Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-05-01@15:01:11 GMT

حملات موشکی گسترده در مرکز منطقه کردستان عراق

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۷۵۱۱۷

حملات موشکی گسترده در مرکز منطقه کردستان عراق

به گزارش تسنیم، بامداد امروز (یکشنبه)، 14 فروند راکت 122 میلی متری «گراد» به نزدیکی پایگاه نظامی آمریکا در حومه فرودگاه اربیل و همچنین اطراف کنسولگری آمریکا در اربیل اصابت کرده است.

در پی این حملات، آژیر هشدار در پایگاه نظامی «الحریر» آمریکا در نزدیکی فرودگاه اربیل به صدا درآمده و پروازهای این فرودگاه بین‌المللی متوقف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه‌های عراقی همچنین گزارش دادند که مقر کنسولگری آمریکا در شهر اربیل مرکز منطقه کردستان عراق هدف اصابت 5 فروند موشک قرار گرفته است.

یک منبع امنیتی عراقی گفت که برخی از این راکت‌ها به نزدیکی مجتمع «زیزین» که برای اسکان افسران پایگاه آمریکایی در نظر گرفته شده است، اصابت کرده‌اند.

به دنبال این حملات، دروازه‌های ورودی سفارت آمریکا در بغداد بسته شده و پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق به حالت آماده‌باش کامل درآمده است.

برخی منابع خبری عراق نیز از تیراندازی گسترده در آسمان اربیل و پرواز یک فروند پهپاد ناشناس بر فراز مرکز منطقه کردستان عراق خبر دادند.

در همین ارتباط، «امید خوش‌ناو» استاندار اربیل گفت: «بامداد امروز چند موشک به اربیل اصابت کرد، اما مشخص نیست که هدف کنسولگری آمریکا بوده است یا فرودگاه بین‌المللی اربیل».

همزمان برخی منابع خبری از فعال‌شدن آژیر خطر در سفارت ایالات متحده آمریکا در منطقه سبز بغداد خبر دادند.

در همین حال، کانال تلگرامی صابرین‌نیوز  نیز گزارش داد که همزمان صدای انفجار در سلیمانیه واقع در شمال عراق شنیده شده است.

صابرین‌نیوز همچنین به نقل از یک منبع امنیتی اعلام کرد که در این حملات راکتی، دو مرکز آموزشی پیشرفته متعلق به موساد اسرائیل در اربیل واقع در شمال عراق با «موشک‌های بالستیک» مورد حمله قرار گرفتند.

دستگاه موسوم به مبارزه با تروریسم منطقه کردستان عراق مدعی شد که «اربیل بامداد امروز با 12 موشک بالستیک که از خارج از عراق شلیک شده بود، هدف حمله قرار گرفته است».

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حملات را به عهده نگرفته و از تلفات احتمالی خبری در دسترس نیست، اما خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد که «هیچ تلفاتی در میان سربازان آمریکایی در پی حمله به اربیل عراق وجود ندارد».

سامان برزنجی وزیر بهداشت اقلیم کردستان عراق نیز در این باره گفت: «انفجارهای اربیل تلفات جانی به همراه نداشت».

نخستین واکنش آمریکا به حملات موشکی اربیل

وزارت خارجه آمریکا این حمله موشکی و راکتی را محکوم کرد و گفت که « ما این حمله شرورانه و نمایش خشونت را محکوم می‌کنیم».

وزارت خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد که «هیچ خسارت مالی یا تلفات جانی در هیچ یک از تأسیسات دولتی آمریکا مشاهده نشده است و این حادثه توسط دولت عراق و دولت منطقه کردستان در حال بررسی است».

منبع: آخرین نیوز

کلیدواژه: منطقه کردستان عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۵۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «عباس المالکی» فعال سیاسی عراقی تاکید کرد که سفارت آمریکا در بغداد به دنبال گسترش انحرافات اخلاقی در جامعه عراق و اجرای پروژه های مخرب خود است.

وی افزود: مخالفت آمریکا و انگلیس با تصویب قانون مبارزه با فحشاء در عراق به این دلیل انجام می شود که واشنگتن از انحرافات اخلاقی به عنوان وسیله ای برای اجرای سیاست های خود در برخی کشورهای منطقه از جمله عراق استفاده می کند.

المالکی تصریح کرد: آمریکا و انگلیس از عمله های خود در عراق که مشکلات اخلاقی دارند برای تحقق اهداف سیاسی و ناامن کردن کشور استفاده می کنند.

وی گفت: این کشورها از عناصر منحرف حمایت های مالی به عمل آورده و به آنها ویزا و محل اقامت در برخی کشورهای همسایه می دهند. سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی به شمار می رود. این مرکز عناصر مشکل دار را دور خود جمع کرده و آنها را به کشورهای دیگر اعزام می کند.

روز گذشته نیز «علی جابر التمیمی» کارشناس مسائل حقوقی عراق تاکید کرد که «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد قانون‌های بین المللی را در خصوص این کشور نقض کرده است.

وی افزود: سفیر آمریکا در امور داخلی عراق دخالت می‌کند که بدین ترتیب مفاد توافقنامه امضا شده میان بغداد و واشنگتن را نقض کرده است.

التمیمی اضافه کرد: رومانسکی به قانون مبارزه با فحشاء در عراق اعتراض کرده که این اقدام در تضاد با مفاد یک، ۲ و سه منشور سازمان ملل و ماده ۲۷ توافقنامه راهبردی امضا شده با طرف آمریکایی در سال ۲۰۰۸ به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: بدین ترتیب عراق حق دارد سفیر آمریکا را بر اساس توافقنامه وین سال ۱۹۶۱ بند مربوط به تعیین روابط دیپلماتیک از این کشور اخراج کند. بر اساس ماده ۹ توافقنامه وین هر کشوری می‌تواند هر سفیر نامطلوبی را اخراج کند.

کد خبر 6092951

دیگر خبرها

  • ۷۱۹ حمله موشکی و پهپادی حزب الله به فلسطین اشغالی طی یک ماه
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • روز ۲۰۷ طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت