Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیشتر از ۲ سال از شیوع بیماری کرونا در شهرهای مختلف کشور می‌گذرد و علی رغم انجام واکسیناسیون برای بیش از نیمی از مردم، شیوع این بیماری همچنان در ایران نیز ادامه دارد

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فرزانه فراهانی_ مهمان ناخوانده ای به نام ویروس کرونا نوروز پیش رو هم در جمع خانواده‌های ایرانی حضور دارد و امسال سومین نوروزی است که مردم باز هم باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر از ۲ سال از شیوع بیماری کرونا در شهرهای مختلف کشور می‌گذرد و علی رغم انجام واکسیناسیون برای بیش از نیمی از مردم، شیوع این بیماری همچنان در ایران نیز مثل سایر کشورهای دنیا ادامه دارد و هنوز درمان قطعی برای مقابله با آن یافت نشده است و تنها راه مقابله با این ویروس منحوس که تا کنون جان بسیاری از هموطنان را گرفته است، اقدام برای تزریق واکسن است.

با تزریق دُزهای مختلف واکسن کرونا تا حدود زیادی میتوان به ایمن شدن در برابر کوید۱۹ حتی در صورت ابتلا هم امیدوار بود اما به گفته کارشناسان و پزشکان متخصص، بهترین کار پس از تزریق واکسن ادامه به روند رعایت پروتکلهای بهداشتی است.

 

آخرین آمار تزریق واکسن کرونا در کشور!

بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور تا کنون ۶۳ میلیون و ۵۳۴ هزار و ۶۱۹ نفر دُز اول، ۵۶ میلیون و ۱۳۲ هزار و ۵۹۹ نفر دُز دوم و ۲۴ میلیون و ۸۸۰ هزار و ۵۹۷ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۴ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۸۱۵ دُز رسیده است و هنوز تعداد زیادی از هموطنان نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام نکرده‌اند و این رویه روند گسترش شیوع بیماری را سرعت می‌بخشد و جان بسیاری از مردم را به خطر می‌اندازد.

نوروز در پیش است و به دستور رئیس جمهور به عنوان رئیس ستاد مبارزه با کرونا، تزریق ۲ دُز واکسن کرونا برای همه افرادی که قصد انجام سفرهای نوروزی را دارند اجباری است.

نظارت و استعلام اینکه همه مسافران که در سفرهای نوروزی به شهرهای مختلف سفر می‌کنند واکسن زده‌اند یا خیر ، کار سخت و پیچیده ای است که مسئولان باید جهت اجرای هر چه دقیق تر آن برنامه ریزی کنند.

نوروز سال گذشته در حالی سپری شد که بسیاری از هموطنان در جریان انجام سفرهای نوروزی و عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی به کرونا مبتلا شدند و عده بسیاری از آن‌ها جان خود را از دست دادند.

عمده نگرانی که در حال حاضر وجود دارد عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی و حضور واکسن نزده‌ها در سفرهای نوروزی است که علاوه بر اینکه خودشان در خطر ابتلا به کوید قرار دارند، زمینه شیوع، گسترش و انتقال کرونا به دیگران را هم فراهم خواهند کرد.

 

ایمنی جمعی با تزریق ۷۰ درصدی دز سوم ایجاد می‌شود

به گفته محمد رئیس‌ زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی، زدن ماسک و شستشوی دست‌ها و رعایت فاصله گذاری، به همراه تزریق دز سوم، مهم‌ترین راهکار‌های پیشگیری از گسترش بیماری است.

رئیس زاده با بیان اینکه در دز سوم هنوز شرایط مطلوب نیست و کمتر از ۳۰ درصد موفق شده اند دز سوم واکسن کرونا را بزنند، تصریح کرد: تزریق دز سوم باید به بالای ۷۰ درصد برسد تا ایمنی جمعی برای مردم کشور فراهم شود.

روند ابتلا و همچنین آمار فوتی‌های بیماری کرونا در حال حاضر روندی کاهشی است و این موضوع نباید باعث شود تا مردم رعایت پروتکلهای بهداشتی را ساده بگیرند و نباید فراموش کرد که همچنان بهترین و اثرگذارترین راه جلوگیری از گسترش شیوع کرونا، رعایت پروتکلهای بهداشتی و دریافت واکسن در دزهای مختلف مورد تایید پزشکان متخصص است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نوروز کرونا سفر واکسیناسیون واکسن کرونا رعایت پروتکلهای بهداشتی سفرهای نوروزی تزریق واکسن واکسن کرونا دز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۴۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!