Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدباقر صداقت جو گفت : در این روز‌ها با توجه به برگزاری رسم خانه تکانی متاسفانه شاهد موارد بسیار سقوط از ارتفاع و انواع شکستگی هستیم.

به گفته فیزیوتراپ عمده آسیب‌هایی که در این روز‌ها شاهد آن هستیم بحث شکستگی مچ دست و آسیب زانو است که متاسفانه عمدتا به دلیل سقوط از ارتفاع و لیزخوردگی در انجام پروسه خانه‌تکانی اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خصوص راهکار‌های کاهش آسیب در ایام خانه تکانی، نکته مهم و حائز اهمیت پرهیز از انجام فشرده کار‌ها است عمده افراد و بویژه خانم‌ها در طول سال تحرک چندانی ندارند و انجام کار فشرده در چند روز می‌تواند برای آن‌ها آسیب رسان باشد، در همین راستا توصیه می‌شود روزانه مدت کوتاهی به خانه تکانی اختصاص داده شده و کار‌ها تقسیم شود.

حتی اگر کار‌های خانه تکانی چند هفته به درازا بکشد، بهتر از این است که افراد بصورت فشرده کار کرده و به سلامت جسمانی خود که بعضا جبران ناپذیر می‌تواند باشد، آسیب برسانند.

یک نفر نباید به تنهایی خانه تکانی انجام دهد و باید همه اعضای خانواده در انجام کار‌ها مشارکت داشته باشند تا این فشار کاری تقسیم شود.

جابجایی اجسام سنگین آسیب‌های بسیاری به همراه دارد، افراد هنگام خانه تکانی از بلندکردن اجسان سنگین خودداری کرده و این کار را با مشارکت چند نفر از اعضای خانواده انجام دهند.

برای بلند کردن سایر اجسام که وزن کمتری دارند توصیه می‌شود افراد نشسته و با استفاده از قدرت زانو جسم را بلند کنند و از طرفی توصیه می‌شود برای کم کردن فشار به مهره‌های کمر حتما جسم را به بدن خود نزدیک کرده و سپس با کمک زانو‌ها از روی زمین بلند شوند.

توصیه می‌شود جهت کاهش فشار به کمر افراد حتما دستمال محکمی دور کمر و زانوی خود ببندند که در خانم‌های مسن این نکته بسیار حائز اهمیت است.

توصیه می‌شود از انجام کار‌های تکراری خودداری شود. مثلا پس از مدت کوتاهی شیشه پاک کردن به کار دیگری مشغول شوند که عضلات برای طولانی مدت در یک وضعیت ثابت قرار نگیرد.

در همین راستا توصیه می‌شود افراد برای انجام کار‌هایی که در ارتفاع نیاز است از نیرو‌های شرکت‌های خدمات رسان که آموزش دیده و دارای بیمه هستند استفاده کنند که نه دچار مشکلات و آسیب‌های جسمی شوند و نه دچار مشکلات حقوقی که بعضا شاهد آن هستیم.

سقوط از ارتفاع چه پنجره و چه یک پله کوچک می‌تواند آسیب‌های بسیاری به همراه داشته باشد، لذا توصیه می‌شود افراد در این زمینه نکات ایمنی را به طور جد رعایت کرده و از افراد خبره در این کار استفاده کنند.

اگر خدای نکرده افراد دچار آسیب شوند قطعا هزینه‌هایی که برای درمان متقبل خواهند شد به مراتب از هزینه گرفتن یک کارگر بیمه شده برای انجام کار‌های خانه تکانی، بویژه کار در ارتفاع و پاک کردن پنجره‌ها بیشتر خواهد شد.

افراد صبح‌ها که توان بالایی دارند کار‌های مربوط به خانه تکانی را انجام داده و بعدازظهر‌ها به استراحت و کار‌های دیگر بپردازند.

توصیه می‌شود افراد هنگامی که حال روحی مساعدی دارند کار‌های خانه تکانی را انجام داده و زمانی که حال روحی مناسبی ندارند از انجام این کار خودداری کنند.

در خصوص فشار کار خانه تکانی برای افرادی که سابقه دیسک کمر یا درد‌های عضلانی دارند این افراد باید مراقبت‌های بیشتری نسبت به سایر افراد داشته باشند و درصورتی که علائم آن‌ها تشدید شد، باید به سرعت دست از کار بکشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی خانه تکانی توصیه می شود افراد خانه تکانی انجام کار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۴۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا


به گزارش خبرگزاری صدا  و سیما ، مرکز اصفهان ؛ سرپرست فرمانداری ویژه کاشان در پانزدهمین جلسه ستاد اجرایی کنگره ملی شهدا با بیان اینکه ماموریت ها، اجزا و شئون کنگره ملی شهدای کاشان باید بین اقشار مختلف تقسیم شود گفت: هنرمان باید این باشد که اینگونه یادواره‌ها و کنگره‌ها مردمی برگزار شود.


حمید رضا محمدی فشارکی پاسداشت شهدای گرانقدر کنگره ملی دارالمومنین کاشان را برای همگان افتخار دانست و افزود: بازخوانی یاد و خاطره شهدا برای نسل کنونی ضروری است.


وی با بیان اینکه به برکت وجود مقدس شهدا مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه برطرف خواهد شد، گفت: با وجود این مشکلات بعضی جا‌ها مانند یادواره شهدا نیاز داریم که مردم تخلیه و آرام شوند.

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی /جزییات این طرح چیست؟
  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • جزییات ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟
  • خواص یخ هندوانه برای پوست چیست؟
  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته
  • ۱۱ آلاینده بیماری زای مخفی در خانه
  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا
  • جوزپه روسی: روی کین انتخابی عالی برای انجام یک خانه‌تکانی در منچستریونایتد است