Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر در گفت وگوی تلفنی با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود به بحث و تبادل نظر درباره ایران پرداخت.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شبکه الجزیره قطر، در این مکالمه تلفنی که روز شنبه ساعاتی پس از تماس وزیر خارجه قطر با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان انجام شد، دو طرف در باره موضوع هسته ای ایران، اوضاع اوکراین و همچنین پرونده افغانستان گفت وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش به جزییات بیشتری از این گفت وگوی تلفنی اشاره نکرد.

پیش از این شیخ محمد با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان تلفنی گفت وگو کرد. معاون نخست‌ وزیر و وزیر امور خارجه قطر و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این تماس بر ضرورت پیگیری جدی توافق‌های به عمل آمده در جریان سفر اخیر رییس جمهوری ایران و امیر قطر در مذاکرات دوحه تاکید کردند.

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر در گفت وگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه درباره آخرین تحولات دوجانبه، منطقه ای و بین المللی و مذاکرات وین به گفت وگو و تبادل نظر پرداخت.

 امیرعبداللهیان در مورد مذاکرات وین از طرح موضوعات جدید از سوی آمریکا انتقاد و تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران با جدیت برای حصول توافق خوب، قوی و پایدار تلاش می‌کند.

وزیر خارجه قطر نیز در این گفت وگو با تاکید بر اهمیت روابط تهران و دوحه و آثار مثبت سفر اخیر آیت الله سید ابراهیم رئیسی به قطر، تلاش های جمهوری اسلامی ایران و همه طرف ها را در رسیدن به توافق حائز اهمیت خواند.

دو طرف در این گفت وگوی تلفنی بر ضرورت پیگیری جدی توافقات به عمل آمده در جریان سفر اخیر رییس جمهور ایران و امیر قطر در مذاکرات دوحه تاکید کردند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: قطر ایران وزیر امور خارجه گفت وگوی تلفنی وزیر خارجه خارجه قطر گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۴۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: همه خدمه کشتیِ توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در گفت‌وگوی تلفنی امروز پنج شنبه مارگوس تاساکانا وزیر امور خارجه استونی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، در خصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه و احولات منطقه‌ای بحث و تبادل نظر شد.

طرفین در این گفت‌وگو با اشاره به وجود فرصت‌ها و ظرفیت‌های همکاری میان دو کشور، آمادگی متقابل برای توسعه بیش از پیش مناسبات را مورد تاکید قرار دادند.

امیرعبداللهیان در خصوص تحولات فلسطین تاکید کرد: عمق فاجعه نسل کشی و جنایات صهیونیست‌ها در غزه می‌طلبد که تمامی کشور‌ها برای برقراری آتش بس پایدار، رفع کامل محاصره انسانی، تبادل اسرا و جلوگیری از وقوع جنایات بیشتر رژیم اسراییل در غزه تلاش کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به درخواست طرف استونیایی در خصوص کشتی توقیف شده در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران و آزادی خدمه استونی اظهار داشت: کشتی توقیف شده که در آب‌های سرزمینی ایران رادار خود را خاموش کرده و امنیت دریانوردی را به خطر انداخته در توقیف قضایی قرار دارد، اما ایران همه خدمه آن را با نگاه انسانی آزاد کرده است و در صورت همراهی کاپیتان کشتی، امکان بازگشت آنها به کشورشان و از جمله استونی فراهم است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: رعایت قوانین و مقررات دریایی از سوی تمامی کشتی‌ها در راستای حفظ امنیت دریانوردی امری ضروری و غیرقابل اجتناب است.  

مارگوس تاساکانا وزیر امور خارجه استونی نیز ضمن با اهمیت دانستن روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که در سایه رفع موانع، مناسبات فی‌مابین بیش از پیش گسترش یابد.  

وزیر امور خارجه استونی همچنین با اشاره به بحران‌های منطقه ای، خواستار همکاری همه کشور‌ها برای توقف جنگ در غزه شد.

وی از نگاه انسانی جمهوری اسلامی ایران برای آزادی خدمه کشتی توقیف شده قدردانی کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه: همه خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • امیرعبداللهیان: ایران همه خدمه کشتی توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرد
  • امیرعبداللهیان: همه خدمه کشتیِ توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • همه خدمه کشتی توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در خصوص تحولات منطقه
  • گفت‌و‌گوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه قطر
  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی