Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@23:11:33 GMT

جنبه اقتصادی ورزش بیش از جنبه فرهنگی آن مورد توجه است

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۷۳۹۶۷

جنبه اقتصادی ورزش بیش از جنبه فرهنگی آن مورد توجه است

به گزارش خبرنگار مهر، سینا کلهر شامگاه شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان که در سالن همایش‌های بین‌المللی مهرانه زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه آمار حاکی از آن است که ورزش زنجان در چند سال اخیر عملکرد خوبی داشته و این مهم را نیز می‌توان در مراسم امروز مشاهده کرد، گفت: حوزه ورزش عرصه‌ای است که برای مدیریت موفق در این زمینه باید تجربه کافی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود روند رو به رشدی که ورزش زنجان در سال‌های اخیر طی کرده است، در مدیریت جدید نیز ادامه داشته باشد، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در حوزه ورزش به قله دست یابیم باید سه آیتم حضور موفق در المپیک و بازی‌های آسیایی، حضور نمایندگان در لیگ‌های معتبر و نیز میزبانی رویدادهای مختلف ملی و بین‌المللی را مدنظر داشته باشیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه اهمیت حضور در المپیک و بازی‌های آسیایی بر کسی پوشیده نیست و همه کشورها تلاش می‌کنند تا در این دو رویداد حضوری موفق و ارزشمند داشته باشند، خاطرنشان کرد: المپیک آوردگاهی جهانی و بازی‌های آسیایی بزرگ‌ترین رویداد در قاره کهن به شمار رفته و موفقیت در این دو رویداد حاکی از رشد روزافزون ورزش جوامع به شمار می‌رود.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه حضور تیم‌های ورزشی در رشته‌هایی چون فوتبال، والیبال، کشتی و … می‌تواند جایگاه ورزش استان‌ها را در سطح کشور ارتقا دهد، عنوان کرد: برای اینکه بتوان در عرصه ورزش که امروزه به یک ابزار مدیریت استراتژیک تبدیل شده است، موفق عمل کرد، باید در این آیتم‌ها به موفقیت‌ها روزافزون دست یافت.

کلهر با بیان اینکه استان‌ها نباید تعداد میزبانی از رویدادهای ملی و بین‌المللی را دست‌کم بگیرند، اظهار کرد: عرصه ورزش در دنیای امروز به عنوان یک پیشران توسعه تلقی می‌شود، به همین خاطر باید از این اتفاق به درستی استفاده کرد، به نحوی که به بهره‌گیری از بخش درآمدزایی آن، اتفاقات خوبی را رقم زد؛ چرا که امروزه جنبه اقتصادی ورزش بیش از جنبه فرهنگی آن نمود دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه امیدواریم مدیران ارشد استان، همکاری و همراهی شایسته‌ای برای توسعه ورزش در استان داشته باشند، گفت: در هر استانی که مدیران ارشد همراهی خوبی داشته‌اند، این همراهی باعث توسعه ورزش شده است.

مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان زنجان نیز در این مراسم با یادآوری اینکه باید در حوزه ورزش از ظرفیت جوانان به بهترین شکل ممکن استفاده کرد، افزود: وجود ۳۶ میلیون جوان در کشور نشان‌دهنده این ظرفیت ارزشمند بوده و باید از آن بهره‌مند شویم.

جواد بازرگان با تاکید بر اینکه عملکرد موفق در حوزه ورزش زمانی محقق خواهد شد که عملکردمان در این عرصه منطبق با بیانیه گام دوم انقلاب باشد، یادآور شد: در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید زیادی در خصوص استفاده از ظرفیت جوانان شده است و از طرفی به جوانان نیز توصیه می‌شود که خود را در تراز مدیران انقلابی قرار دهند.

وی با بیان اینکه توسعه ورزش همگانی و قهرمانی باید در کنار ترویج اخلاق ورزشی جزو اولویت‌ها باشد، گفت: اهمیت توسعه ورزش قهرمانی به این دلیل است که باعث ایجاد انگیزه در جامعه شده و قشر کثیری از افراد تمایل پیدا می‌کنند تا در این عرصه حضور یابند.

گفتنی است، در پایان این مراسم جواد بازرگان به عنوان مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان زنجان معرفی و از تلاش‌های علی خلیلی قدردانی شد.

کد خبر 5445444

منبع: مهر

کلیدواژه: ورزش سینا کلهر وزارت ورزش و جوانان بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه سفر استانی گردشگری اردوهای راهیان نور جهاد تبیین ایلام شیوع کرونا عکس استانها مشهد خراسان رضوی ورزش و جوانان توسعه ورزش حوزه ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۳۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام جام هواداری تمدید شد

اسماعیل پهلوان معاون توسعه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان مازندران گفت: مهلت ثبت نام شرکت در مسابقات فوتبال گل کوچک محلات با عنوان جام هواداری تا پایان اردیبهشت تمدید شد.

او افزود:رؤسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها نسبت به تشکیل جلسه و برنامه ریزی و هدایت متقاضیان تلاش جدی بعمل آورند تا در مدت زمان باقیمانده ضمن اطلاع رسانی مناسب، حضور حداکثری در این رویداد ملی از استان مازندران داشته باشیم.

معاون توسعه ورزش همگانی اداره کل گفت: علاقمندان جهت ثبت نان به سامانه رویداد‌های ورزشی فدراسیون ورزش همگانی مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • جنبه‌های اقتصادی مالكیت فكری مغفول مانده است
  • برپایی انتخابات سمن جوانان در مازندران
  • سفر شبانه وزیر ورزش به تایلند
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • ورزش زورخانه ای و پهلوانی-زنجان
  • حضور وزیر ورزش در مراسم ترحیم کاپیتان پیشین تیم ملی بسکتبال
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از زنجان به سرزمین وحی
  • وام ازدواج ۸۸.۵ درصد متقاضیان قمی پرداخت شده است
  • ثبت نام جام هواداری تمدید شد
  • گشایش نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان + فیلم