Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام در نشست ستاد کرونای استان شرایط تردد در ایام نوروز اعلام و بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جشن‌های نیمه شعبان خصوصا در مرز مهران در صورت لغو احتمالی ویزا تاکید شد.

دکتر "جاسم محمدی" سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام در صد و چهاردهمین نشست ستاد استانی مقابله با کرونا، ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های مجموعه اعضای قرارگاه مدیریت مقابله با کرونا در دانشگاه اظهار کرد:در رابطه با مسافرت‌های نوروزی بین شهری، بنا به توصیه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا؛ خودروهایی که پلاک آنان به نام صاحب می باشد تردد آنان به طور اتوماتیک در سامانه ایران من ثبت می‌شود که برای کسب مجوز تردد، حداقل ۲ دوز واکسن را باید تزریق کرده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کسانی که ۲ دوز واکسن تزریق نکرده باشند، خود به خود مشمول جریمه تردد خواهند شد، گفت:تزریق دوز سوم برای تردد اجباری نیست هر چند که ما به عنوان دانشگاه علوم پزشکی توصیه می‌کنیم دوز سوم را برای پیشگیری از ابتلای به بیماری کرونا تزریق نمایند.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت:طی دو هفته گذشته مواردی اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور و مناطق عملیاتی و یادمان های دوران دفاع مقدس در استان ایلام داشته‌ایم که جا دارد از سازمان بسیج اساتید و دانشجویی طی مدتی که بانی و دست‌اندرکار اعزام اردوهای راهیان نور بوده‌اند به خاطر رعایت پروتکل های بهداشتی، تقدیر و تشکر نمایم. ان‌شاءالله این جریان رعایت پروتکل‌های بهداشتی استمرار داشته باشد.

محمدی با بیان اینکه  در آستانه عید بزرگ نیمه شعبان قرار داریم و  متولیان، جشن‌های متناسب با این عید بزرگ را در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام دهند، گفت:در ایام تعطیلات نوروزی و دید و بازدیدها و سفرها، مردم پروتکل‌های بهداشتی را در جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا بیشتر رعایت کنند.

 وی ادامه داد :مردم استان بر اساس رسوم و سنت‌های حاکم و دیرینه معمولا ایام پنجشنبه و جمعه آخر سال در آرامستان‌ها بر سر مزار متوفیان و درگذشتگان حضور پیدا می‌کنند که در این زمینه افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند، در راستای جلوگیری از ابتلا به کرونا از حضور در آرامستانها پرهیز کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد:0در استان ایلام از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز، تعداد ۷۸۱۹۰نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و متاسفانه تعداد ۱۲۲۱نفر از هم استانی‌هایمان نیز جان خود را از دست داده اند. همچنین در حال حاضر تعداد ۵۰بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و مراحل درمان و مراقبت های مربوطه به آنان در حال طی شدن است.
 
وی گفت:به لحاظ روند کلی کووید ۱۹ در استان، در بهمن‌ماه تعداد ۲۲۴۷۴مورد از افراد مشکوک به کرونا نمونه گیری شده که از این رقم تعداد ۷۹۹۴مورد مثبت اعلام شده و تعداد ۷۷۷نفر نیز در بیمارستانها بستری شده و متأسفانه تعداد ۱۴نفر از هم استانی‌هایمان به واسطه ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند. همچنین از ابتدای اسفندماه تاکنون نیز تعداد ۶۷۹۶مورد نمونه گیری انجام شده و تعداد ۲۲۵۵مورد مثبت کرونا و تعداد ۴۹۸نفر در بیمارستانهای استان بستری شده و ۲۹مورد فوتی در مدت ذکر شده داشته‌ایم. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: مقایسه ۶ لغایت ۱۲ اسفندماه نسبت به مورخه ۱۳ لغایت ۱۹اسفندماه؛ تعداد نمونه گیری ۱۹درصد کاهش، تعداد مبتلایان ۳۵درصد کاهش، تعداد بستری‌ها ۳۵درصد کاهش و تعداد فوتی‌ها نیز ۲۲درصد کاهش داشته است.

