندگان گردان طولکرم (وابسته به سرایا القدس-شاخه نظامی جهاد اسلامی) و عناصر امنیتی محمود عباس در شهر طولکرم گزارش می‌شود.   در این راستا «ابوشجاع» فرمانده گردان طولکرم نیز در بیانیه‌ای گفت: «سکوت ما به درازا نخواهد انجامید و تجاوزات این دستگاه‌های امنیتی ما را وادار می‌کند تا به این سکوت پایان دهیم».    «عمر ابوالفول» فرمانده گردان طولکرم    جنبش حماس نیز در واکنش به شهادت «عرم ابوالفول» از فرماندهان گردان «طولکرم» وابسته به «سرایا القدس» (شاخه نظامی جهاد اسلامی) به دست نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان آن را یک «ننگ سیاسی» برای این نهاد سیاسی دانست.   حماس گفت که اینگونه اقدامات تنها خدمت به اسرائیل است.   در این بیانیه آمده است: همگی باید به مسئولیت خود برای پایان دادن به این اقدامات خلاف و تغییر روند نهادهای امنیتی در مسیر صحیح،عمل کنند.   خودرو «عمر ابوالفول» فرمانده گردان طولکرم که به آن شلیک شد کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان/واکنش حماس و جهاد اسلامی
  • مقامات صهیونیست تهدید کردند؛ حکم بازداشت نتانیاهو صادر شود...
  • اسرائیل خطاب به آمریکا: حکم بازداشت «نتانیاهو» صادر شود، تشکیلات خودگردان تنبیه می‌شود!
  • واکنش تند حماس و جهاداسلامی به جنایت خائنانه تشکیلات ابومازن
  • حکم بازداشت «نتانیاهو» صادر شود، تشکیلات خودگردان تنبیه می‌شود!
  • اسرائیل تهدید به فروپاشی تشکیلات خودگردان کرد
  • ترور یک فرمانده مقاومت توسط تشکیلات خودگردان
  • ترور فرمانده نظامی سرایا القدس به دست تشکیلات خودگردان (+عکس)
  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان
  • چرا سران تشکیلات خودگردان از «طوفان الاقصی» خشمگین هستند؟