Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران  خبرنگار  سى ان ان نوشت:در زمان جنگ، ذهن حقه های عجیبی بازی می کند. عصر چهارشنبه در لویو، با انفجارهایی که فکر می‌کردم در آن نزدیکی هستند، از خواب بیدار شدم. در عوض، هشدارهای خبری تلفن من با وحشت غیرقابل تصوری که در شهر بندری ماریوپول در جنوب اوکراین در حال رخ دادن بود، روشن شد.

بمبی به بیمارستان اصابت کرده بود و زایشگاه و بخش اطفال را ویران کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصاویر و ویدئوهای دانه‌دار صحنه‌ای شبیه به آرماگدون را نشان می‌داد: وسایل نقلیه در آتش، محوطه بیرونی آواز می‌آید و دهانه‌ای به اندازه‌ای بزرگ که دو مرد سر تا پا را در خود جای دهد. یک زن حامله گیج و خون آلود توسط نیروهای امدادی به بیرون هدایت می شد.

سه نفر در این حمله جان باختند و بیش از ده ها نفر مجروح شدند - از جمله کودکان، زنان و پزشکان. به سال 2014 فکر می کنم، زمانی که یک حمله موشکی دیگر، آن زمان توسط جدایی طلبان مورد حمایت روسیه در دونتسک شلیک شد، به ساختمان ها و زمین های بازی در ماریوپل اصابت کرد و حداقل 30 نفر را کشت و 102 نفر را مجروح کرد. چهره کودکان آسیب دیده ای که بعد از آن ملاقات کردیم، دوباره در ذهنم می گذرد.

من قبلاً در بسیاری از موارد اضطراری انسانی پیچیده کار کرده ام، اما این برای من متفاوت است. این افراد مجروح و کشته شده من هستند. من می بینم که بخش های بزرگی از سرزمین اجدادم که در کودکی از طریق آهنگ ها و اشعار محلی اوکراینی به عنوان سرزمین بوکولیسی مبارزان آزادی و مخالفان شجاع به من معرفی شده است، در حال تبدیل شدن به کشتارگاه است. جای تعجب نیست که رویاهایم مرا در حالت اسیر ناامیدی نگه می دارند.

دو هفته پس از جنگ، صحنه‌های قتل عام مانند بیمارستان ماریوپل به بخشی از وحشت روزانه برای اوکراینی‌ها تبدیل شده است که نمی‌توان آن را خاموش کرد. و تا روز چهارشنبه، سازمان ملل متحد اعلام کرد که تلفات غیرنظامیان پس از 13 روز خشونت در اوکراین به 516 نفر رسیده است. از این تعداد، 37 نفر کودک هستند. گزارش شده است که بیش از 900 نفر زخمی شده اند.

وضعیت در اوکراین به طور فزاینده‌ای بدتر می‌شود و کشورهای غربی به جای انتظار برای ادامه بدتر شدن شرایط، باید کارهای بیشتری انجام دهند. در حالی که ایالات متحده و ناتو باید مراقب باشند تا از تشدید جنگ جلوگیری کنند، رهبران جهان نیز باید برای بدترین سناریوها آماده شوند و موارد غیر قابل مذاکره را برای مهار پوتین تنظیم کنند. گلوله باران بی‌رویه آنچه به عنوان پناهگاه امن برای زنان و کودکان است، باید به عنوان خط قرمزی ایجاد شود که هیچ کسى نباید از آن عبور کند.

به گفته مقامات اوکراینی، نیروهای روسیه قبلاً کریدورهای بشردوستانه محافظت شده را بمباران کرده و به یکی از بزرگترین نیروگاه های هسته ای اروپا در زاپوریژیا حمله کرده اند. یانس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه گفت، آنها همچنین از سلاح های ممنوعه مانند بمب های خوشه ای استفاده کردند. پس از همه اینها، باید بپرسم: نیروهای پوتین چه کارهای بیشتری باید انجام دهند تا وجدان جهان را به عمل بیاورند؟ و اگر گزارش مقامات اوکراینی در مورد بمباران یک زایشگاه و بیمارستان کودکان این کار را انجام ندهد -- آیا خط قرمزی وجود دارد که بتواند؟ ما قبلاً شاهد لحظاتی از جنگ بودیم که به مردمی فراتر از مرزهای ویران شده یک کشور رسید. تصاویر به قدری وحشتناک هستند که در آگاهی عمومی جهانی نفوذ می کنند - و گاهی حتی قانونگذاران را مجبور به اقدام می کنند. مانند تصویر کودک نوپا غرق شده، آلن کردی 3 ساله پس از عکس گرفتن با چهره به پایین در سواحل ترکیه در سال 2015، که باعث ناراحتی و محکومیت جهانی شد. و به آنگلا مرکل صدراعظم وقت کمک کرد تا درهای آلمان را به روی یک میلیون پناهنده سوری باز کند.