در ادامه نیز معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های مجموعه اعضای ستاد استانی و شهرستانی کرونا در خصوص واکسیناسیون جامعه هدف در سطح استان اظهار کرد: در رابطه با وضعیت دریافت، توزیع و واکسیناسیون کووید۱۹ بالای ۱۸سال در سطح استان؛ درصد پوشش واکسیناسیون نوبت اول ۸۹درصد، درصد پوشش واکسیناسیون نوبت دوم ۸۲درصد و درصد پوشش واکسیناسیون نوبت سوم معادل ۳۶درصد بوده است. 

دکتر جمیل صادقی‌فر افزود: همچنین میزان پوشش واکسیناسیون جمعیت زیر ۱۸سال در سطح استان نیز ۱۲تا۱۸سال دوز معادل ۹۳/۸درصد و دوز دوم معادل ۸۱/۵درصد، ۹تا ۱۲سال تزریق دوز اول معادل ۲۳/۹درصد و ۵تا۹سال نیز تزریق دوز اول معادل ۷/۹درصد بوده و موجودی واکسن در گردش در استان نیز تعداد ۱۸۳۶۸۱ دوز است.

وی در ادامه به بیان مطالبی در رابطه با نظارت بر برگزاری آزمون دکترای زبان در دانشگاه ایلام، بازدید از آرایشگاههای زنانه به همراه نماینده سازمان صمت، پیگیری شکایات از برخی از فروشگاه‌های شیرینی پزی، واکسیناسیون بیماری کرونا به صورت خانه به خانه در مناطق روستایی، استمرار عملیات واکسیناسیون دانش آموزان در مدارس ابتدایی، اعزام تیم سلامت شبکه‌های بهداشت و درمان به مناطق صعب‌العبور، واکسیناسیون بیماری کرونا در مناطق عشایری، اجرای گشت مشترک بازدید از وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس، بازدید از وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مسافران، رانندگان و عوامل پایانه، اجرای طرح ضربت بازدید از کارگاههای شیرینی‌پزی در آستانه عید نوروز، اجرای گشت مشترک بازدید از جایگاه‌های سوخت با همراهی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و .... اشاره کرد.

در ادامه نیز دکتر شهریار عباسی معاون امور اقتصادی استاندار در جمع‌بندی موضوعات و مباحث مطرح شده در جلسه با اعلام این خبر که تب کرونا در کشور و استان در حال فروکش کردن است، اظهار داشت: نمودار ها نشان می دهد که در حال رد کردن پیک ششم در کشور هستیم اما نباید خیلی خوشبینانه به این موضوع نگاه کرد بلکه لازم است همچنان رعایت پرتکل های بهداشتی به جد در دستور کار باشد.

وی در ادامه با اشاره به ایام پایان سال و نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی گفت: در آستانه سال نو بحث مسافرت ها اجتناب ناپذیر است ولی نیاز است که فرمانداران در شهرستان هایی که گردشگر پذیر و یا زیارتی هست تمهیدات لازم در جهت اجرای مصوبات ستاد کرونا و پرتکل های بهداشتی اتخاذ نمایند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در ادامه گفت: یکی از عواملی که می تواند مثل سال‌های گذشته آسیب جدی را ایجاد کند همین مراسم پایان سال در آرامستان ها که باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به حضور موج جمعیت بالا در پنج شنبه و جمعه پایان سال لازم است دستگاه های ذیربط همچون شهرداری ها و نیروی انتظامی در آرامستان ها برای رعایت پرتکل های بهداشتی پای کار باشند.

دکتر عباسی در خصوص سلامت غذایی و رعایت نکات بهداشتی خواستار نظارت‌های لازم شد و گفت: حافظان سلامت و مأمورین بهداشتی هم در این ایام بر رستوران ها، اغذیه فروشی ها و بازار و ... نظارت کافی داشته باشند.

