Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: رزمایش مقابله با بیماری آنفلوانزای پرندگان مهاجر با همکاری و مشارکت دستگاههای اجرایی مرتبط، در اوایل سال آینده در قم برگزار خواهد شد.

سید رضا موسوی مشکینی عصر شنبه در جلسه قرارگاه پدافند زیستی در اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: تالاب ها از زیستگاههای بسیار ارزشمندی هستند که کارکردهای مهم و تأثیرگذاری داشته و حفاظت از آنها باید در اولویت برنامه ها قرار داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حضور گسترده پرندگان مهاجر در تالاب های قم، خاطرنشان کرد: حضور دسته های بزرگی از پرندگان آبزی و کنارآبزی در تالاب های قم، علاوه بر کارکردهای زیست محیطی، می تواند تهدیداتی از جمله بیماری آنفلوانزای پرندگان به دنبال داشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه گاهی طغیان یک بیماری در میان حیات وحش، سالها برنامه ریزی برای حمایت از گونه های جانوری را از میان می برد، اظهار داشت: بدون تردید ما باید برای مدیریت و مقابله با اثرات هرگونه تهدیدات زیست محیطی آماده باشیم.

وی با اشاره به برگزاری رزمایش آنفلوانزای پرندگان مهاجر، از فراهم آوردن مقدمات رزمایش خبر داد و گفت: قانون حفاظت، احیاء و مدیریت تالاب ها که در سال ۹۶ به تصویب رسیده است، قانون محکمی است و وظایف دستگاههای اجرایی در برابر تالاب های کشور را به خوبی مشخص کرده است.

موسوی با بیان اینکه ۵ تالاب دریاچه نمک، مره، حوض سلطان، غدیر و بهشت معصومه در استان قم شامل قانون تالاب ها شده اند، خاطرنشان کرد: اگر به وضعیت تالاب ها و تخصیص حقابه های زیست محیطی آنها توجه نداشته باشیم، با بحران پیش رونده گرد و غبار مواجه خواهیم بود.

وی در پایان با اشاره به همکاری نزدیک با اداره کل دامپزشکی در راستای رصد و پایش وضعیت بیماری های حیات وحش در زیستگاههای طبیعی استان، تصریح کرد: در جهت حفظ و حراست از تنوع زیستی و مقابله با بیماری ها، تالاب های قم به صورت منظم و مستمر رصد شده و در اعلام هرگونه بیماری، پنهان کاری نمی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه قم آنفلوانزای پرندگان پرندگان مهاجر تالاب ها استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۴۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست

مهدی زارع خورمیزی رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان تفت گفت: کارشناسان به صورت منظم کلیه معادن موجود درحوزه شهرستان را پایش کرده و در صورت عدم رعایت الزامات زیست محیطی اخطار‌های لازم به متولیان معادن ارائه می‌دهند. 

وی افزود: فعالیت تمامی معدن فعال به صورت منظم توسط کارشناسان محیط زیست رصد می‌شود. 

زارع خورمیزی با بیان اینکه فعالیت‌های معدنی یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست است، ادامه داد: متولیان معادن به منظور کاهش تبعات فعالیت معدنی خود باید الزامات زیست محیطی را رعایت کنند تا از تهدیدات و تخریب بیش از حد طبیعت جلوگیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • مرغان آتشین مهاجر رقص کنان به تالاب بین المللی هامون بازگشتند
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • تالاب دورگه‌سنگی نقده میزبان فلامینگو‌های مهاجر
  • وضعیت مطلوب تالابهای نقده