تصاویری که از ماریوپل در سال 2022 ظاهر می شوند چیست؟ روز پنجشنبه، کمیته بین المللی صلیب سرخ هشدار داد که "صدها هزار نفر از غذا، آب، گرما، برق و مراقبت های پزشکی برخوردار نیستند." اما شاید جهان نسبت به تاکتیک‌های آشنای پوتین بی‌حس شده باشد.. تضعیف روحیه جمعیت با کشتن و زخمی کردن مردم عادی، استراتژی که در سوریه و چچن نیز استفاده می‌شود. در حالی که تلاش‌های چند ملیتی برای ارائه سلاح به اوکراین وجود دارد، به نظر می‌رسد رهبران غربی به جای تعیین خطوط قرمز جدید برای کرملین، همچنان همان نقطه‌های محکومیت، تحریم‌ها، تحریم‌ها و شایعات گسترده را تکرار می‌کنند.

در فرانسه، گابریل آتال، سخنگوی دولت، اعتصاب روز چهارشنبه را "غیرانسانی"، "غیر قابل توجیه" و "بزدلانه" خواند ناگفته نماند، کریستیا فریلند، معاون نخست وزیر کانادا که به همراه رئیس خود جاستین ترودو در اروپا به سر می برد و به دلیل انتظار برای ارسال تسلیحات مرگبار به اوکراین مورد انتقاد قرار گرفته است، گفت: "ما درک بسیار خوبی از نیاز اوکراینی ها داریم. "

اما با اوکراینی های عادی صحبت کنید و آنها به سرعت به این نتیجه می رسند که چیزی که نیاز دارند چیزی بیش از کلمات است. در اینجا این احساس وجود دارد که آنها به تنهایی در این نبرد حضور دارند -- فراموش کنید که ناتو zakryty nebo (فضای هوایی بسته) را تحویل می دهد یا حتی انتقال جت های جنگنده میگ لهستانی را به نیروهای مسلح اوکراین تسهیل می کند. خیلی ها به من می گویند: "ما حاضریم برای کشور خود بمیریم، اما چرا برای حفظ امنیت اروپا بهای نهایی را با جان مردان، زنان و حتی کودکان خود می پردازیم؟"

ناامیدی به جایی رسیده است که یکی از مادران کیف به نام اوکسانا، که یک سفر 47 ساعته دردناک را به پناهگاهی امن در غرب اوکراین تحمل کرده بود، برای تخلیه تنها پسرش به غرب به من پیامک فرستاد. او نوشت... "من خیلی وحشت زده هستم و در حال حاضر در ناامیدی هستم. من آرامش ندارم من هر ساعت از روز گریه می کنم. من خیلی خسته ام. معنای زندگی را از دست داده ام. من از شما کمک می خواهم."

مادری از اودسا، کاترینا، به من می گوید که اگرچه پیشنهادهای اسکان مجدد در غرب توسط کشورهایی مانند کانادا و بریتانیا مورد استقبال قرار می گیرد، اما گزینه مناسبی برای او نیست. تمام این روزها ادامه داشت و امروز نمی توانم جلوی گریه ام را بگیرم. در سرم هرج و مرج است و نمی دانم چگونه زندگی کنم. این خانه من است. من به اطرافم نگاه می کنم و نمی دانم چگونه می توانم همه چیز را رها کنم ... همه دوستانم اکنون در جنگ هستند. اگر بروم، به آنها خیانت خواهم کرد... مثل اینکه تسلیم شدم و به آنها اعتقاد ندارم.

جان شمورهون از پلتفرم آموزشی اوکراین، که به اسکان مجدد زنان و کودکان آسیب‌پذیر در پناهگاه‌های امن در غرب اوکراین کمک می‌کند، به من گفت که با افزایش خشونت، خانواده‌های مستأصل در شرق مجبور می‌شوند تصمیمات دلخراشی بگیرند تا فرزندان خردسال خود را به مکان‌های خطرناک بفرستند.

با گذشت حدود دو هفته از جنگ، مقیاس دررفتگی بسیار زیاد است.

راه برون رفت از این امر نامشخص است. اگرچه تحریم‌ها و تحریم‌ها روسیه را تهدید می‌کند - تا جایی که ممکن است الیگارش‌های حلقه پوتین مجبور شوند در مکان‌هایی مانند کره شمالی یا استراحتگاهی که چینی‌ها در جزایر مصنوعی در دریای چین جنوبی ساخته‌اند، تعطیلات خود را بگذرانند - تاریخ نشان می‌دهد. پوتین کسی نیست که در مورد هیچ موضوع اساسی به وعده های خود عمل کند. در برخی موارد، رژیم او عمدا دروغ می گوید، تا برای او زمان بخرد دقیقا برعکس. به گفته مقامات اوکراینی، نیروهای روسی بارها به راهروهای فرار غیرنظامیان حمله کرده اند که به نظر می رسد تلاشی برای ایجاد وحشت و محو غیرنظامیان اوکراینی باشد. در واقع، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در واکنش به حمله به بیمارستان ماریوپول - بدون ارائه مدرک - ادعا کرد که نیروهای اوکراینی "مواضع رزمی" را در بیمارستان تجهیز کرده اند.

رهبران غربی تنها زمانی تشویق می‌شوند که اروپا را در برخورد با روسیه متحد کنند - وقتی متوجه شوند که پوتین به اهداف نظامی خود در اوکراین دست می‌یابد، فراتر خواهد رفت. در واقع بسیاری از کشورهای همسایه با نگرانی حرکت بعدی او را تماشا می کنند.

پوتین در حال حاضر رمپ خروج آشکاری ندارد و به نظر می رسد با چنین اظهاراتی که تحریم ها معادل اعلان جنگ است، ناتو را جرأت می کند وارد جنگ شود. همانطور که آرتیس پابریکس، وزیر دفاع لتونی اشاره می کند، "اگر ... کرملین مایل به جنگ علیه ناتو یا اروپا باشد، آنها همیشه می توانند دلیلی پیدا کنند." از این رو، مقامات ناتو باید حداقل از نظر روانی برای رویارویی مستقیم با پوتین آماده شوند. آماده شدن برای بدترین شرایط بهتر از این است که بعداً با شرایط پوتین مجبور به انجام این کار شویم.

شایان ذکر است شورای شهر ماریوپل اعلام کرده است که یک بیمارستان کودکان در این شهر محاصره شده، هدف بمباران نیروهای روسی قرار گرفته است. یک مقام آمریکایی اعلام کرد که جنگ شدیدی میان اوکراین و روسیه در خارکیف ازسرگرفته شده و طرفین جنگ تاکنون تلفات سنگینی را متحمل شده‌اند.

یک مقام پنتاگون به اسکای نیوز گفت: طی ساعات اخیر ارتش روسیه موشک‌های دوربردی را از خاک بلاروس شلیک کرده است.

کمی پیش شورای شهر ماریوپل - در جنوب اوکراین - ویدیویی از یک بیمارستان زنان و زایمان مخروبه در این شهر منتشر و روسیه را متهم به پرتاب چندین موشک بر سر این شهر کرد.

بنابر اعلام مقامات اوکراینی، «بخش زایمان و بخش کودکان» در این حمله هوایی ویران شده است.

ولودمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، با انتشار فیلمی از این مکان نوشت: «حمله مستقیم نیروهای روسی به زایشگاه. مردم و کودکان زیر آوار هستند. جنایت! دنیا تا چقدر دیگر می‌خواهد با نادیده گرفتن ترور، شریک جرم باشد؟ همین حالا آسمان را ببندید. کشتار را متوقف کنید. شما قدرت دارید؛ اما به نظر دارید انسانیت‌ را از دست می‌دهید.

پائولو کریلنکو، فرماندار منطقه دونتسک، گفته است در این حمله دستکم ۱۷ نفر شامل شماری از «زنان در حال زایمان» زخمی شدند.

همچنین بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در واکنش به بمباران بیمارستان کودکان در اوکراین، تهدید کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را به دلیل جرایم وحشتناکش مواخذه کند.

جانسون نوشت: انگلیس به حمایت بیشتر از اوکراین پرداخته و سامانه‌های دفاع هوایی بیشتری ارائه خواهد کرد و پوتین را به دلیل جنایات وحشتناکش بازخواست خواهد کرد.