وی در ادامه گفت: شهرداری همراه با فرمانداری و با هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی اقدام لازم را در خصوص ایجاد بازارچه هایی در چند نقطه شهر ایلام صورت دهند تا از تمرکز جمعیت در بخش مرکزی شهر اجتناب شود.

رئیس قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان درخصوص شایعاتی که پیرامون تزریق دوز سوم واکسن کرونا پخش می شود، اظهار داشت: در این خصوص لازم است متولیان امر با کمک رسانه ها و صدا و سیما در جهت اقناع افکار عمومی برای ترغیب دز سوم روشنگری کنند.

وی درخصوص فعالیت های ورزشی در این ایام نیز گفت: انجام فعالیت هایی که در فضای روباز صورت می گیرد با رعایت کامل پرتکل های بهداشتی مشکلی ندارد و مشکل اصلی در اجتماعات در فضاهای سرپوشیده است که باید با تمهیدات خاصی صورت پذیرند.

وی افزود: در خصوص مسابقات کشوری اگر مسابقات در فضای باز انجام شود و با رعایت فاصله اشکالی پیش نمی آید ولی اگر در فضاهای بسته است باید درشرایط خاص و بدون حضور تماشاگران برگزار شود.
 
معاون امور اقتصادی استاندار با اشاره به احتمال لغو ویزا در نیمه شعبان گفت: در نیمه شعبان احتمال این که ویزا لغو شود بسیار زیاد است و این باعث حضور مشتاقان عتبات عالیات در مهران و مرز می شود که بایست در این زمینه ضمن اتخاذ تمهیدات لازم همه ی دستگاهها نیز پای کار باشند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه ایلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام رعایت پروتکل های بهداشتی پرتکل های بهداشتی پوشش واکسیناسیون بیماری کرونا نیمه شعبان تزریق دوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۴۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام از برنامه‌ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران گران استان ایلام، امین دوست محمدی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت‌_ در دیدار سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای قانون جامع حمایت از ایثارگران هستند، اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه استان ایلام از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای خدمات رسانی مطلوب به جامعه ایثارگران حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی استان ایلام از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران از ظرفیت جامعه هدف ایثارگران برای تحقق شعار سال تلاش کنند، افزود: برون سپاری خدمات از جمله موارد بسیار مهمی است که در دستگاه‌های اجرایی باید به این ظرفیت قانونی توجه کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام با اینکه واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی از دیگر اولویت‌های مهم است، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام به بخش خصوصی طی سال جاری انجام شده است.

محمد رحیمی، سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام ضمن قدردانی از حمایت‌های سازمان برنامه و بودجه از فعالیت‌ها و پروژه‌های عمرانی بنیاد شهید، تاکید کرد: ۱۰۰ درصد مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهوری به ایلام در حوزه بنیاد شهید استان با اعتبار ۵ میلیارد تومان به اتمام رسیده است.

وی اضافه کرد: کارهای زیرساختی و پروژه‌ای بسیار خوبی در حوزه زائرسرا و خانه ایثار برای استان ایلام تعریف شده که نیاز به حمایت مسئولان ارشد استان در بحث اعتبارات دارد.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به اینکه برای تمام املاک بنیاد شهید سند تک برگ اخذ شده است، ادامه داد: در حال حاضر زائرسرای بنیاد شهید در مهران با ۶۰ درصد پیشرفت از جمله پروژه‌های مهم اداره کل بنیاد شهید است.

کد خبر 748398

دیگر خبرها

  • تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد
  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۴ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۰؛هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۴ استان
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • ثبت بیش از ۶۵ میلیون تردد در جاده‌های ایلام
  • واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰ هزار مشترک جدید در مناطق شهری و روستایی ایلام