Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری بامداد امروز یکشنبه از حملات موشکی به کنسولگری آمریکا و دو مرکز آموزشی موساد در اربیل و همچنین شنیده شدن صدای انفجار در سلیمانیه کردستان عراق خبر دادند.

به گزارش ایسنا، شبکه خبری اسکای نیوز با اعلام شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب در اربیل، پایتخت اقلیم کردستان عراق و شهر سلیمانیه تاکید کرد به دنبال شنیده شدن صدای انفجار تمامی پروازها در فرودگاه اربیل متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این شبکه اعلام کرد مجاورت مقر جدید کنسولگری آمریکا در اربیل با ۵ موشک دوربرد هدف قرار گرفت.

اداره مبارزه با تروریسم کردستان عراق مدعی شد که ۱۲ فروند موشک بالستیک دور برد از خارج از عراق به سمت اربیل شلیک شد در حالی که هیچ طرفی مسئولیت این حادثه را بر عهده نگرفته است.

منابع همچنین از تیراندازی گسترده در آسمان اربیل و پرواز یک فروند پهپاد ناشناس بر فراز مرکز منطقه کردستان عراق خبر دادند.

شاهدان عینی گفتند که همزمان با حملات کنسولگری آمریکا در اربیل زنگ خطر را به صدا درآورد و آسمان شهر شاهد پرواز شدید بالگردهای آمریکایی در مجاورت کنسولگری و ساختمان‌های مجاور بود.

یک مقام آمریکایی گفت که حمله به اربیل عراق، هیچ تلفاتی در میان نظامیان آمریکایی نداشته است.

همچنین گزارش شده مقر شبکه "کردستان ۲۴" در صلاح الدین به خاطر نزدیک بودن به ساختمان کنسولگری در این حملات هدف قرار گرفت که باعث خسارات مادی به این ساختمان شد.

«امید خوش‌ناو» استاندار اربیل نیز با تائید حملات موشکی به اربیل گفت که هدف حملات مشخص نیست که آیا کنسولگری آمریکا باشد یا فرودگاه بین‌المللی اربیل».

صابرین نیوز هم گزارش داد که دو مرکز آموزشی جاسوسی موساد در شمال عراق هم هدف حملات موشک‌های نوع بالستیک قرار گرفتند.

این کانال خبری از برخی منابع نقل کرد که آژیر خطر در سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد به صدا درآمده است.

وزارت خارجه آمریکا در نخستین واکنش به این حملات آن را محکوم و خشونت آمیز توصیف کرد.

همزمان یک مقام آمریکایی به خبرگزاری رویترز انگلیس گفت که در پی حمله به اربیل عراق هیچ کشته و زخمی در میان سربازان آمریکایی مشاهده نشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اقلیم کردستان عراق کنسولگری آمریکا کردستان عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۵۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کنعانی به زدن برچسب «یهودستیزی» به دانشجویان معترض آمریکایی

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: ‏بخش قابل توجهی از یهودیان، از جمله دانشجویان یهودی، از جنایات نفرت‌انگیز رژیم صهیونیستی و حمایت شرم‌آور دولت آمریکا از آن اعلام بیزاری کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی در صفحه اجتماعی ایکس در مورد ادامه اعتراضات دانشجویی در آمریکا و نوع برخورد مقامات این کشور به این اعتراضات گفت: «اقدام مقامات دولت آمریکا در تحریف واقعیت و توصیف خشم و اعتراضات اصیل دانشجویی و دانشگاهی به عنوان یهودستیزی، به منظور توجیه و استفاده از ابزارهای سرکوب خشونت‌آمیز برای ساکت کردن اعتراضات و تجمعات مسالمت‌آمیز دانشجویان حامی فلسطین، چیزی از قبح عمل آنان کم نمی‌کند.

وی گفت: بخش قابل توجهی از یهودیان، از جمله دانشجویان یهودی، از جنایات نفرت‌انگیز رژیم صهیونیستی و حمایت شرم‌آور دولت آمریکا از آن اعلام بیزاری کرده‌اند.

کنعانی تاکید کرد: پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین شعار ‎آزادی بیان و ‎حقوق بشر برافتاده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان و دختران در آمریکا
  • 5 محور مهم سفر بارزانی به تهران چیست؟ | درخواست ویژه اربیل از تهران
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • واکنش کنعانی به زدن برچسب «یهودستیزی» به دانشجویان معترض آمریکایی
  • بارش شدید باران و به راه افتادن سیل در سلیمانیه عراق+فیلم
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • حمله موشکی از عراق به مقر موساد در تل آویو