Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@03:13:33 GMT

تمام درختان طرح درخت دوستی شناسنامه‌دار می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۷۴۶۱۴

تمام درختان طرح درخت دوستی شناسنامه‌دار می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حمید زارع، عصر شنبه در جشن بزرگ درخت دوستی که به مناسبت آخرین روز هفته درختکاری در بوستان شهدا یزد برگزار شد، اظهار داشت: بنا به درخواست های مکرری که شهروندان و دانش آموزان از سازمان داشتند، طرح درخت دوستی تدوین و اجرا شد.

وی بیان کرد: آنچه که از آبا و اجدادمان به ما رسیده این درختان و فضای سبزی است که در نقاط مختلف کشور شاهد آن هستیم ولی متاسفانه در سالهای قبل از حجم آن به شدت کاسته شده و بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد از باغات شهر یزد را از دست داده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر آموزش شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با بیان اینکه واحد آموزش شهروندی سازمان به دنبال اجرای طرحی در راستای ترویج فرهنگ درختکاری و حفاظت از محیط زیست بود، گفت: در نهایت به این طرح رسیدیم که پدربزرگها و مادربزرگها به همراه نوه هایشان اقدام به کاشت و غرس نهال کنند و توضیحاتی هم از سوی آنها به این کودکان ارائه شود.

زارع عنوان کرد: در این طرح مرامنامه ای طراحی شده که به دست کودکان تحویل داده شده و در آن مواردی در حوزه حفاظت از درختان و توجه به درختکاری بیان شده است.

وی گفت: همچنین شناسنامه ای برای هر یک از این درختان آماده شده که در آن نام پدربزرگ و مادربزرگ به عنوان غرس کننده درخت و نام نوه آنها به عنوان هدیه گیرنده درخت ذکر شده و این شناسنامه هم در اختیار کودکان قرار می گیرد که همین موضوع می تواند حساسیت لازم در میان آنها برای حفاظت از درختان را به وجود آورد.

مدیر آموزش شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد تصریح کرد: امروز توجه به درختکاری و حفاظت از محیط زیست نیازمند فرهنگ سازی جدی است و واحد آموزش شهروندی سازمان این موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده است.

کد خبر 5445501

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد شهرداری يزد درختکاری بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه سفر استانی گردشگری اردوهای راهیان نور جهاد تبیین شیوع کرونا ایلام عکس استانها مشهد خراسان رضوی آموزش شهروندی سازمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۴۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام سردار تنگسیری به کشورهای منطقه از خلیج فارس

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری در یک گفت وگو به مناسبت روز خلیج فارس، اظهار کرد: روز ۱۰ اردیبهشت روز پایان اشغال ۱۱۷ ساله پرتغالی‌ها در خلیج فارس است. پرتغالی‌ها در سال ۱۵۰۸ میلادی به خاطر اهمیت خلیج فارس به این منطقه آمدند و تا ۱۶۲۲ در خلیج فارس بودند. عمیق‌ترین آب‌ها در ساحل خلیج‌فارس و بهترین آبراه‌ها در سمت ایران قرار دارد. ما ۱۳۷۵ کیلومتر ساحل داریم و این‌ها اهمیت ذاتی خلیج فارس است.

وی ادامه داد: خلیج فارس به لحاظ اقتصادی جایگاه مهمی دارد و ۴۰ درصد گاز و ۶۲ درصد نفت جهان در این منطقه قرار دارد. به لحاظ امنیتی این منطقه بسیار مهم است و ما بارها پیام صلح و دوستی داده‌ایم. ما دنبال برقراری امنیت تنگه هرمز هستیم و امنیت تردد روزانه ۸۳ کشتی که از این تنگه عبور می‌کنند را برقرار کرده‌ایم. امروز راهبرد ما در خلیج فارس، صلح، امنیت، برادری و دوستی است. بیگانگان مخل امنیت منطقه هستند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه این منطقه راهبردی و اقتصادی بوده و برای ما و همسایگان مهم است، تصریح کرد: خارجی‌ها دنبال دو هدف شوم حضور نامشروع در منطقه و فروش سلاح در خلیج فارس هستند. این ها به دشمن‌تراشی نیاز دارند، در حالیکه ما دنبال امنیت هستیم. این‌ها که از هزاران مایل دورتر به این منطقه می‌آیند، دنبال امنیت نیستند. ما پیام صلح، دوستی و برادری را به کشورهای مسلمان منطقه داده و بر منافع دو جانبه با کشورهای منطقه تاکید کردیم.

دریادار تنگسیری در پایان با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر توسعه دریامحور کشور، گفت: مسئولان باید فرمان رهبری را عملی کنند. از سویی باید جوانان را با دریا و جزایر آشنا کنیم. ما در همین راستا راهیان نور دریا را از سال ۹۰ آغاز کرده‌ایم.

دیگر خبرها

  • حفظ چنار ۸۰ ساله در پروژه احداث سرای محله باغ فردوس | ببینید چطور گوهر سبز در دل ساختمان ۵ طبقه زنده ماند
  • قطع بدون مجوز درختان در ‌عظیمیه کرج
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»
  • پیام سردار تنگسیری به کشورهای منطقه از خلیج فارس
  • زخمِ کاری «قطع درختان» مرثیه‌ای بر پیکر سبز سنندج
  • درختان ماه روی زمین کاشته می‌شوند
  • تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • تلاش مهدی طارمی برای دریافت شهروندی پرتغال