سی ان ان به نقل از شورای شهر ماریوپل گزارش داد که "ویرانی در این شهر عظیم است و موسسات درمانی که کودکان در آن معالجه می‌شدند به طور کامل نابود شده است".

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اوکراین را متهم کرد در بیمارستان زایمان و کودکان در ماریوپل اقدام به ایجاد مواضع نظامی کرده بود.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: ملی‌گراهای اوکراین در ماریوپل اقدام به اخراج کارمندان و بیماران بیمارستان کودکان کرده و مواضع نظامی در آنجا ایجاد کردند.

او افزود: تعداد زیادی فایل‌های ویدیویی هست که تزویر اوکراین را نشان می‌دهند و تاکید می‌کنند جرایم کی‌یف علیه شهروندان بسیار زیاد است.

این در حالی است که تصاویر ویدیویی از بیمارستان بعد از حمله روسیه به وضوح وجود بیماران از جمله زنان باردار و کارمندان در آنجا را نشان می‌دهد.

شورای شهر ماریوپل - در جنوب اوکراین - ویدیویی از یک بیمارستان زنان و زایمان مخروبه در این شهر منتشر و روسیه را متهم به پرتاب چندین موشک بر سر این شهر کرد.

در ساعات اولیه صبح پنج‌شنبه ۲۴ فوریه، روسیه پس از درخواست کمک جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک برای دفاع از خود در برابر حملات شدید نیروهای اوکراینی، عملیات نظامی ویژه‌ای را در اوکراین آغاز کرد.

ولادیمیر پوتین گفت که روسیه برنامه‌ای برای اشغال خاک اوکراین ندارد و تمام تلاش‌های روسیه برای دستیابی به توافق بر سر عدم گسترش پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در شرق اروپا با شکست مواجه شده است.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا روسيه بیمارستان کودکان اوكراين افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا بیمارستان کودکان مقامات اوکراینی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۵۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرار ناکام ده‌ها مرد اوکراینی از مرزها برای اجتناب از جنگ

سخنگوی سرویس مرزی اوکراین گفت از ابتدای جنگ با روسیه تاکنون حدود ۳۰ مرد اوکراینی در تلاش برای عبور غیرقانونی از مرزهای اوکراین و اجتناب از جنگ علیه روسیه، جان خود را از دست دادند.

به گزارش مشرق، «آندری دمچنکو» سخنگوی سرویس مرزی اوکراین در مصاحبه با خبرگزاری اوکراینی عنوان کرد: برخی از آنها هنگام تلاش برای عبور از رودخانه یا عبور از کوه جان خود را از دست دادند.

به نقل از دیلی‌میل، به‌استثنای برخی موارد، مردان اوکراینی بین ۱۸ تا ۶۰ سال، طبق قانون نظامی اوکراین، اجازه خروج از کشور را ندارند زیرا ممکن است از آنها برای جنگ استفاده شود.

روز دوشنبه، سرویس گارد مرزی دولتی اوکراین در بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد ۲۴ مرد هنگام تلاش برای عبور از رود «تیسا» در مرز اوکراین با رومانی جان خود را از دست‌ داده‌اند.

دمچنکو افزود: «از زمان آغاز جنگ، مرزبانان حدود ۴۵۰ گروه جنایت‌کار را که تلاش کرده‌اند افراد را به‌صورت غیرقانونی از مرز عبور دهند، شناسایی کرده‌اند. تلاش برای عبور غیرقانونی از مرز هر روز اتفاق می‌افتد. بیشتر این تلاش‌ها خارج از پست‌های بازرسی مرزی در مرز با مولداوی و رومانی است. بیشترین تعداد با اسناد جعلی در مرز با لهستان ثبت شده است.»

اوایل ماه آوریل، سخنگوی سرویس مرزی اوکراین به تلویزیون دولتی اوکراین گفته بود به طور متوسط روزانه حدود ۱۰ مرد در تلاش برای ترک غیرقانونی اوکراین متوقف می‌شوند.

در ماه نوامبر، بی‌بی‌سی در گزارشی بر اساس داده‌های عبور غیرقانونی مرز از رومانی، مولداوی، لهستان، مجارستان و اسلواکی اعلام کرد نزدیک به ۲۰ هزار مرد از آغاز جنگ برای سربازی اجباری از اوکراین فرار کرده‌اند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • فرار ناکام ده‌ها مرد اوکراینی از مرزها برای اجتناب از جنگ
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • بن‌گویر با دنده‌های شکسته مرخص شد
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان