Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@23:20:02 GMT

اجاره های عجیب خانه های شمال تهران

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۷۵۰۲۳

اجاره های عجیب خانه های شمال تهران

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، با تبدیل مبالغ اجاره ماهانه به ودیعه می‌توان پی برد اغلب آپارتمان‌‌های اجاری موجود در بازار اجاره‌‌بهای شمالی‌‌ترین منطقه پایتخت در حال حاضر با رهن حول و حوش ۱۰ میلیون تومان به ازای هر مترمربع یا قدری کمتر و بیشتر متناسب با امکانات و سن بنای ملک، فایل شده‌‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درباره فایل‌‌های اجاری لوکس‌‌متراژ، ودیعه‌های یک تا پنج میلیارد تومانی درخواست شده و در کنار آن اجاره‌های چند ده میلیون تومانی برای آپارتمان‌‌های زیر ۲۰۰ مترمربع درخواست شده که اغلب دو یا چند برابر استطاعت پرداخت مستاجران محله‌های متوسط بازار مسکن نظیر مناطق ۴ و ۵ است.

در میان فایل‌‌های موجود بعضا مواردی وجود دارد که مبلغ ودیعه و اجاره ماهانه آن برابر است و این برای مستاجران چندساله تعجب‌‌برانگیز است؛ چراکه عرف بازار مسکن تا پیش از جهش پی در پی اجاره‌‌بها طی سه سال اخیر این بوده  که ودیعه چند برابر مبلغ اجاره از مستاجر دریافت می‌شده تا هم پشتوانه‌‌ای برای خلف وعده احتمالی مستاجر در پرداخت اجاره ماهانه باشد و هم امکان سرمایه‌‌گذاری یا سپرده‌‌گذاری با این مبلغ فراهم شود.

اما این روزها در فایل‌‌های موجود منطقه یک آپارتمان‌‌هایی با رهن و اجاره برابر وجود دارد. به عنوان مثال آپارتمان 90 مترمربعی واقع در قیطریه، نرسیده به قلندری شمالی با رهن 30 میلیون و اجاره 30 میلیون تومانی به بازار عرضه شده است. آپارتمان نوساز 126 مترمربعی دیگری نیز واقع در خیابان حکمت در این منطقه با رهن و اجاره برابر 40 میلیون تومانی در فایل‌‌ها به چشم می‌‌خورد.

تحقیقات میدانی «دنیای اقتصاد» نشان می‌دهد بسیاری از فایل‌‌های موجود در این بخش از بازار اجاره در حال حاضر تخلیه است که نشان می‌دهد مستاجر قبلی به دلیل فاصله زیاد رقم پیشنهادی جدید موجر با توان پرداخت خود تصمیم به تخلیه گرفته است.

در عین حال به نظر می‌‌رسد موجران منطقه یک مشکلی با انتظار طولانی برای به اجاره سپردن املاک خود ندارند و نگران ضرر احتمالی از خالی ماندن آپارتمان به مدت چند ماه نیستند؛ کمااینکه برخی از موجران حاضر در بازار اجاره منطقه یک بیش از چهار ماه است که در انتظار انعقاد قرارداد هستند و فایل آنها نزد واسطه‌ها به عنوان فایل «رسوبی» شناخته می‌شود.

منبع: دنیای اقتصاد اخبار مرتبط ۰۸:۰۴:۴۰ سودهای نجومی ملک‌بازها از گرانی مسکن و زمین! ۱۰:۱۱:۳۸ خانه های زیر یک میلیارد تومانی مولوی ۱۱:۱۱:۴۶ قیمت مسکن کاهش داشت؟ ۱۱:۰۴:۰۴ اجاره آپارتمان های کوچک کرج چقدر پول می خواهد؟ ۱۱:۴۷:۵۷ قیمت آپارتمان های منطقه ۵ تهران چند؟ ۱۴:۲۳:۵۶ توقف معاملات در بازار مسکن شمال تهران

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بودجه پایتخت سرمایه مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۵۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه‌ای به قیمت 15 آپارتمان در تهران! امباپه عمارت مجلل راموس را در مادرید خرید (+عکس)

ستاره فرانسوی برای سکونت در مادرید به اندازه «خرید 15 آپارتمان در تهران هزینه کرد».

به گزارش فارس، کیلیان امباپه، ستاره فرانسوی خانه مجلل سرخیو راموس، کاپیتان سابق رئال را در شهر مادرید به ارزش 18.5 میلیون یورو(بیش از 1200میلیارد تومان) خریداری کرد.

گران ترین فوتبالیست دنیا با ارزش 180 میلیون یورو برای خرید این قصر مجلل به اندازه خرید 15 آپارتمان 100 متری در داخل تهران(با میانگین متری 81 میلیون تومان) هزینه کرد.

کیلیان امباپه زمستان گذشته تمام توافقات لازم با مدیران باشگاه رئال را انجام داده تا در تابستان پیش رو به عنوان بازیکن آزاد راهی رئال شود.

قرارداد بهترین گلزن تاریخ باشگاه پاری سن ژرمن با رئال مادرید 5 ساله خواهد بود و دستمزد کاپیتان تیم ملی فرانسه در برنابئو سالیانه 20 میلیون یورو است.

بر اساس گزارش نشریه مارکا، امباپه برای خرید این خانه مجلل با سرخیو راموس همبازی اش ماه ها مذاکره کرد و در نهایت به توافق نهایی رسیدند و این قصر «جزو 10 خانه گران قیمت شهر مادرید» به شمار می آید.

رسانه مادریدی گزارش می‌دهد که این قصر بزرگ مجهز به زمین تمرین، استخر و تمام امکانات ورزشی و موقعیتی نزدیک به زمین تمرین رئال قرار دارد تا ستاره فرانسوی به راحتی در تمرینات حضور پیدا کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ با ۶ میلیارد در منطقه ۲۱ ملک بخرید+ جدول
  • نرخ رهن بازار مسکن؛ رهن کامل یک واحد نوساز با ۵۰۰ میلیون تومان
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهر‌های جدید
  • خانه‌ای به قیمت 15 آپارتمان در تهران! امباپه عمارت مجلل راموس را در مادرید خرید (+عکس)
  • در تهران دیگر به ریال و تومان خانه نمی‌فروشند | بیت‌کوین بده خانه بخر! | رونمایی از پدیده عجیب خرید و فروش مسکن در تهران + جزئیات
  • برای خرید میکروآپارتمان در شهر تهران چقدر باید هزینه کرد؟
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهرهای جدید
  • پیش‌بینی از وضعیت بازار اجاره‌بها/ رشد قیمت در راه است یا بازار مهار می‌شود؟
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهرهای جدید/ رقم‌های اجاره در پرند چه تغییری کرد؟
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ قطب سرمایه گذاری ملک در منطقه ۲۰ تهران